• تاریخ انتشار : 1402/12/15 - 10:14
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 75
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مراسم گرامیداشت روز مهندس با حضور معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در معاونت بین‌الملل برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز مهندس با حضور دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعی از مدیران و کارشناسان معاونت بین‌الملل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، در این نشست که چهارشنبه 9 اسفند 1402 در سالن شورای معاونت بین‌الملل تشکیل شد؛ دکتر محمدحسین پورغریب شاهی، مدیر توسعه منابع و پشتیبانی، دکتر فاطمه حاجی علی عسگری، مدیر بین‌المللی سازی الکترونیک، دکتر سید رضا حسینی سده، مشاور اجرایی معاون بین‌الملل و جمعی از کارشناسان حوزه IT و فنی - مهندسی معاونت بین‌الملل، معاونت آموزشی و دانشکده‌های داروسازی و دندانپزشکی پردیس بین‌الملل و کالج بین‌الملل دانشگاه حضور داشتند.

در آغاز این مراسم، دکتر آیتی ضمن تبریک روز مهندس و قدردانی از زحمات همکاران این حوزه در بیان اهمیت نقش آنان در پیشبرد اهداف مجموعه اظهار داشت: کشور را دو گروه می‌سازند؛ یک گروه مهندسان و گروه دیگر فعالان حوزه علوم انسانی که پایه مهمی در جوامع به‌خصوص جوامع دینی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات از اولین دستورالعمل‌های مورد اجرا در سایر کشورها به‌خصوص چین است و بر اساس رتبه‌بندی مجلات برتر دنیا، رتبه اول پیشرفت در زمینه تکنولوژی به فناوری اطلاعات اختصاص دارد که چین در این زمینه از آمریکا نیز پیشی گرفته است.

معاون بین‌الملل دانشگاه درباره نقش فناوری اطلاعات در موضوع بین‌المللی سازی بیان داشت: ازآنجایی‌که عمده فعالیت‌های معاونت بین‌الملل در فضای بین‌المللی است، نیاز به رعایت استاندارهای بین‌المللی به‌خصوص در حوزه IT وجود دارد و با توجه به سرعت بالای تغییرات در این حوزه، لازم است همکاران برای ارتقا دانش و سطح توانمندی و به‌روز نگه‌داشتن اطلاعات خود تلاش کنند.

 در ادامه جلسه، دکتر پورغریب نیز ضمن اشاره به اهمیت کار مهندسان به‌ویژه در بخش فناوری اطلاعات و افزایش حجم کاری این واحد بعد از دوران پاندمی کرونا، از کارشناسان مجموعه قدردانی کرد.

دکتر حاج علی عسگری نیز ضمن تشکر از همکاری و حمایت‌های دکتر آیتی و دکتر پورغریب، به بیان پیشنهادات و چالش‌های مربوط به حوزه IT پرداخت و اظهار داشت: حوزه فناوری اطلاعات از اهمیت بسیاری برخوردار است و لازم است شبکه، زیرساخت و تجهیزات مورد نیاز آن همیشه به‌روز باشد تا بتوان از بروز مشکلات مرتبط مانند حملات سایبری پیشگیری کرد.

در این نشست مقرر شد؛ برای برگزاری دوره‌های مورد نیاز آموزشی IT به‌منظور توانمندسازی کارشناسان و همچنین برگزاری دوره‌های آشنایی و کسب دانش هوش مصنوعی و کاربردهای آن، برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

در انتهای این مراسم نیز کیک گرامیداشت روز مهندس توسط دکتر حاج علی عسگری، مدیر بین‌المللی سازی الکترونیک معاونت بین‌الملل بریده شد و با حضور دکتر محمدحسین آیتی و دکتر محمدحسین پور غریب، با اهدای یادبود و لوح تقدیر از همکاران حوزه فنی و مهندسی و فناوری اطلاعات تقدیر شد.

 

خبر: مریم زمان

  • گروه خبری : معاونت,اخبار معاونت
  • کد خبر : 261066
مریم زمان
تهیه کننده

مریم زمان