• تاریخ انتشار : 1402/10/20 - 10:43
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 171
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دانشجویان بین‌الملل رشته داروسازی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، با مدیران گروه دارویی گلرنگ دیدار کردند

با همراهی دکتر آرمان زرگران، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل و دکتر نیایش محبی، سرپرست معاونت بین‌الملل دانشکده داروسازی، گروهی از دانشجویان بین‌الملل رشته داروسازی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، با مدیران گروه دارویی گلرنگ دیدار و پیرامون آشنایی با صنعت داروسازی و زنجیره تامین محصولات دارویی گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، در این دیدار که شنبه 16 دی 1402 در محل ساختمان مرکزی شرکت سرمایه‌گذاری دارویی گلرنگ صورت گرفت؛ دکتر مهدی نریمانی، معاون منابع انسانی و توسعه مدیریت و دکتر شیدا مهنام، مشاور مدیرعامل در امور بین‌الملل از شرکت سرمایه‌گذاری دارویی گلرنگ، نسرین دستجردی، کارشناس معاونت بین‌الملل دانشگاه و گروهی از دانشجویان رشته داروسازی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز حضور داشتند.
در آغاز این دیدار، دکتر مهنام ضمن خوشامدگویی، توضیحاتی در معرفی گروه صنعتی گلرنگ و شرکت سرمایه‌گذاری دارویی گلرنگ ارائه کرد.
در ادامه دکتر نریمانی، پس از خیرمقدم به مدیران دانشگاه و دانشجویان بین الملل، ضمن معرفی اجمالی شرکت دارویی گلرنگ به تشریح ظرفیت‌های موجود در این مجموعه برای همکاری با دانشجویان بین‌الملل پرداخت.
دکتر زرگران نیز ضمن تشکر از شرایط فراهم آمده برای این همکاری در سرفصل همکاری صنعت و دانشگاه، درباره امکان استمرار این روند در قالب برگزاری اردوهای علمی و آموزشی بازدید از کارخانه‌های تولید دارو، با هدف آشنایی هر چه نزدیک‌تر دانشجویان با فرایند تولید دارو و همچنین مشارکت دانشجویان در پروژه‌های پژوهشی گروه دارویی گلرنگ در چارچوب کارآموزی‌های پژوهشی در مراحل بعدی همکاری، پیشنهاداتی مطرح کرد.
دکتر محبی نیز این نشست و گفتگو را نقطه شروعی برای همکاری‌های آتی و فرصتی مناسب برای دانشجویان به‌منظور تمرین عملی آموخته‌هایشان دانست.
سپس دکتر مهنام در بخش دوم سخنان خود، ضمن معرفی 13 شرکت تابعه گروه صنعتی گلرنگ، درباره اهداف خانواده دارویی گلرنگ، فرآیندهای تولید، توزیع، صادرات و واردات انواع محصولات دارویی اعم از مواد اولیه، مکمل‌ها، انواع اشکال دارویی و فرآورده‌های طبیعی و دارویی توضیحاتی ارائه داد.
در ادامه، دانشجویان نیز ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این جلسه و فراهم شدن این فرصت، پس از معرفی خود، درباره علایق و انتظاراتشان از همکاری با این بخش صنعتی صحبت و سوالات خود را مطرح کردند.
سپس دکتر نریمانی، به سوالات دانشجویان در زمینه تولیدات گروه دارویی گلرنگ پاسخ داد.
در پایان این جلسه و پس از جمع‌بندی نظرات و بازخوردهای دانشجویان، مقرر شد زمینه همکاری دانشجویان علاقه‌مند به همکاری‌های بعدی با این بخش صنعتی، توسط مدیریت توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل بررسی و فراهم شود.
اهدای گل به دانشجویان بین‌الملل توسط معاون منابع انسانی و توسعه مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری دارویی گلرنگ با همراهی مشاور امور بین‌الملل این مجموعه، پایان‌بخش این دیدار بود.
این نشست پیرو مذاکرات به‌عمل‌آمده از سوی معاونت بین‌الملل دانشگاه با امور بین‌الملل شرکت گلرنگ و با هدف آشنایی دانشجویان با صنعت داروسازی و زنجیره تامین محصولات دارویی در شرکت گلرنگ به‌عنوان نمونه‌ای موفق در این زمینه برنامه‌ریزی و اجرا شد که 25 نفر از دانشجویان بین‌الملل رشته داروسازی مقاطع داروسازی عمومی و دکتری تخصصی از ملیت‌های لبنان، عراق، نیجریه، غنا، زیمبابوه، کنیا و دانمارک، در برنامه شرکت کردند.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 256419
الهام رضازاده
تهیه کننده

الهام رضازاده