• تاریخ انتشار : 1400/03/31 - 12:25
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 9
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

طرح تأسیس شاخه کیش کنسرسیوم پنج دانشگاه برتر ایران کلید خورد

با حضور مدیر روابط بین الملل دانشگاه و سرپرست شعبه کیش پردیس بین الملل، طرح تاسیس شاخه کیش کنسرسیوم پنج دانشگاه برتر ایران در این جزیره کلید خورد.


به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل، در جلسه ای که روز پنج شنبه ۲۷ خرداد 1400 با حضور روسای پردیس دانشگاههای برتر جزیره کیش و معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد، طرح تاسیس شاخه کیش کنسرسیوم کشوری پنج دانشگاه برتر ایران بررسی و طرح عملیاتی آن آغاز شد.
مدیر روابط بین الملل دانشگاه و دبیر کنسرسیوم کشوری پنج دانشگاه برتر در این جلسه ضمن ارائه گزارش جامعی از اقداماتی که تاکنون در تهران و با حضور مسئولان دانشگاههای مادر صورت گرفته است، اجرای طرح شاخه کیش این کنسرسیوم را با توجه به ظرفیت های ویژه این مناطق آزاد بسیار مغتنم دانست و تجربه ارزشمند و مصوبات اجرایی جلسات کنسرسیوم کشوری را فرصت خوبی برای تسریع عملیاتی شدن این طرح در جزیره کیش دانست.
دکتر محمد حسین نکوفر همچنین جذب دانشجویان خارجی و برگزاری دوره های مشترک کوتاه مدت را از اهداف این کنسرسیوم در کیش دانست و تاکید کرد برگزاری رشته های مشترک بین دو یا چند دانشگاه با اقبال فراوانی از سوی دانشگاه‌های خارجی و دانشجویان متقاضی از کشورهای مختلف روبروست که با توجه به ساز و کار وزارتخانه های علوم و بهداشت در ایران، ماموریت کنسرسیوم در شاخه بین الملل و دانشجوی خارجی مسیر هموارتری خواهد داشت.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز ضمن ابراز خرسندی از پیشنهاد طرح تاسیس کنسرسیوم در کیش، آمادگی کامل این سازمان را در حمایت از اجرای هرچه بهتر این طرح عنوان کرد و از دانشگاهها خواست هریک وظایف و منافع خود را در کنسرسیوم مشخص کنند و نقش شورای راهبردی بین المللی سازی منطقه آزاد کیش را در ادامه این مسیر بسیار مثمر ثمر دانست‌.
دکتر فرساد نوری زاده، سرپرست شعبه کیش پردیس بین الملل نیز در این جلسه ضمن برشمردن اقداماتی که تاکنون در زمینه تأمین زیرساخت های تاسیس کنسرسیوم در جزیره کیش صورت گرفته است، حضور همه دانشگاههای برتر در این منطقه را فرصتی منحصر به فرد دانست که منجر به فعالیت هرچه سریع تر کنسرسیوم خواهد شد.
در ادامه این جلسه روسای پردیس های برتر دانشگاهی به بررسی رشته های مشترک در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پرداختند تا پس از اخذ مجوزهای لازم در جزیره کیش ارائه شود.
کنسرسیوم کشوری پنج دانشگاه برتر متشکل از دانشگاههای تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علوم پزشکی ایران و علوم پزشکی تهران است که از سال گذشته برنامه ریزی برای تأسیس شاخه کیش آن صورت گرفته و در سال جاری عملیاتی خواهد شد.



خبر: زهرا حسین زاده

  • گروه خبری : معاونت,اخبار معاونت
  • کد خبر : 271155
مهناز وحیدی
Author

مهناز وحیدی

Enter your desired term to search
Theme settings