• تاریخ انتشار : 1403/02/16 - 14:32
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 76
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

رئیس و معاون پژوهشی دانشگاه جامی، مهمان میز همکاری‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با مراکز آموزش عالی کشور افغانستان

با حضور دکتر محمد ایوبی، رئیس و دکتر حصین احمد، معاون پژوهشی دانشگاه جامی افغانستان و دکتر ابراهیم جعفری پویان، مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور افغانستان، نشست این میز همکاری با موضوع توسعه همکاری‌های بین دو دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، در این نشست که چهارشنبه پنج اردیبهشت 1403 در سالن جلسات معاونت آموزشی دانشکده بهداشت برگزار شد؛ دکتر احمدعلی حنفی بجد، عضو هیئت علمی دانشکده بهداشت و سرپرست اداره جذب و بازاریابی بین‌المللی معاونت بین‌الملل و حسین خدامرادی، کارشناس امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل دانشگاه حضور داشتند.
پس از معرفی سوابق و گزارشی از توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه جامی توسط نمایندگان دو دانشگاه، امکان توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی مورد تبادل نظر و گفتگو قرار گرفت.
همچنین پیرو مذاکرات انجام‌شده بر اساس درخواست مطرح‌شده از سوی دانشگاه جامی در زمینه برگزاری دوره‌های تخصص برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه جامی، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت بالینی در حوزه‌های پرستاری، مامایی و سونوگرافی، امکان گذراندن دوره کارآموزی دانشجویان پزشکی دانشگاه جامی در دانشگاه علوم پزشکی تهران، انجام تحقیقات مشترک توسط اساتید دو دانشگاه و همچنین چاپ مقالات مشترک در ژورنال‌های بین‌المللی، مقرر شد که تفاهم‌نامه همکاری دو دانشگاه با هدف عملیاتی شدن زمینه‌های همکاری، نهایی و امضا شود.
میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور افغانستان، پیش‌ازاین جلسه، نشست هم‌فکری دیگری نیز با حضور کارشناسان مدیریت روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل دانشگاه در روز چهارشنبه 29 فروردین 1403 برگزار کرده بود که هدف از تشکیل آن، مروری بر فعالیت‌های انجام‌شده در طول سال‌های اخیر و بازنگری و تصمیم‌گیری در مورد فرصت‌ها و برنامه‌های پیش رو بود.
دانشگاه جامی در سال 1389 با دریافت مجوز رسمی از سوی وزارت تحصیلات عالی کشور افغانستان، توسط بخش خصوصی تاسیس شده است. بر اساس قوانین تحصیلات عالی کشور افغانستان، این دانشگاه دارای شش دانشکده طب پزشکی (معالجوی)، مهندسی، اقتصاد، حقوق و علوم سیاسی، شرعیات و زراعت است و قریب به سه هزار و 700 دانشجو دارد که 800 نفر از آنان در دانشکده پزشکی این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و تا کنون دو دوره فارغ‌التحصیل داشته است.
دانشگاه جامی دارای یک‌صد و 93 نفر عضو هیئت‌علمی و نیروی کارشناسی است و در ارزیابی‌های انجام‌شده کشور افغانستان این دانشگاه مورد تقدیر قرارگرفته و در جمع 5 دانشگاه برتر این کشور قرار دارد.
توسعه دانشگاه، احداث بیمارستان اختصاصی و مرکز علوم کامپیوتری از مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی دانشگاه جامی است.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 264951
الهام رضازاده
تهیه کننده

الهام رضازاده