• تاریخ انتشار : 1402/10/26 - 13:47
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 29
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

جلسه شورای بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به میزبانی دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی برگزار شد

نشست شورای بین‌الملل دانشگاه به میزبانی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی با حضور دکتر محمدحسین آیتی معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر محمدحسن جوانبخت رئیس دانشکده، مدیران ستادی، معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها و هیئت‌رئیسه دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده به نقل از علوم تغذیه و رژیم شناسی؛ جلسه شورای بین‌الملل دانشگاه به میزبانی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی با حضور دکتر محمدحسن جوانبخت رئیس دانشکده، دکتر محمدحسین آیتی معاون بین‌الملل دانشگاه، مدیران ستادی، معاونین بین‌الملل دانشکده‌ها و هیئت‌رئیسه دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی دوشنبه 25 دی ۱۴۰۲ در سالن کنفرانس دانشکده علوم تغذیه برگزار شد.
دکتر محمدحسن جوانبخت رئیس دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی، ضمن خیرمقدم و معرفی اعضای هیئت رئیسه دانشکده گفت: امیدواریم با استفاده از همفکری شما عزیزان در حوزه بین‌الملل شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در این حوزه باشیم.
دکتر خدیجه میرزایی معاون بین‌الملل دانشکده ضمن خوش آمدگویی به حاضرین جلسه؛ به ارائه گزارش روند فعالیت‌های بین‌اللملی‌سازی دانشکده بر مبنای شاخص‌های برنامه چهارساله 1400تا 1404 پرداخت و برنامه‌ها و دوره‌های بین‌المللی در دست اقدام دانشکده را ارائه کرد.
وی همچنین درباره مشارکت استادان و دانشجویان در دوره‌های فرصت مطالعاتی و همایش‌های خارج از کشور، اجرای دوره‌های کوتاه مدت، جذب دانشجوی New Rout PhD، معرفی رشته‌های جدید و تصویب آنها در کمیته‌ی تطبیق، دعوت از اساتید دانشگاه‌های هاروارد و جان هاپکینز برای سخنرانی با همکاری معاونت پژوهشی، آمار سرانه مقالات بین‌المللی دانشکده در اسکوپوس سال 2017 تا 2021، تعداد مقالات چاپ شده با همکاری بین‌الملل، تعداد طرح‌های دارای همکار بین‌الملل در دانشکده، تعداد پایان‌نامه‌های دارای اساتید مشاور بین‌الملل، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بازاریابی بین‌الملل در دانشکده، به روز‌رسانی وبسایت انگلیسی، مشارکت اعضای هیات‌ علمی دانشکده در میز و اتاق همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه، بازدید اعضای هیات علمی این دانشکده از مراکز آموزشی و درمانی سایر کشورها، حضور فعال استادان در کنگره‌های بین‌المللی، بازدید از مرکز تحقیقاتی تکنولوژی پیشرفته شنزن با حمایت آکادمی علوم چین، برگزاری کارگاه  برای دانشجویان خارجی فارسی زبان دانشکده و بازسازی و بهسازی فضای کتابخانه و اتاق دانشجویان دکترا با حمایت معاونت بین‌الملل دانشگاه برای رفاه حال دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی مطالبی را مطرح کرد.
دکتر محمدحسین آیتی معاون بین‌الملل دانشگاه ضمن قدردانی از ارائه و محتوای کامل گزارش معاون بین‌الملل دانشکده علوم تغذیه، به معرفی اعضای شورای بین‌‌الملل دانشگاه پرداخت و گفت: بسیار خرسندم که دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی به جایگاه خوبی در سطح دانشگاه دست یافته است. این جلسات نیز به منظور رفع مشکلات و چالش‌های بین‌المللی سازی هر یک از واحدهای دانشگاه برگزار می شود تا بتوانیم شاهد رشد و پیشرفت جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران در سطح جهانی باشیم.
دکتر سید مجتبی دقیقی معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل دانشگاه در خصوص برنامه تعامل و همکاری با متخصصان و فناوران ایرانی خارج از کشور و حمایت‌ها و تسهیلات در نظر گرفته شده برای آنان توضیحاتی ارائه کرد.
دکتر محمدحسین نکوفر مدیر روابط بین الملل دانشگاه توضیحاتی در خصوص جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه‌بندی بین‌المللی و تحلیل عملکرد دانشکده‌ها باتوجه‌ به نظام رتبه‌بندی ارائه و بر نقش ویژه دانشکده علوم تغذیه در این نظام تأکید کرد. دانشکده علوم تغذیه بالاترین تاثیر در رتبه بندی تایمز را برای دانشگاه دارد. در رتبه بندی تایمز امتیاز دانشکده علوم تغذیه 10.8 است که بالاترین رتبه در سطح دانشگاه است. در حالی که امتیاز رتبه بعدی 6.6 است.
مدیر روابط بین الملل دانشگاه بیان کرد: ما نقش هر دانشکده در سیستم های رتبه بندی را استخراج می کنیم و باعث خرسندی است که  این دانشکده بیشترین تعداد مقالات مشارکتی با بین‌الملل دانشگاه را در رتبه‌بندی مقالات دارد. سرانه مقالات 10 درصد برتر و پر استناد نسبت به تعداد عضو هیئت علمی به عنوان شاخص شایستگی علمی در رتبه بندی تایمز است که براین اساس دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی حائز رتبه برتر است.
همچنین سرانه مقاله با عضو هیات علمی که از اهمیت بالایی برخوردار است در سه نمایه اصلی SDI، SSDI، ESCI؛ دانشکده علوم تغذیه با اختلاف بسیار زیاد با امتیاز 9.9 حائز رتبه اول است.
در پایان این جلسه اعضای شورا از فضاهای بازسازی شده، اتاق دانشجویان دکتری تخصصی، سایت کامپیوتر، نوسازی و تبدیل کتابخانه قدیمی دانشکده به کافه کتاب و نمازخانه دانشکده بازدید کردند و این طبقات با حضور ایشان افتتاح شد.  

خبرنگار: زهرا عبدالهی

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 257135
مریم زمان
تهیه کننده

مریم زمان