گزارش عملکرد مدیریت توسعه منابع و پشتیبانی در شورای مدیران معاونت بینالملل ارائه شد/تشریح فعالیت سامانه شهریههای آموزشی پردیس بینالملل
شورای مدیران معاونت بینالملل با رویکرد بررسی پیشنهاد تشکیل اتحادیه دانشجویان خارجی و ارائه گزارش عملکرد سال 93 مدیریت توسعه منابع و پشتیبانی برگزار شد.
این نشست با پیشنهاد دکتر جزایری در خصوص تشکیل اتحادیه دانشجویان خارجی آغاز شد و وی گفت: این اتحادیه میتواند برای دانشجویانUndergraduate و Postgraduate کاربرد داشته باشد و توسط خود آنها اداره شود.
مسئول امور بینالملل جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران تصریح کرد: اتحادیه دانشجویان خارجی امکان همکاری با انجمنهای علمی داخل و خارج از کشور را خواهد داشت.
وی با اشاره به الزامات سختافزاری برای تشکیل این اتحادیه اظهار داشت: اختصاص دفتری به این اتحادیه دانشجویی، برگزاری انتخابات در میان دانشجویان و انتخاب نماینده از جمله این الزامات است.
عضو هیأتعلمی دانشکده بهداشت افزود: برگزاری کارگاههای آموزشی و Summer School، چاپ انتشاراتی چون Weekly or Monthly News و اجرای فعالیتهای ورزشی و تفریحی میتواند در شرح وظایف این اتحادیه قرار گیرد.
دکتر جزایری ادامه داد: اتحادیه دانشجویان خارجی همچنین میتواند تعامل با فارغالتحصیلان خارجی را به عنوان یکی از اهداف مهم و تأثیرگذار در فرآیند بینالمللی سازی دانشگاه دنبال کند.
مسئول امور بینالملل جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران با بیان اینکه به منظور توسعه همکاریهای بینالمللی تهیه بانک اطلاعاتی اساتید ایرانی مقیم در خارج از کشور نیز ضروری به نظر میرسد، گفت: در این راستا دعوت از اساتید ایرانی غیر مقیم جهت معرفی ظرفیتهای موجود و ایجاد زمینههای حضور هیأتعلمی دانشگاه برای انجام فعالیتهای علمی و پژوهشی در کشورهای مختلف نیز بسیار راهگشا خواهد بود.
وی تأکید کرد: تعداد زیادی از اساتید ایرانی غیر مقیم از H-Index بالایی برخوردارند که میتوان با دعوت از آنها جهت حضور در کنگرهها و همایشهای داخلی از توانمندیهایشان بهره لازم را برد.
حاضران در این نشست دیدگاهها و نقطه نظرات خود را در این خصوص مطرح و مقرر شد با در نظر گرفتن نمونههای موفق بینالمللی در این زمینه، بررسیهای بیشتری صورت گیرد.
در ادامه، گزارش عملکرد و فرآیندهای مهم، تأثیرگذار و پر مراجعه حوزه مدیریت توسعه منابع و پشتیبانی معاونت بینالملل در سال 93 توسط دکتر حسینی سده مطرح شد.
وی گزارشی از درآمدهای ریالی سال 93 حاصل از شهریههای آموزشی، درآمدهای وصولی (ریالی) پردیس بینالملل، درآمدهای ارزی سال گذشته حاصل از شهریههای آموزشی و عملکرد مالی سال 93 در راستای بینالمللی سازی دانشگاه را ارائه کرد.
مدیر توسعه و پشتیبانی معاونت بینالملل با اشاره به اینکه طی سال گذشته این معاونت نسبت به تجهیز و خرید دستگاههایی برای واحدهای مختلف دانشگاه اقدام کرده است، بیان داشت: این اقدام در راستای بینالمللی سازی دانشگاه و به منظور ارتقای زیرساختهای جذب دانشجوی بینالمللی صورت گرفته است.
دکتر حسینی سده همچنین ضمن تشریح فرآیند مالی شهریههای آموزشی دانشجویان پردیس بینالملل دانشگاه، در خصوص فعالیت شش ساله سامانه شهریههای آموزشی پردیس بین الملل و تولید کارنامه مالی الکترونیکی نیز به بیان توضیحاتی پرداخت.
وی تصریح کرد: طراحی ساختار پایگاه اطلاعات، تولید کارنامههای مالی به تفکیک هر دانشجو، ارتقای ساختار پایگاه اطلاعاتی به طور مستمر و در دو مرحله با تغییرات بنیادی و اساسی، تولید گزارشات تحلیلی به صورت ادواری، بهروزرسانی اطلاعات، واگذاری سامانه شهریههای آموزشی پردیس بینالملل به حوزه معاونت آموزشی، تحویل سامانه شهریههای آموزشی پردیس بینالملل از حوزه معاونت آموزشی، بررسی محتوایی گزارش تراکنشهای مالی تک تک دانشجویان و آنالیز کارنامههای مالی دانشجویان و پاکسازی دادههای سامانه دریافتی از سال 88 تا پایان سال 92 در حوزه فعالیتهای این سامانه دنبال شده است.
مدیر توسعه و پشتیبانی معاونت بینالملل ادامه داد: همچنین از سال 93 تاکنون نیز ارسال سامانه الکترونیکی شهریههای آموزشی ویژه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران در قالب پایگاه اطلاعاتی و گزارشات تحلیلی آن شامل کارنامه مالی الکترونیکی به تفکیک هر دانشجو و آخرین وضعیت مالی تمامی دانشجویان تا تاریخ انتزاع دو دانشگاه، ارتقاء سامانه به منظور کاربری آسان تر و قابل گزارشگیری جهت تمامی اقلام اطلاعاتی موجود و تفکیک سامانه اصلی به چهار زیرسامانه، انتقال سامانه شهریههای آموزشی به سامانه مدیریت آموزشی (سما) پس از برنامهریزی و بسترسازی برای عملیاتی کردن و پشتیبانی سما از طریق بهروزرسانی و گزارشگیری سامانه محقق شده است.
خبرنگار: مهناز وحیدی
ارسال به دوستان