• تاریخ انتشار : 1403/02/05 - 22:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 85
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

نشست میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ارمنستان برگزار شد

سومین نشست اعضای میز همکاری‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ارمنستان، شنبه اول اردیبهشت 1403 در محل سالن شورای کالج بین‌الملل دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، دکتر خسرو سهرابی، مشاور معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر آرپی مانوکیان، مسئول میز و معاون بین‌الملل دانشکده پرستاری و مامایی، دکتر امیر راعی، عضو میز و معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی، دکتر آزاده شادمهر، عضو هیئت‌علمی دانشکده توانبخشی، دکتر آزیتا خیلتاش و دکتر معصومه مجیدی زولبین، اعضای میز و هیئت‌علمی دانشکده پزشکی، علی صیادی، عضو میز و کارشناس مسئول مدیریت روابط بین‌الملل دانشگاه و مریم صابری پور، کارشناس مسئول مدیریت روابط بین‌الملل دانشگاه در این نشست حضور داشتند.
در آغاز جلسه، دکتر مانوکیان، گزارشی اجمالی از فعالیت‌های میز همکاری دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ارمنستان ارائه داد.
دکتر مانوکیان تشریح کرد: این میز، فعالیت‌های خود را از سال 2018 و با همکاری دانشگاه ایروان (Yerevan State Medical University) که بهترین دانشگاه در حوزه پزشکی در کشور ارمنستان است؛ آغاز کرد.
وی افزود: سفر و بازدیدی نیز از سوی اعضای وقت میز همکاری، از دانشگاه ایروان صورت گرفته بود و همگی اعضا، در دپارتمان‌های مرتبط با فیلد تخصصی خود سخنرانی علمی نیز در این دانشگاه داشته‌اند.
در ادامه، دکتر سهرابی تصریح کرد: برای هدفمندسازی و ترسیم نقشه راه و تدوین برنامه استراتژیک باید ایده آل‌های مورد نظر با کشور ارمنستان را جستجو کنیم.
سپس هر یک از اعضا، سوابقی از همکاری‌های مشترک خود با کشور ارمنستان و دیگر کشورها را با هدف بررسی زمینه‌ها و فرصت‌های موجود برای همکاری تشریح و درباره نقشه راه ادامه همکاری‌ها و اولویت‌بندی برنامه‌ها گفتگو کردند.
در این نشست، دکتر راعی و دکتر مجیدی به‌عنوان اعضای جدید، به این میز همکاری علمی پیوستند و گزارشی از فعالیت‌ها و همکاری‌های علمی خود با کشور ارمنستان ارائه دادند.
اطلاع‌رسانی کنگره‌های بین‌المللی ارمنستان در دانشگاه علوم پزشکی تهران، به‌عنوان یکی از اقدامات پیش رو در این میز همکاری است و بر همین اساس مقرر شد؛ اطلاع‌رسانی‌های لازم درباره کنگره بین‌المللی International Medical Conferences in Armenia که معمولا در ماه ژوئیه برگزار می‌شود و از مهم‌ترین رویدادهای علمی سالانه کشور ارمنستان و فرصت مناسبی برای حضور و معرفی ظرفیت‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است؛ انجام شود.
دکتر مانوکیان ضمن تاکید بر تاثیر ویژه حضور اساتید دانشکده پزشکی در کنگره International Medical Conferences in Armenia، از اعضای میز همکاری علمی با کشور ارمنستان خواست، بر اساس تخصص‌های مختلف و شناخت اعضای میز از دیگر اساتید و اعضای هیئت‌علمی علاقه‌مند به فعالیت‌های بین‌المللی در دانشگاه، از آنان برای مشارکت در برنامه سال 2025 این کنگره دعوت کنند.
در این نشست مقرر شد؛ با توجه به ابراز علاقه‌مندی رئیس دپارتمان نورولوژی دانشگاه ایروان برای همکاری، ارتباط و مکاتبه‌ای با دپارتمان نورولوژی این دانشگاه (YSMU) انجام شود و هماهنگی لازم با گروه اختلالات خواب و نورولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران توسط اعضای میز برای برگزاری نشست مشترک و مجازی این دو دپارتمان صورت گیرد.
تشکیل گروه‌های مقاله‌نویسی با دانشجویان ایرانی مقیم ارمنستان، برگزاری وبینارهای مشترک با اساتید ایرانی مقیم ارمنستان با استفاده از تجارب اعضای میز همکاری و به‌واسطه لینک‌های ارتباطی آنان از مصوبات این جلسه بود.
در پایان مقرر شد؛ موضوع دعوت از سفیر کشور ارمنستان بر اساس پیشنهاد و هماهنگی قبلی مسئول این میز همکاری که با هدف توسعه همکاری‌های علمی با اساتید و مراکز علمی کشور ارمنستان در دستور کار اقدام و پیگیری مدیریت روابط بین‌الملل دانشگاه قرار داشت؛ دنبال شود.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 264154
الهام رضازاده
تهیه کننده

الهام رضازاده