• تاریخ انتشار : 1402/11/01 - 13:05
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 78
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

سومین نشست میز همکاری‌های علمی دانشگاه با کشور ژاپن برگزار شد

سومین نشست میز همکاری‌های علمی دانشگاه با کشور ژاپن، با تصویب برگزاری جلسات این میز همکاری به‌صورت فصلی و ارائه گزارش برنامه‌های عملیاتی با دانشگاه‌های کشور ژاپن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، در این نشست که چهارشنبه 6 دی 1402 به‌صورت حضوری و آنلاین در سالن شورای معاونت بین‌الملل برگزار شد؛ دکتر محمدکاظم بخشنده، عضو هیئت‌علمی بیمارستان کودکان حکیم و مسئول میز همکاری، دکتر عادل مظلومی، دکتر محسن ویژه و دکتر رضا شیرکوهی از اعضای میز همکاری و به ترتیب عضو هیئت‌علمی دانشکده بهداشت، عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات مادر، نوزاد و جنین و عضو هیئت‌علمی پژوهشکده سرطان دانشگاه و همچنین رویا انصاری پور، کارشناس مسئول روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل و دبیر میز همکاری حضور داشتند.
در ابتدا دکتر بخشنده ضمن بیان سخنانی درباره تلاش برای اجرای پروژه‌های مشترک با دانشگاه‌های ژاپن، خواستار تسهیل و فراهم شدن زمینه ارتباط بیشتر اعضای میز با دانشگاه‌های کشور ژاپن شد.
وی پیشنهاد برگزاری همایشی با همکاری اعضای میز و متخصصان دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه‌های ژاپن مطرح کرد که قرار شد در جلسه بعدی جزئیات این برنامه مورد بررسی و گفتگو قرار گیرد.
دکتر مظلومی نیز که در حال گذراندن یک دوره فرصت مطالعاتی در Nagoya City University کشور ژاپن است؛ به‌عنوان نماینده دانشگاه علوم پزشکی تهران در این دانشگاه اظهار داشت: در اجرای پروژه‌های در دست اقدام با Nagoya City University، در مذاکراتی با استاد میزبان و مسئولان دانشگاه، امکان استفاده دانشجویان دوره دکترا از دوره‌های کوتاه‌مدت و یا پسادکترا در این دانشگاه بررسی و موافقت شد و بر اساس آن 3 دانشجوی کاندید دانشگاه علوم پزشکی تهران به دانشگاه Nagoya City University معرفی شدند.
دکتر شیرکوهی، عضو جدید میز همکاری علمی دانشگاه با کشور ژاپن نیز پس از معرفی خود اظهار داشت: در حوزه پروژه‌های مشترک می‌توان از امکان استفاده از تخصص اساتید دانشگاه و Facilities موجود در دانشگاه‌های ژاپن استفاده کرد.
رویا انصاری پور نیز با توجه به برنامه‌های مدیریت روابط بین‌الملل دانشگاه، به طرح موضوع برگزاری برنامه TUMS Partners Week 2024 پرداخت و بیان داشت: این برنامه از تاریخ 31 اردیبهشت تا 3 خرداد 1403 برگزار خواهد شد.
وی هدف از برگزاری این رویداد را ارائه یک پلتفرم چندوجهی برای تقویت همکاری‌های بین‌المللی میان دانشگاه با اساتید و دانشگاه‌های همکار و زمینه‌ای برای ایجاد فرصت‌های جدید همکاری عنوان کرد.
در پایان این نشست و با توجه به موافقت اعضای میز همکاری مقرر شد تا جلسات این کارگروه همکاری به‌صورت فصلی و با ارائه گزارش فعالیت‌های اعضا و همکاری‌های عملیاتی و اجرایی شده، تشکیل شود.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 256993
الهام رضازاده
تهیه کننده

الهام رضازاده