• تاریخ انتشار : 1403/07/22 - 18:14
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 162
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

مراسم تقدیر از دانشجویان بین‌المللی برگزیده مسابقات فرهنگی معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل دانشگاه برگزار شد

مراسم تقدیر از دانشجویان بین‌المللی برگزیده مسابقات فرهنگی معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل با حضور دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه و دکتر اکرم السادات سادات حسینی، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، در آغاز این مراسم که چهارشنبه 18 مهر 1403 در سالن شورای پردیس بین‌الملل برگزار شد، دکتر آیتی از فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل قدردانی کرد.
 معاون بین‌الملل دانشگاه گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه علوم پزشکی تهران از ورود به عرصه جذب دانشجویان بین‌المللی، آشنایی این دانشجویان با فرهنگ کهن و غنی ایرانی و اسلامی است. 
دکتر آیتی تصریح کرد: متأسفانه امروز، رسانه‌ها و پروپاگاندای استکبار جهانی در تلاشند که چهره دیگری از کشورمان را به نمایش بگذارند و تمدن، فرهنگ و رشد و پیشرفت ایران در عرصه‌های مختلف آن طور که شایسته است،  دیده نمی‌شود.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران با جذب دانشجویان بین‌الملل، از سویی به دنبال تغییر این تصویر از چهره کشوراست و از سوی دیگر آشنایی متقابل با فرهنگ، تمدن، آداب‌ و رسوم، مسائل اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و اعتقادی کشورهای پذیرنده دانشجویان را دنبال می کند.
دکتر آیتی با بیان اینکه دانشجویان خارجی دانشگاه باید خود را نماینده و سفیر کشورشان در ایران بدانند، گفت: معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل با برگزاری مسابقات و رویدادهای فرهنگی، بسترهای لازم را برای معرفی کشورهای مختلف و فرهنگ‌های آن‌ها فراهم کرده و امیدوارم دانشجویان از این فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کنند.      
معاون بین‌الملل دانشگاه در ادامه با اشاره به اینکه انجمن دانشجویان بین‌الملل (TUMS-ISA) و شورای صنفی دانشجویان بین‌الملل (TUMS-ISRC) از دو سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، بیان داشت: در تلاش برای تجمیع این دو در قالب انجمن دانشجویان بین‌الملل با پیش‌بینی بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی، هنری، امور اجتماعی، مذهبی و دینی ذیل آن هستیم.
وی پیشنهاد عضویت یک دانشجو از هر کشور را در این انجمن مطرح کرد و افزود: دانشجویان با فعالیت در انجمن می‌توانند حوزه بین‌الملل دانشگاه را در جریان مهم‌ترین رویدادها و مناسبت‌های خاص کشورهای خود قرار دهند تا در صورت امکان نسبت به برنامه‌ریزی و حمایت از اجرای برنامه‌های مختلف اقدام شود. این رویکرد ضمن ایجاد زمینه‌های آشنایی با فرهنگ‌ها و آداب ‌و رسوم کشورها، موجب افزایش روحیه و انگیزه دانشجویان خواهد شد.  
دکتر آیتی همچنین با تأکید بر اینکه تحصیل در حوزه علوم پزشکی به دلیل طول دوره تحصیل و سنگینی دروس با سختی‌ها و دشواری‌هایی همراه است، افزود: فعالیت در حوزه‌های مختلف دانشجویی، فرهنگی، مذهبی و ورزشی می‌تواند از سختی این مسیر بکاهد و حس نشاط و شادمانی را برای دانشجویان به ارمغان بیاورد.
معاون بین‌الملل دانشگاه خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد افرادی که فعالیت در حوزه‌های متنوع و مختلف را در کنار تحصیل مورد توجه قرار می‌دهند، در آینده موفق‌تر خواهند بود بنابراین از همه دانشجویان بین‌الملل می‌خواهیم برای تبدیل شدن به افرادی مؤثر در جامعه و کشور خود به این مقوله توجه جدی داشته باشند.
سپس دکتر سادات حسینی، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل ضمن تبریک به دانشجویان برگزیده مسابقات فرهنگی، اظهار امیدواری کرد که برگزاری این برنامه ها زمینه ساز رشد، پرورش و هدایت استعدادهای بالقوه و تقویت انگیزه دانشجویان شود.
در ادامه نگار نوری، کارشناس امور فرهنگی معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل گزارشی از مسابقات فرهنگی برگزار شده توسط این مجموعه در شش ماهه نخست سال جاری، ارائه کرد.
وی گفت: این مسابقات با رویکرد پرورش روحیه مشارکت‌جویی، مسئولیت‌پذیری، تعامل و همدلی میان دانشجویان بین‌الملل، افزایش سطح آگاهی دانشجویان از طریق ایجاد انگیزه بیشتر و رقابت سالم‌تر، ایجاد زمینه‌های دوستی میان آنها، پرورش روحیه تلاش، سازندگی، تعاون و تعهد اجتماعی، حفظ ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی و اشاعه فرهنگی اسلامی و ایرانی برگزار شده است.
کارشناس امور فرهنگی پردیس بین‌الملل با اشاره به اینکه دانشجویان از ابتدای سال جاری در بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت و مسابقات نگارش در خصوص ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، خوشنویسی، عکاسی و روز جهانی صلح حضوری فعال داشته‌اند، اظهار داشت: سلیمه ثانی مامان از کشور نیجریه، به عنوان برگزیده جشنواره قرآن و عترت، یاور عباس، حجاب زهرا عباس، غیب رادر فاروق و ماهان سنگوان از کشورهای پاکستان و هند به عنوان برندگان مسابقه نگارش در خصوص ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، فلک ایجاز و مینا حیدری از کشورهای هند و افغانستان به عنوان برگزیدگان مسابقه خوشنویسی، سید مهدی عون عباس، سیدحسین رضا زیدی و آدریا منیر از کشورهای پاکستان و هند به عنوان برندگان مسابقه عکاسی و سلیمه ثانی مامان، نیلوفر حسین علیزاده و لیسان فاطیما از کشورهای نیجریه، افغانستان و هند به عنوان برگزیدگان مسابقه روز جهانی صلح معرفی شده‌اند. 
در پایان با حضور معاون بین‌الملل دانشگاه و معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل از دانشجویان بین‌المللی برگزیده مسابقات فرهنگی تقدیر به عمل آمد.
 
  • گروه خبری : اخبار معاونت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 281164
مهناز وحیدی
تهیه کننده

مهناز وحیدی

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه

چت آنلاین