• تاریخ انتشار : 1402/10/11 - 14:50
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 16
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

در جلسه شورای بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان شد:

تحصیل بیش از ۷۰۰ فراگیر خارجی در مقاطع پزشکی عمومی، تخصصی و تحصیلات تکمیلی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

جلسه شورای بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ با حضور دکتر محمدحسین آیتی معاون بین‌الملل دانشگاه و به میزبانی دانشکده پزشکی برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران به نقل از دانشکده پزشکی، جلسه شورای بین‌الملل دانشگاه به میزبانی دانشکده پزشکی با حضور دکتر محمدرضا صالحی رئیس دانشکده، دکتر محمد آیتی معاون بین‌الملل دانشگاه، معاونین بین الملل و آموزشی دانشکده پزشکی، مدیران ستادی، معاونین بین‌الملل دانشکده‌ها دوشنبه 11 دی ۱۴۰۲ در سالن شورای دانشکده پزشکی برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر محمدرضا صالحی رئیس دانشکده پزشکی ضمن خیر مقدم به حاضران از تلاش های معاونت بین الملل دانشگاه قدردانی کرد و گفت: از نزدیک شاهد تلاش ها و پیگیری های دکتر آیتی و تیم معاونت بین الملل دانشگاه هستیم.
وی با تاکید بر این که پرچم دانشگاه و کشور باید در حوزه بین الملل در منطقه و دنیا برافراشته باشد، افزود: رویکرد به حوزه بین الملل باید استراتژیک باشد و تقویت شود، خوشبختانه علی رغم تمام مشکلات دانشگاه در مسیر پیشررفت و ترقی در این حوزه است و اساتید ومدیران نهایت همکاری را با بخش بین الملل دارند.
در ادامه دکتر محمدرضا کرامتی، معاون بین الملل دانشکده پزشکی گفت: با توجه به وسعت دانشکده و تعدد گروه ها واعضای هیات علمی،  تلاش ما در دانشکده بر این است که مانند یک هسته مرکزی در ارتباط با گروه های علوم پایه و بالینی و بیمارستان های تابعه دانشگاه عمل کنیم. وی گزارش مبسوطی از عملکرد معاونت بین الملل دانشکده پزشکی ارائه کرد و گفت: برگزاری مدارس فصلی و اعلام آمادگی گروه ها برای میزبانی از این برنامه، توسعه آن در گرو های آموزشی و تسری آن به گروه های علوم پایه، برگزاری متناوب و منظم جلسات شورای بورس، کمیته جذب، بازدید تیم های خارجی از دانشکده و جلسه با آنها، برگزاری دوره های کوتاه مدت، پذیرش دانشجو از طریق "New Route PhD" ، برگزاری جلسات زبان، اجرای برنامه منتورینگ، تشکیل شورای جذب اساتید مدعو تنها بخشی از فعالیت های انجام شده در این معاونت است.
وی ادامه داد:  تکمیل آمار و ظرفیت های پذیرش دانشجویان بین الملل از گروه های آموزشی، جمع آوری گزارش فعالیت های بین الملل گروه های آموزشی، همکاری با دفتر توسعه دانشگاه در پروژه بین المللی خود ارزیابی اسپایر، همکاری در برنامه اعتبار دانشکده از جمله اقدامات صورت گرفته در معاونت است.
در ادامه دکتر حجت شیخ مطهر واحدی معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی دانشکده از تحصیل ۵۱ فراگیر خارجی در رشته های تخصصی و فوق تخصصی و فلوشیپ در دانشکده پزشکی خبر داد و گفت: اقبال فراگیران در رشته های فلوشیپ بسیار بالاست. وی خواستار اجرای زمانبندی مشخص برای ورود فراگیران خارجی در دوره های آموزشی شد و گفت: ظرفیت زیادی برای پذیرش و آموزش به فراگیران و متقاضیان خارجی وجود دارد.
سپس دکتر خدیجه ادبی معاون آموزش پزشکی عمومی دانشکده پزشکی آماری از فراگیران خارجی دوره پزشکی عمومی خبر داد و گفت: در مجموع ۵۸۰ نفر در رشته پزشکی عمومی تحصیل می کنند که آمار بالایی است و علی رغم مسائل و مشکلاتی نظر عدم آشنایی با زبان فارسی، دوری از خانواده و ... برنامه های آموزشی با رعایت استانداردها  اجرا می شود.
دکتر ایرج راگردی کاشانی معاون آموزش تحصیلات تکمیلی دانشکده پزشکی نیز از ثبت نام ۱۴۵ نفر برای حضور در دوره های تحصیلات تکمیلی خبر داد و مسائل مرتبط با حوزه تحت مدیریت خود را بیان کرد.
در ادامه دکتر فردین عمیدی معاون مالی و اداری دانشکده گفت: دانشجویان خارجی سفیر ایران در کشور خودشان هستند و ما باید به سمت استانداردهای بین المللی در پذیرش دانشجوی خارجی گام برداریم.
دکتر امید امینیان رئیس دانشکده پزشکی پردیس بین الملل گفت: امسال برای دهمین دوره متوالی پذیرش دانشجوی خارجی در دانشکده پزشکی داشتیم که چهارمین دوره آن در آستانه فارغ التحصیلی هستند. وی افزود: طی این ده سال بدون هیچ چالشی نه در سطح دانشجویی و نه مدیریتی پذیرش دانشجو صورت گرفت و آموزش با بالاترین استاندارد و بدون عدول از آن ارائه شد که مرهون همکاری و تلاش اساتید و هیات رئیسه دانشکده پزشکی است. وی خاطر نشان کرد فارغ التحصیلان خارجی دانشکده پزشکی و دانشگاه در هر آزمون استاندارد بین المللی شرکت می کنند جز بهترین ها هستند.
دکتر محمد شریعتی قائم مقام ریاست دانشگاه در دانشگاه سبطین نیز گفت: دانشگاه سبطین با حضور بهترین اساتید ویترین دانشگاه علوم پزشکی تهران در کشور عراق و شهر کربلاست.

خبرنگار : مینا محمدی

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 257224
مریم زمان
تهیه کننده

مریم زمان