• تاریخ انتشار : 1402/12/16 - 17:30
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 349
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

درخشش دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در دومین جشنواره ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، موفق به کسب 3 مدال طلا، 2 مدال نقره و یک مدال برنز، در دو روز نخست دومین جشنواره ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خزرآباد ساری شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، دومین جشنواره ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و به میزبانی صندوق رفاه دانشجویان در خزرآباد ساری در حال برگزاری است و تا 18 اسفند 1402 ادامه خواهد داشت.
کاروان ورزشی دانشجویان پسر بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با مجموع 47 ورزشکار، مربی و سرپرست، صبح یک‌شنبه 13 اسفند 1402 برای حضور در این رویداد اعزام شد تا در 12 رشته ورزشی شنا، داژبال، فوتسال، طناب‌کشی، طناب زنی، آمادگی جسمانی، تیراندازی، بدمینتون، تنیس روی میز، دومینو، دارت و فریزبی با دیگر دانشگاه‌های حاضر در این رویداد رقابت کند.
مسابقات مربوط به رشته‌های داژبال، فوتسال، طناب‌کشی، شنا و فریزبی در حال برگزاری است و تیم فوتسال دانشجویان پسر بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با پیروزی 6 بر 1 مقابل دانشگاه علوم پزشکی اراک و کسب نتیجه 1 بر 0 مقابل دانشگاه علوم پزشکی شیراز موفق به دو برد از بازیهای مرحله گروهی شد.
تیم طناب‌کشی دانشجویان دانشگاه نیز با غلبه بر تیم‌های علوم پزشکی اصفهان و شیراز، موفق به حضور در مسابقه فینال جشنواره شد.
بازیکنان تیم دو نفره دارت دانشگاه نیز با 27 شرکت‌کننده از 14 دانشگاه حاضر در این رویداد رقابت کردند و سفیر احمد، دانشجوی بین‌الملل دانشگاه با پیروزی بر حریفان خود به بازی فینال مسابقات رشته دارت راه یافت.
مسابقات رشته فریزبی، ماده مسافت و مانع زنی برای دانشگاه علوم پزشکی تهران با دو مدال طلا و نقره همراه بود.
گلفام علی، دانشجوی پاکستانی دانشگاه، با پرتاب 75/49 متری دیسک موفق به کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی این ماده از رشته فریزبی شد و ضیا الحسین، دیگر دانشجوی پاکستانی دانشگاه علوم پزشکی تهران مقام دوم و مدال نقره را کسب کرد.
در رشته شنا نیز دانشجویان دانشگاه خوش درخشیدند و 4 مدال طلا، نقره و برنز کسب کردند.
محمد میثم الیاسری، دانشجوی عراقی دانشگاه موفق به کسب یک مدال طلا در ماده قورباغه و یک مدال نقره در ماده آزاد (کرال سینه) شد و احمد محمد خلفان، دانشجوی قطری دانشگاه، یک مدال طلا در ماده آزاد (کرال سینه) و یک مدال برنز در ماده قورباغه به دست آورد.
بدین ترتیب دانشگاه علوم پزشکی تهران در دو روز نخست برگزاری این جشنواره ورزشی (14 و 15 اسفند 1402) موفق به کسب 3 مدال طلا، 2 مدال نقره و یک مدال برنز و در مجموع 6 مدال ارزشمند شد.
دومین جشنواره ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تا جمعه 18 اسفند 1402 ادامه دارد.

خبر: سیده کاملیا داودزاده
تنظیم خبر: الهام رضازاده

  • گروه خبری : رویدادها و اطلاعیه های معاونت,اخبار معاونت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 261200
الهام رضازاده
تهیه کننده

الهام رضازاده