• تاریخ انتشار : 1402/12/14 - 17:06
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 92
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جشن دانش‌آموختگان پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر قناعتی: موجبات رشد علم را در جامعه خود فراهم کنید

دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در جشن دانش‌آموختگی دانشجویان بین المللی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اگر می‌خواهید مردمتان در رفاه باشند موجبات رشد علم را در جامعه خود فراهم کنید، خداوند نیز به دانش شما برکت می‌دهد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران  روز یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ در مراسم جشن دانش‌آموختگان پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بسیار خرسندم از اینکه در جمعی حضور دارم که دارای ریشه های مشترک فرهنگی است.
رئیس دانشگاه با بیان اینکه دنیای امروز از لحاظ علمی رشد بسیاری داشته و این رشد علمی نیازمند رشد فرهنگی است افزود: رشد علمی در بعضی از کشورها با افت فرهنگی همراه است که نمونه بارز آن تهاجمی است که در غزه شاهد آن هستیم و بشر از فقدان فرهنگ صحیح انسانی که همان فرهنگ الهی و اسلامی است رنج می‌برد.
دکتر قناعتی به دانش‌آموختگان بین‌الملل دانشگاه تأکید کرد: ارتباطتان را با دانشگاه علوم پزشکی تهران حفظ کنید زیرا دانشگاه در مسیر رشد و تعالی است و برنامه‌های متعددی را در این زمینه دارد.
رئیس دانشگاه با اشاره به افزایش تخت‌های بیمارستانی دانشگاه به راه‌اندازی پارک  علم  و فناوری شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: طی قراردادی که برای گسترش فضای این پارک بسته شده این فضا به 25 هکتار گسترش یافته و می‌تواند به مکان مناسبی برای رشد و توسعه شرکت‌های فناور تبدیل شود.
وی  با تأکید بر رسالت انسان بر مفیدبودن و خدمت به جامعه  گفت: پیام دانشگاه نسل چهارم این است  که در خدمت مردم باشید و جامعه بتواند از علم شما استفاده کند.
دکتر قناعتی بااشاره به الگو برداری از پیامبر اسلام (ص) به‌ عنوان طبیبی که به دنبال نیازمندان و مداوای روحی آن بود، رسالت آن حضرت را در معالجه روح و جان انسان‌‌ها بیان کرد و افزود: مانند پیامبر طبیب دوار باشید و برای رشد جامعه‌تان بکوشید.
رئیس دانشگاه با بیان اینکه مهم‌ترین رشد شاخص جوامع علم است به دانش‌آموختگان پردیس بین‌الملل دانشگاه توصیه کرد: به جای نگرانی از رشد دیگران  دیگران آنچه را می‌دانید به بقیه بیاموزید. اگر می‌خواهید مردمتان در رفاه باشند موجبات رشد علم را در جامعه خود فراهم کنید، خداوند نیز به دانش شما برکت می‌دهد.
وی در پایان برای دانش‌آموختگان پردیس بین‌الملل دانشگاه آرزوی موفقیت کرد.
 
خبر: زهرا حری
  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 261047
الهام رضازاده
تهیه کننده

الهام رضازاده