• تاریخ انتشار : 1402/12/04 - 08:54
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 306
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

افتخارآفرینی دانشجویان دختر بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با کسب 7 مدال و 2 جام قهرمانی جشنواره ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

کاروان ورزشی دانشجویان دختر بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در دومین جشنواره ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، موفق به کسب 7 مدال رنگارنگ طلا، نقره و برنز و 2 جام قهرمانی در این مسابقات شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، دومین جشنواره ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از 25 تا 30 بهمن 1402 در خزرآباد ساری برگزار شد.
در این رویداد ورزشی 20 دانشگاه علوم پزشکی قم، سمنان، زنجان، کرمان، گلستان، کاشان، گناباد، ارومیه، اصفهان، مشهد، همدان، اهواز، ایران، تبریز، مازندران، اراک، شهرکرد، ایلام، شیراز و تهران در 12 رشته ورزشی فوتسال، تیراندازی، شنا، بدمینتون، تنیس روی میز، طناب زنی، دارت، آمادگی جسمانی، دومینو، فریزبی، داژبال و طناب‌کشی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با 31 دانشجوی دختر بین‌الملل، در پنج رشته قهرمانی فوتسال، تیراندازی، شنا، بدمینتون و تنیس روی میز و همچنین شش رشته همگانی طناب زنی، دارت، آمادگی جسمانی، دومینو، داژبال و طناب‌کشی در این مسابقات حاضر شد و در نهایت موفق به کسب 5 مدال طلا، یک مدال نقره، یک مدال برنز، 2 جام قهرمانی و 3 مقام چهارمی شد.
تیم طناب‌کشی دانشگاه علوم پزشکی تهران متشکل از اسما مختار صحابی، بتولا نادیکو بشیر، خدیجه محمد امام و سیدا تطهیر زهرا مقام اول و جایگاه نخست این رشته ورزشی را به دست آورد و مدال طلا و جام قهرمانی رشته طناب‌کشی این جشنواره را از آن خود کرد.
مربیگری و سرپرستی این تیم را میترا محمدزاده و محبوبه عنبری برعهده داشتند.
در رشته فوتسال نیز تیم دانشگاه علوم پزشکی تهران متشکل از مردیانا ناتالیا، فاطمه طباجه، فاطمه سلیمان، فاطمه زهرا برو، عزیزا ممتاز علی طیب، صفیه بشیر، میرنا حسین الاخرس و مینا حیدری با 15 گل زده در جایگاه نخست این مسابقات ایستاد و صاحب مدال طلا و جام قهرمانی رشته فوتسال در دومین جشنواره ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شد.
مربیگری و سرمربیگری این تیم را فریبا قاسمی و افسانه فاتحی برعهده داشتند.
در مسابقات دومینو و دو رشته تاور سرعت و شماره نیز آروج فاطیما و عایشه رحمان، دانشجویان پاکستانی دانشگاه علوم پزشکی تهران با مربیگری و سرپرستی سید علی موسوی و محبوبه عنبری، مدال طلای دومینوی سرعت و مدال نقره دومینوی شماره را از آن خود کردند.
در این جشنواره، ام هانیا، دانشجوی هندی دانشگاه علوم پزشکی تهران با مربیگری مینا رواقی و سرپرستی محبوبه شمس، موفق به کسب مدال طلای رشته بدمینتون شد.
همچنین تیم تنیس روی میز دانشگاه با حضوری مقتدرانه، دو جایگاه اول و سوم مشترک این رقابت‌ها را به دست آورد و در این رشته ورزشی، آیه احمد عدنان دییس، دانشجوی عراقی رشته دندانپزشکی دانشگاه موفق به کسب مدال طلا شد و شفان جهان، دانشجوی هندوستانی رشته پزشکی دانشگاه نیز مدال برنز را به گردن آویخت.
مربیگری و سرپرستی تیم تنیس روی میز دانشگاه را تهمینه باقرپور و محبوبه شمس برعهده داشتند.
در رقابت‌های داژبال نیز تیم دانشگاه علوم پزشکی تهران مقام چهارم را کسب کرد؛ ملیکا اسحاق، زهرا رضا و نیمراه کرن محمود از پاکستان، سلیمه ثانی مامان از نیجریه و لیسان فاطمه از هند اعضای تیم داژبال دانشگاه بودند که مهناز عبدی به‌عنوان مربی، هدایت این تیم را برعهده داشت.
فاطمه صمدی، دانشجوی افغانستانی دانشگاه نیز با مربیگری دکتر مریم نصیری و سرپرستی پگاه ملک‌زاده، مقام چهارم رشته شنا در این جشنواره ورزشی را به دست آورد.
در رشته آمادگی جسمانی نیز آروج فاطیما، دانشجوی پاکستانی دانشگاه در رقابتی تنگاتنگ مقام چهارم این رشته ورزشی را کسب کرد.
ناهید اکبری و پگاه ملک‌زاده به ترتیب مربیگری و سرپرستی تیم شنای دانشگاه را بر عهده داشتند.
دانشجویان دختر بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به همت و تلاش مجموعه معاونت بین‌الملل، همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و حمایت‌های دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه، امیر شایگان راد، مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه، دکتر محمدحسین پورغریب شاهی، سرپرست مدیریت توسعه منابع و پشتیبانی معاونت بین‌الملل و دکتر اکرم السادات سادات حسینی، سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل در این مسابقات حضور یافتند.
سیده کاملیا داوودزاده، کارشناس امور ورزشی معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، مسئولیت سرپرستی مجموعه کاروان ورزشی دانشجویان دختر بین‌الملل دانشگاه و مینا حاج ابراهیم، کارشناس امور دانشجویی معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، مسئولیت دبیرخانه و دفتر مرکزی دومین جشنواره ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در معاونت بین‌الملل را بر عهده داشتند.
جشنواره ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در گروه پسران نیز از تاریخ 12 تا 17 اسفند 1402 توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به میزبانی صندوق رفاه دانشجویان در خزرآباد ساری برگزار خواهد شد.
 
خبر: سیده کاملیا داوودزاده
تنظیم: الهام رضازاده
  • گروه خبری : اخبار معاونت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 259990
الهام رضازاده
تهیه کننده

الهام رضازاده