• تاریخ انتشار : 1402/12/28 - 13:54
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 84
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

نشست شورای هماهنگی دانشگاهی جزیره کیش برگزار شد

نشست شورای هماهنگی دانشگاهی کیش (شهدک)، با حضور روسای پردیس‌های بین‌الملل دانشگاه‌های صنعتی شریف، علوم پزشکی تهران، تهران، صنعتی امیرکبیر، آزاد اسلامی و پیام نور مستقر در جزیره کیش، پنج‌شنبه 17 اسفند 1402 در سالن مینو پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، در آغاز این نشست، دکتر رضا یوسفی، رئیس پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف، ضمن خیرمقدم به روسای پردیس دانشگاه‌های مستقر در جزیره کیش، این نشست را اولین جلسه روسای دانشگاه‌های جزیره کیش در مدیریت جدید دانست و ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی و همکاری مشترک، مشکلات پردیس‌ها حل شود و در تعریف و تصویب رشته‌های بین‌رشته‌ای مطرح دنیا و مورد نیاز جامعه و صنعت برای جذب دانشجویان داخلی و دانشجویان بین‌الملل، گام‌های مثبت و تعیین‌کننده‌ای برداشته شود.
دکتر سید مهدی رضایت، رئیس پردیس بین‌الملل کیش دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز آسیب‌پذیری جامعه دانشگاهی نسبت به سایر آحاد جامعه را دلیلی بر لزوم تشکیل جلسات هماهنگی و مشورتی دانست و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های جمعی پردیس‌های دانشگاهی در جزیره کیش برای تعریف نقشه راه پردیس‌های دانشگاهی به‌منظور رساندن این پردیس‌ها به جایگاه و شان والای دانشگاهی ضرورت دارد.
دکتر رضایت، برخورد سازنده پردیس بین‌الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف در زمانی که پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با بحران مکان آموزشی مواجه شده بود را نمادی از همکاری عمیق بین پردیس‌های دانشگاهی برشمرد.
دکتر حسین مروتی، رئیس پردیس کیش دانشگاه تهران نیز با بیان اینکه پردیس دانشگاه‌ها در مناطق آزاد، اعتباری برای هر منطقه هستند؛ چشم‌داشت درآمدزایی از پردیس‌های دانشگاهی را اشتباه دانست و افزود: مسئولان مناطق آزاد میبایست با هزینه کردن برای پردیس‌های دانشگاهی، از جایگاه علمی و معنوی دانشگاه‌ها برای افزایش اعتبار و جایگاه مناطق آزاد تحت مدیریت خود استفاده کنند.
وی افزود: با افزایش تعداد دانشجویان داخلی و بین‌المللی در پردیس‌های دانشگاهی مناطق آزاد، رفت‌وآمد دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها منجر به افزایش میزان گردشگر در منطقه میشود و این مسئله، رشد اقتصادی منطقه را به دنبال خواهد داشت.
دکتر مروتی همچنین بیان داشت: انسجام میان پردیس‌های دانشگاهی و تقویت یکدیگر توسط آن‌ها، عامل رشد و پیشرفت جایگاه دانشگاه‌ها در مناطق آزاد است و اگر مشکلات پردیس‌های مستقر در مناطق آزاد به‌صورت جمعی و با مشارکت تمامی روسای پردیس‌های دانشگاهی و از طریق مسئولان منطقه آزاد یا سایر مسئولان کشوری پیگیری شود؛ اثربخشی بیشتری خواهد داشت.
در ادامه دکتر خسرو مرادی شهدادی، سرپرست پردیس کیش دانشگاه آزاد اسلامی، مشکلات پردیس‌ها را به دو دسته مشکلات آموزشی و مشکلات حقوقی تقسیم کرد و اظهار داشت: مشکلات آموزشی با مشاوره حضوری روسای پردیس‌ها و پیگیری از مراجع بالادستی مثل سازمان سنجش و وزارت علوم قابل حل است و مشکلات حقوقی را نیز باید از مراکز مربوطه مستقر در مناطق آزاد پیگیری کرد.
دکتر علیاصغر صباغ الوانی، رئیس پردیس بین‌الملل کیش دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز با بیان اینکه حضور نخبگان دانشگاهی در مناطق آزاد موجب عزت و بالا رفتن جایگاه مناطق آزاد میشود؛ نگاه ابزاری و اقتصادی به پردیس‌های دانشگاهی در مناطق آزاد را از اصلیترین مشکلات پردیس‌ها بیان کرد.
وی همچنین استمرار آزمون‌های اختصاصی برای پذیرش دانشجو در پردیس‌های دانشگاه‌ها در مناطق آزاد، رعایت عدم تعارض بین پردیس‌ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود پردیس‌ها به‌صورت جمعی را از مهم‌ترین راه‌حل‌های مشکلات دانشگاهی و تقویت جایگاه پردیس‌های بین‌الملل در مناطق آزاد دانست.
در پایان این نشست مقرر شد که جلسات شورای هماهنگی دانشگاهی کیش، روزهای پنج‌شنبه اول هر ماه در طول سال و به‌صورت گردشی به میزبانی یکی از پردیس‌های دانشگاهی مستقر در جزیره کیش برگزار شود.
  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 262499
الهام رضازاده
تهیه کننده

الهام رضازاده