• تاریخ انتشار : 1402/12/10 - 10:37
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 68
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

جشن سالروز ولادت امام زمان (عج) با حضور دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

با حضور دکتر اکرم السادات سادات حسینی، سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، جمعی از دانشجویان ایرانی و بین‌الملل، اساتید و کارشناسان دانشگاه، جشن سالروز ولادت حضرت امام زمان (عج)، چهارشنبه دوم اسفند 1402 در تالار ابن‌سینا دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، این مراسم با قرائت قرآن توسط عبدالصالح، دانشجوی بین‌الملل دانشگاه آغاز شد.
در ادامه، سخنران مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حامد آل یمین، استادیار گروه معارف و اندیشه اسلامی، ضمن تبریک اعیاد، به نقل از معصومین، انتظار فرج را برترین و محبوب‌ترین عمل و شرط پذیرش سایر اعمال دانست و بیان داشت: یکی از مهم‌ترین اعمال ما در قبال ظهور امام زمان، انتظار حقیقی است و شخص منتظر با صبر و بردباری، فعالانه به آن عمل می‌کند و با اشتیاق فراوان از حضور امام زمان سخن می‌گوید و همانند میزبانی که در انتظار مهمان به سر می‌برد، خود و زمین را برای ظهور آماده می‌سازد و بدین‌صورت انتظار خود را به ایشان نشان می‌دهد که انتظار فرج، مهم‌ترین عمل پیروان اهل‌بیت است.
وی افزود: انشالله امام زمان ظهور کرده و پرچم یا لثارات الحسین را در زمین به اهتزاز درمی‌آورد و امیدوارم در هنگام ظهور زنده باشیم تا به وظایف خود عمل کنیم.
وی درباره وظایف شخص منتظر گفت: شخص منتظر باید همانند دیگران که در طول هزاران سال وظایفشان را که همان شیوه درست انتظار برای ظهور و رساندن پیغام امام زمان به کسانی که نام و نشانی از آن حضرت نمی‌دانند و بازگو کردن صفات ایشان است، انجام دهد و ما باید به دیگران یادآوری کنیم امام زمان روزی ظهور خواهد کرد و ظهور ایشان برای نجات انسان است.
دکتر آل یمین خواندن دعای فرج به هنگام خواندن نمازهای پنج‌گانه را ازجمله اعمال مهم منتظران دانست و بیان کرد: اگر دعای فرج را به‌گونه‌ای بخوانید که دیگران را آگاه سازید؛ بدین معناست که موضوع ظهور را به آن‌ها یادآوری کردید و در شناخت، به تفکر واداشتن و گفتن جملات درباره آن حضرت کمک کرده‌اید و نیز خواندن دعا برای امام زمان به مدت پنج بار در روز، بعد از هر نماز واجب و به‌خصوص در پایان هفته و همچنین خواندن دعای ندبه و زیارت آل یاسین در صبح روز جمعه که مختص به منتظران ایشان است و عرض سلام به آن حضرت در عصر آن روز، جلب توجه امام زمان و شفاعت بندگان در درگاه خداوند سبحان را به همراه دارد.
استادیار گروه معارف اظهار داشت: اگر از خداوند سبحان انتظار فرج و ظهور آن حضرت را بخواهید، اعمال شما مورد پذیرش قرار خواهد گرفت و امیدوارم خداوند به ما در شناخت وظایف و اشاعه کلام حق‌تعالی کمک کند؛ زیرا امام زمان کلام و تجلی سخنان خداوند و نماینده و حجت او است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل یمین در پایان سخنان خود بیان داشت: امیدوارم خداوند همه ما را از سربازان امام زمان و باعث خشنودی ایشان قرار دهد و اعمال ما باید برای حفظ سلامتی امام زمان باشد و همیشه از خود بپرسیم من چه‌کاری می‌توانم برای سلامتی آن حضرت انجام دهم تا به پاسخ درست رسیده و اعمال مناسب در این راستا را پیدا کنیم؛ پس نتیجه عملی که در نهایت خشنودی خودمان را به همراه دارد در مسیر صحیح و منجر به انجام اعمال بیشتر برای سلامتی آن حضرت خواهد شد و اگر خود را در جایگاهی مشاهده کردید که نیاز به انجام آن کار نبود؛ بدین معناست که راه درست برای سلامتی امام زمان را نیافتید.
پیش از مراسم احادیث مرتبط با امام زمان و ظهور حضرت، در بین شرکت‌کنندگان حاضر در برنامه، توزیع شده بود که در پایان سه حدیث مورد نظر مشخص و برندگان آن معرفی و تقدیر شدند.
اجرای موسیقی اقوام ایرانی توسط گروه دانشجویی، اجرای مسابقه ورزشی با حضور شرکت‌کنندگان مراسم، نمایش نماهنگ‌های سه زبانه فارسی، انگلیسی و عربی، نوازندگی سه‌تار توسط بیوار، دانشجوی بین‌الملل، مداحی دو نفر از دانشجویان بین‌الملل به زبان‌های هندی و پاکستانی، از دیگر بخش‌های این جشن بود.
عکس یادگاری حاضران در این مراسم، پایان‌بخش برنامه بود.
 
 
خبر: مریم زمان
تنظیم خبر: الهام رضازاده
  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 260903
مریم زمان
تهیه کننده

مریم زمان