• تاریخ انتشار : 1403/07/22 - 09:01
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 172
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با رایزن تجاری سفارت قطر در ایران دیدار کرد

جلسه توسعه همکاری‌های علمی، فناورانه و صادرات محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی با قطر، با حضور دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، در نشست چهارشنبه 18 مهر 1403 در سالن شورای این معاونت، دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه، دکتر سید نصرالله طباطبائی شفیعی، معاون بین‌الملل دانشکده‌ فناوری‌های نوین پزشکی، حامد بن علی آل احبابی، رایزن تجاری سفارت قطر در ایران و علی صیادی، کارشناس مسئول روابط بین‌الملل حضور داشتند.

در آغاز این نشست، دکتر طباطبایی ضمن معرفی شرکت‌های دانش‌محور و پروژه‌های نوآورانه دانشگاه و با اشاره به فعالیت بیش از 90 شرکت در این حوزه، اظهار کرد: 15 شرکت به کشورهای همسایه و حدود پنج شرکت به سایر نقاط جهان صادرات دارند.

وی با اشاره به توسعه شرکت‌های صادرکننده ماشین‌آلات و همکاری‌های بین‌المللی، پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران را معرفی و خاطرنشان کرد: این پروژه نوآورانه با تمرکز بر شرکت‌های فناوری، به‌منظور جذب کسب‌وکارهای پیشرفته در حوزه علوم پزشکی طراحی شده و قرار است به‌عنوان مرکز پژوهش‌های نوین و همکاری‌های علمی و فناوری فعالیت کند.

در ادامه این نشست، دکتر نکوفر با تأکید بر اهمیت همکاری‌های علمی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران در سطح بین‌المللی، به‌ویژه با مراکز آموزش عالی قطر، به ارائه خلاصه‌ای از ارتباطات اخیر با این کشور پرداخته و خواستار حمایت سفارت قطر در تهران برای دستیابی به نتایج مؤثر شد.

وی با اشاره به روند ثبت و صادرات محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی، بر استفاده از کارشناسان زبده برای تسهیل فرآیند ثبت این محصولات تأکید کرده و برای آشنایی بیشتر رایزن تجاری قطر با دانشگاه علوم پزشکی تهران و فعالیت‌های فناورانه آن، پیشنهاد بازدید از دانشگاه را مطرح کرد.

مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پارک علم و فناوری خبر داد و اعلام کرد: دانشگاه می‌تواند تسهیلات لازم را در این خصوص فراهم کند.

وی به اهمیت برگزاری جلسات مجازی با همتایان علمی قطری و همکاری بیشتر با این افراد اشاره کرد و به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه به‌عنوان گامی در جهت توسعه همکاری‌ها، پیشنهاد بازدید دانشکده‌ها و مراکز موجود را مطرح کرد.

در ادامه نشست، رایزن تجاری سفارت قطر در ایران، بر لزوم درک فرآیند ثبت و صادرات محصولات تأکید کرد و گفت: لازم است علاوه بر تمرکز بر محصولات جذاب برای بازار کشور قطر، شرکت‌های دارویی ایرانی برای ثبت در این کشور، با استاندارهای موجود در کشور قطر مطابقت داشته باشند.

وی ضمن اظهار علاقه به تحصیل دانشجویان قطری در دانشگاه علوم پزشکی تهران، خواستار بازاریابی هرچه بیشتر دانشگاه در کشور قطر شد.

دکتر آیتی به ارتباطات قبلی با سفارت‌خانه‌های دو کشور برای تأسیس یک دفتر در Education City در قطر اشاره کرد و افزود: این پروژه متأسفانه به دلیل وقوع باندمی متوقف شده که امیدواریم با کمک سفارت قطر در تهران مجدداً به جریان بیافتد.

وی بر اهمیت بهبود بازاریابی دانشگاه‌های ایرانی در قطر تأکید کرد و پیشنهاد داد تا یک رویداد ویژه برای شرکت‌ها و نمایندگان قطری ترتیب داده شده و امکانات پارک علم و فناوری دانشگاه به نمایش گذاشته شود.

این نشست با تأکید بر لزوم معرفی پتانسیل‌های علمی و فناوری دانشگاه در منطقه به‌خصوص کشور قطر و با توجه به پتانسیل صادرات دستگاه‌های پزشکی پیشرفته به بازارهای منطقه‌ای و لزوم ارتقاء استانداردها، شناسایی محصول خاص دارویی، دندان‌پزشکی یا تجهیزات پزشکی مورد توجه بازار کشور قطر و ارائه اطلاعات مربوط به فرآیند تولید و نگهداری محصولات شناسایی شده به پایان رسید.

در انتها معاون بین‌الملل دانشگاه به رسم یادبود هدیه‌ای به رایزن تجاری سفارت قطر در ایران اهدا کرد.

  • گروه خبری : گروه های مطالب,معاونت,اخبار معاونت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 281032
مریم زمان
تهیه کننده

مریم زمان

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه

چت آنلاین