• تاریخ انتشار : 1402/09/01 - 09:47
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 62
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

بیست و هشتمین نشست شورای بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به میزبانی دانشکده داروسازی برگزار شد

بیست و هشتمین نشست شورای بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، با حضور دکتر محمدحسین آیتی معاون بین‌الملل دانشگاه و به میزبانی دانشکده داروسازی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده داروسازی، جلسه شورای بین‌الملل دانشگاه به میزبانی دانشکده داروسازی با حضور دکتر محسن امینی رئیس دانشکده، معاون بین‌الملل دانشگاه، مدیران ستادی، معاونین بین‌الملل دانشکده‌ها و هیئت‌رئیسه دانشکده داروسازی دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ در سالن کنفرانس دانشکده داروسازی برگزار شد.
در این نشست دکتر نیایش محبی، معاون بین‌الملل دانشکده داروسازی به ارائه گزارش روند تغییرات حوزه‌های مختلف بین‌المللیسازی دانشکده داروسازی بر مبنای شاخص‌های برنامه عملیاتی طی سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و  هفت ماه  نخست ۱۴۰۲ پرداخت و برنامه‌های در دست اقدام دانشکده داروسازی در این حوزه را برشمرد.
معاون بین‌الملل دانشکده داروسازی درباره موضوعاتی همچون، اهتمام ویژه دانشکده در برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های کوتاه‌مدت، جذب بیشتر دانشجو از طریق "New Route PhD"، معرفی رشته‌های جدید از سوی دانشکده و تصویب آنها در کمیته تطبیق وزارتخانه، معرفی منتورهای مناسب در دانشکده و معرفی به معاونت دانشجویی پردیس بین‌الملل، برگزاری کارگاه‌های معرفی نظام‌های رتبه‌بندی بین‌الملل در دانشکده، معرفی اساتید مدعو بین‌المللی دانشکده، ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت مارکتینگ بین‌الملل، گسترش‌پذیرش دانشجو در دوره‌های منجر به مدرک، تشکیل و برگزاری شورای بین‌الملل دانشکده با حضور نمایندگان گروه‌های آموزشی، گسترش فعالیت کمیته‌های دانشجویی بین‌المللی، شناسایی و معرفی اساتید واجد شرایط به‌منظور پذیرش دانشجوی دکترای استاد محور، شناسایی اساتید همتای داخلی از سایر دانشگاه‌ها به‌عنوان استاد مدعو برای گسترش همکاریهای بین‌المللی، تشویق اساتید دانشکده به حضور مستمر و مؤثر در سمینارهای بین‌المللی و فرصت‌‌های مطالعاتی خارج از کشور، برگزاری سخنرانیهای انگلیسی در دانشکده، بروز رسانی مستمر سایت انگلیسی دانشکده و بهبودبخشیدن کیفیت محتوایی وب‌سایت و تشویق دانشجویان به شرکت در کنگره‌های برجسته علمی به‌تفصیل توضیح داد.
در ادامه جلسه، دکتر محمدحسین آیتی معاون بین‌الملل دانشگاه ضمن قدردانی از ارائه و محتوای کامل گزارش معاون بین‌الملل دانشکده داروسازی، از حاضران خواست تا پیشنهادها و نظرات خود را مطرح کنند.
دکتر آرمان زرگران، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل درخصوص برگزاری مدرسه زمستانه ۲۰۲۴-۲۰۲۳، روند صعودی پذیرش دانشجویان بین‌الملل در نیمسال جاری و مشارکت دانشکده‌ها در ارتقا Ranking دانشگاه علوم پزشکی تهران توضیحاتی بیان کرد.
دکتر منان حاجی محمودی معاون آموزش تخصصی دانشکده داروسازی، با اشاره به برگزاری موفق کارگاه آموزشی فرصت‌های مطالعاتی در دانشکده داروسازی توسط کارشناسان واحد توانمندسازی بین‌المللی نیروی انسانی معاونت بین‌الملل، تسهیل شرایط استفاده از دوره فرصت مطالعاتی برای دانشجویان مقطع دکتری تخصصی را خواستار شد.
در ادامه دکتر محمدرضا خامی مشاور عالی معاونت بین‌الملل، استمرار برگزاری سخنرانیهای انگلیسی در دانشکده داروسازی را امری ارزشمند خواند و پیشنهاد تعامل و همکاری بین دانشکده‌ای و بین‌رشته‌ای در برگزاری این سخنرانیها را نتیجه‌بخش دانست.
وی افزود: باتوجه‌به همکاری دانشکده داروسازی در تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه فنلاند و ذهنیت مثبت سفارت هر دو کشور از طرفین، درخواست همکاری بیشتر در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی را مطرح کرد.
دکتر محمدحسین قهرمانی، معاون پژوهشی دانشکده داروسازی، مساعدت دانشگاه در تأمین بودجه به‌منظور چاپ مقالات در مجلات برتر را خواستار شد و طبق توضیحات دکتر دقیقی، معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل دانشگاه مشخص شد دستورالعملی برای حمایت در این زمینه در دستور کار معاونت بین‌الملل قرار گرفته  که در مرحله ارسال به کمیته فناوری دانشگاه و در نهایت ابلاغ به دانشکده‌ها است.
در پایان این جلسه دکتر حاجی علی عسگری، سرپرست مدیریت بین‌المللیسازی الکترونیک و کارشناس ایشان به ارائه توضیحاتی در خصوص آشنایی با نحوه استفاده از نرم‌افزار تسکولو، اهمیت و مزایای این نرم‌افزار پرداختند.
 
عکس و خبر: محبوبه بهلولی

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 252572
مدیر سایت
تهیه کننده

مدیر سایت