• تاریخ انتشار : 1403/02/23 - 16:15
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 75
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اولین نشست هم‌فکری اعضای اتاق همکاری‌های علمی ایران و سوئیس برگزار شد

اولین نشست هم‌فکری اعضای اتاق همکاری‌های علمی ایران و سوئیس در سال 1403، با حضور دکتر محمدعلی صحرائیان، دبیر این اتاق همکاری، ظهر چهارشنبه 19 اردیبهشت، به‌صورت حضوری و آنلاین در معاونت بین‌الملل دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، دکتر امیرحسین تکیان، عضو اتاق همکاری و معاون بین‌الملل دانشکده بهداشت، دکتر محمدرضا آی و دکتر پدارم برقعی، اعضای اتاق همکاری و هیئت‌علمی دانشکده پزشکی، دکتر مریم محمودی، عضو اتاق همکاری و هیئت‌علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی، دکتر آرزو نجفی، عضو اتاق همکاری و هیئت‌علمی پژوهشی مرکز تحقیقات اختلالات خواب، سارا روشنی، عضو و دبیر اجرایی اتاق همکاری و کارشناس بین‌الملل دانشکده توانبخشی و مریم صابری پور، کارشناس مسئول روابط و امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل نیز در این نشست حضور داشتند.
در ابتدای جلسه، دکتر صحرائیان به دلیل وقفه‌ای که در فعالیت‌های این اتاق همکاری رخ داده بود؛ به ارائه گزارشی از فعالیت‌های پیشین این اتاق در حوزه همکاری‌های بین‌المللی پرداخت و اظهار داشت: با توجه به ارتباط خوبی که قبلا با واحد فرهنگی سفارت سوئیس داشته‌ایم؛ ایجاد ارتباط دوباره می‌تواند نقطه شروعی برای ازسرگیری فعالیت‌های اتاق همکاری باشد.
وی در ادامه درباره گرنت های دریافت شده از کشور سوئیس توضیحاتی ارائه داد و شناسایی گرنت های انجمن مطالعات بین‌المللی سوئیس را برای معرفی به اعضای هیئت‌علمی دانشگاه، یکی از برنامه‌های اتاق سوئیس دانست.
در ادامه دکتر تکیان که به‌صورت آنلاین در این جلسه شرکت کرده بود نیز ضمن ارائه گزارشی از گرنت های دریافتی از کشور سوئیس، پیشنهاد برگزاری وبینارها و کارگاه‌های آنلاین با همکاری اساتید داوطلب در دانشگاه‌های سوئیس را مطرح کرد و اظهار داشت: استفاده از فرصت‌های مطالعاتی در دانشگاه‌های سوئیس می‌تواند راه دیگری برای ایجاد همکاری با دانشگاه‌های کشور سوئیس باشد و با یافتن دپارتمان‌های متناظر در دانشگاه‌های سوئیس، می‌توانیم فرصت‌های مطالعاتی را به‌صورت فعال شناسایی کنیم و در اختیار دانشجویان و اساتید قرار دهیم.
وی افزود: دعوت از اساتید برای همکاری به‌صورت Visiting Professorship می‌تواند از دیگر برنامه‌های اتاق همکاری‌های علمی ایران و سوئیس باشد.
در این نشست، گفتگو و تبادل نظر میان اعضا برای گسترش همکاری‌ها و اجرای عملیاتی مفاد تفاهم‌نامه‌های امضاشده دانشگاه علوم پزشکی تهران با دانشگاه‌های کشور سوئیس صورت گرفت.
تنظیم تقویم جلسات اتاق همکاری به‌صورت دو ماه یک‌بار، شناسایی گرنت های انجمن مطالعات بین‌المللی سوئیس، تهیه بانک اطلاعاتی اساتید منتخب سوئیسی و اساتید ایرانی مقیم کشور سوئیس برای ایجاد و گسترش همکاری با دانشگاه‌های سوئیس، برگزاری کارگاه یا وبینار با همکاری اساتید دانشگاه‌های سوئیس طی دو ماه آینده، برگزاری نشست مشترک اعضای میز همکاری با سفیر و رایزن فرهنگی کشور سوئیس برای گفتگو درباره گسترش همکاری‌های علمی- بین‌المللی دانشگاه، از مصوبات این جلسه بود.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 265473
الهام رضازاده
تهیه کننده

الهام رضازاده