برگزاری کارگاه آموزشی «شبکههای اجتماعی حرفهای و محتوای هوشمند» به همت روابط عمومی معاونت بینالملل
کارگاه آموزشی «شبکههای اجتماعی حرفهای و محتوای هوشمند» معاونت بینالملل چهارشنبه ۹ مهرماه ۱۴۰۴ در سالن مدافعین سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت بینالملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، کارگاه آموزشی با موضوع شبکههای اجتماعی حرفهای و محتوای هوشمند، چهارشنبه 9 مهرماه 1404 در سالن مدافعین سلامت، ساختمان ستاد مرکزی دانشگاه، با تدریس دکتر سکینه شب بیدار، مشاور معاون بین الملل دانشگاه در امور روابط عمومی، دکتر مرسا غلامزاده عضو هیات علمی دانشکده پیراپزشکی و خانم دکتر نیوشا اسماعیلزاده عضو هیات علمی دانشکده طب ایرانی و با حضور کارشناسان بین الملل، کارشناسان گروه های آموزشی و رابطین بینالملل دانشکدههای علوم تغذیه و رژیم شناسی، طب ایرانی، دندانپزشکی، فن آوری های نوین و پرستاری و مامایی برگزار شد. شرکتکنندگان در این برنامه با ظرفیتها و استراتژیهای کاربردی در استفاده از شبکههای اجتماعی بهویژه شبکه اجتماعی LinkedIn و X (Twitter) برای دانشگاهیان آشنا شدند.
در بخش نخست، دکتر سکینه شب بیدار، به تبیین اهمیت شبکههای اجتماعی برای جامعه دانشگاهیان پرداخت و نقش آنها را در برندسازی و معرفی دانشگاه علوم پزشکی تهران به جامعه علمی جهانی تشریح کرد.
سپس مدرسین کارگاه به معرفی ظرفیتها و استراتژیهای کاربردی در استفاده از شبکههای اجتماعی بهویژه LinkedIn و X (Twitter) برای دانشگاهیان پرداختند.
ازجمله مباحث مطرحشده میتوان به قابلیتهای لینکدین شامل رزومه ساز دیجیتال، افزایش رؤیت پذیری پژوهش، همکاریهای فرا مؤسسهای، برندسازی دانشگاهی و انتشار مقالات بلند اشاره کرد. همچنین ظرفیتهای توییتر برای فعالیتهای علمی شامل بهروزرسانی سریع اخبار و رویدادها، گفتوگوی جهانی با هشتگها، شبکهسازی علمی و تعامل با مجلات تشریح شد.
یکی از بخشهای موردتوجه این کارگاه، معرفی کاربردهای هوش مصنوعی در مدیریت شبکههای اجتماعی بود. در این بخش، چندین ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای تولید و بهینهسازی محتوا در توییتر و لینکدین معرفی شد و شرکتکنندگان با شیوههای استفاده مؤثر از این فناوری آشنا شدند.
همچنین انواع محتوای مناسب برای صفحات دانشگاهی شامل معرفی اخبار و رویدادها، انتشار منابع پژوهشی، راهنماهای عملی کوتاه، تبلیغات و گزارش رویدادها و نیز پشتیبانی از اعضای هیئتعلمی ارائه گردید.
در بخش پایانی، استراتژیهای شبکهسازی در لینکدین و توییتر، نکات کاربردی برای تولید محتوای حرفهای و روشهای تعامل مؤثر با مخاطبان معرفی شد.
برگزاری این کارگاه، باهدف شبکهسازی مؤثر و توسعه حضور بینالمللی دانشگاه، گامی استراتژیک در راستای تقویت برند علمی TUMS در عرصه جهانی به شمار می رود.
ارسال نظر