• تاریخ انتشار : 1402/12/20 - 15:17
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 295
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

افتخارآفرینی تیم دانشگاه علوم پزشکی تهران با کسب 15 مدال و 2 جام قهرمانی در دومین جشنواره ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

دومین جشنواره ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در خزرآباد ساری پایان یافت و تیم دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در رقابت با 21 دانشگاه علوم پزشکی کشور، موفق به کسب 15 مدال ارزشمند طلا، نقره، برنز و 2 جام نقره و برنز تیمی از این رویداد بزرگ ورزشی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، دومین جشنواره ورزشی دانشجویان پسر بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و به میزبانی صندوق رفاه دانشجویان، از 14 تا 18 اسفند 1402 در خزرآباد ساری برگزار شد و دانشجویان بین‌الملل 21 دانشگاه علوم پزشکی کشور در این رویداد حضور یافتند.
در این جشنواره، ورزشکاران بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، قم، کرمانشاه، سمنان، زنجان، کرمان، گلستان، کردستان، گناباد، ارومیه، اصفهان، مشهد، همدان، اهواز، ایران، تبریز، مازندران، اراک، شهرکرد، ایلام و شیراز در 12 رشته ورزشی فوتسال، تیراندازی، شنا، بدمینتون، تنیس روی میز، طناب زنی، دارت، آمادگی جسمانی، دومینو، فریزبی، داژبال و طناب‌کشی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
کاروان ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با مجموع 47 دانشجوی پسر بین‌الملل، مربی و سرپرست در پنج رشته قهرمانی فوتسال، تیراندازی، شنا، بدمینتون، تنیس روی میز و شش رشته همگانی طناب زنی، دارت، آمادگی جسمانی، دومینو، داژبال و طناب‌کشی در این جشنواره حضور یافت و در پایان موفق به کسب 5 مدال طلا، 7 مدال نقره، 3 مدال برنز و 2 جام نقره و برنز تیمی شد.
دانشجویان بین‌الملل تیم شنا دانشگاه در رقابت‌های مربوط به این رشته خوش درخشیدند و موفق به کسب 4 مدال طلا، نقره و برنز شدند؛ محمد میثم عبدعون الیاسری، دانشجوی عراقی دانشگاه، در ماده 50 متر قورباغه و آزاد، به ترتیب مدال طلا و نقره کسب کرد و احمد محمد خلفان، دانشجوی قطری دانشگاه نیز، موفق به کسب مدال طلا در ماده 50 متر قورباغه و مدال برنز در ماده آزاد شد و دکتر محمدحسین اقبالی و بابک بابایی، به ترتیب مربیگری و سرپرستی تیم شنا پسران بین‌الملل دانشگاه را بر عهده داشتند.
ندیم ارشد خان، دانشجوی هندوستانی، محمد آفان شهید، دانشجوی پاکستانی، عزیز جاسم قاسم و شاباز هیمن محمد جاف، دانشجویان عراقی دانشگاه، اعضای تیم طناب‌کشی بودند که به مربیگری یاسر وقاری، موفق به کسب مدال و جام نقره و عنوان نایب‌قهرمانی تیمی این رشته ورزشی در دومین جشنواره ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شدند.
در رشته ورزشی فوتسال این جشنواره نیز 16 تیم حضور داشتند که تیم فوتسال دانشجویان بین‌الملل دانشگاه، پس از غلبه بر تیم فوتسال دانشگاه‌های اراک، شیراز، تبریز، ارومیه و مشهد با 19 گل زده موفق به کسب مقام سوم، جام و مدال برنز این رقابت‌ها شد؛ دنیل ساندی آیپوه (کاپیتان تیم) و نعیم اله سالیسو بوهاری، دانشجویان اهل نیجریه، سجاد فرید سالم الیساری، هه زار شکاک شریف، میران عبدالله سعید برزنجی، لیزان عزیز حبیب و محمد منذر هادی، دانشجویان عراقی و یاور عباس، دانشجوی پاکستانی دانشگاه، اعضای تیم فوتسال کاروان اعزامی دانشگاه در این جشنواره بودند که ناصر جعفری مربیگری این تیم را بر عهده داشت.
در مسابقات دومینو نیز 8 دانشگاه با یکدیگر به رقابت پرداختند و تیم دانشگاه علوم پزشکی تهران توانست دو مدال طلا و نقره این رشته ورزشی را از آن خود کند؛ فیضان مشتاق و مزمل حسین بات، دانشجویان هندوستانی دانشگاه به ترتیب موفق به کسب مدال طلا و نقره در ماده تاور دومینوی سرعت شدند و سید علی موسوی و جواد کاوه به ترتیب مربیگری و سرپرستی تیم دومینو را بر عهده داشتند.
رشته ورزشی طناب زنی نیز برای پسران بین‌الملل ورزشکار دانشگاه با دو مدال طلا و نقره همراه بود؛ سیدو اول اینوسه و عبدالرزاق الملیکان احمد، دانشجویان اهل نیجریه دانشگاه به ترتیب مدال‌های ارزشمند طلا و نقره و مقام‌های قهرمانی و نایب‌قهرمانی این رقابت‌ها را به نام خود ثبت کردند.رسول دخت عبدیان به‌عنوان مربی و حسن صمدی به‌عنوان سرپرست، تیم طناب زنی دانشگاه را همراهی کردند.
همچنین در رشته تنیس روی میز، علی یونس، دانشجوی لبنانی دانشگاه با مربیگری عطاءالله آل امین و سرپرستی احسان رحیمی، صاحب مدال نقره و عنوان نایب‌قهرمانی این جشنواره شد.
حاصل تلاش دانشجویان دانشگاه در رشته ورزشی فریزبی نیز کسب 2 مدال طلا و نقره بود؛ گلفام علی، دانشجوی پاکستانی دانشگاه، موفق به کسب مدال طلا در ماده مسافت شد و ضیا الحسن، دیگر دانشجوی پاکستانی دانشگاه نیز مدال نقره ماده مانع زنی را کسب کرد. دکتر علیرضا ذاکریان، مربیگری و بابک بابایی، سرپرستی تیم فریزبی را بر عهده داشتند.
تیم‌های دارت و تیراندازی دانشگاه نیز در این جشنواره موفق به کسب مدال‌های نقره و برنز شدند. سفیر احمد، دانشجوی پاکستانی دانشگاه، موفق به کسب مقام دوم و مدال نقره رشته دارت شد. ابوالفضل دهقانپور و علی مرادقلی به ترتیب سرمربی و مربی تیم دارت بودند و حسن صمدی نیز سرپرستی این تیم را بر عهده داشت.
محمدعلی سلمان، دانشجوی لبنانی و سید عون مهدی عباس، دانشجوی پاکستانی دانشگاه به‌عنوان اعضای تیم تیراندازی، مقام سوم و مدال برنز این رقابت‌ها را به مربیگری دکتر جعفر خدابنده لو و سرپرستی احسان رحیمی به دست آوردند.
در مجموع 15 مدال رنگارنگ طلا، نقره، برنز و دو جام نقره و برنز تیمی، حاصل تلاش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در این رویداد ورزشی دانشگاهی بود.
کاروان ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به همت پردیس و معاونت بین‌الملل و همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه به دومین جشنواره ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اعزام شد و دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه، امیر شایگان راد، مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه، دکتر محمدحسین پورغریب، سرپرست مدیریت توسعه منابع و پشتیبانی معاونت بین‌الملل و دکتر اکرم السادات سادات حسینی، سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، برای اعزام کاروان ورزشی تلاش و حمایت کردند.
سرپرستی کاروان ورزشی دانشجویان پسر بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران را سیده کاملیا داودزاده، کارشناس امور ورزشی معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل بر عهده داشت.

 

  • گروه خبری : رویدادها و اطلاعیه های معاونت,اخبار معاونت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 261378
الهام رضازاده
تهیه کننده

الهام رضازاده