• تاریخ انتشار : 1398/12/03 - 15:47
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 9
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

دومین گردهمایی دبیران کمیته های دانشجویی فعالیت های بین‌الملل دانشگاه برگزار شد

دومین گردهمایی دبیران کمیته‌های دانشجویی فعالیت‌های بین‌الملل با حضور دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این جلسه که چهارشنبه 30 بهمن 98 در سالن شورای پردیس بین‌الملل برپا شد، دکتر محمدحسین پورغریب، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه، دکتر وحید ضیایی، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل، دکتر الهه متوسلی، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل و دکتر اردلان شریعت از مدیریت توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل نیز حضور داشتند.
در آغاز، دبیران و نمایندگان کمیته‌های دانشجویی فعالیت‌های بین‌الملل دانشکده‌های پزشکی، داروسازی، پیراپزشکی، بهداشت، توانبخشی، طب ایرانی، علوم تغذیه و رژیم‌شناسی، فناوری‌های نوین پزشکی، دندانپزشکی پردیس بین‌الملل، دندانپزشکی مادر و پرستاری و مامایی گزارشی از اقدامات انجام شده خود ارائه کردند.
آن‌ها همچنین به طرح پیشنهادات و درخواست‌هایی چون ارتباط بیشتر با مراکز علمی خارج از کشور به منظور تبادل دانشجو، تسهیل حضور نمایندگان کمیته‌های دانشجویی فعالیت‌های بین‌الملل دانشکده‌ها در نشست‌ها و گردهمایی‌های بین‌المللی، افزایش تسهیلات برای دانشجویان شرکت‌کننده در رویدادهای بین‌المللی به ویژه برنامه‌های تبادل دانشجو، پیگیری مقوله خروج از کشور دانشجویان پسر، پیش‌بینی راهکارهایی برای تعامل بیشتر دبیران کمیته‌های دانشجویی با یکدیگر و هم‌اندیشی میان آن‌ها و برگزاری رویدادهای بین‌المللی دانشگاه به صورت مشترک میان دانشکده‌ها و با مشارکت دانشجویان خارجی و ایرانی پرداختند.
سپس، دکتر ضیایی، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل با تقدیر از فعالیت‌های کمیته‌های دانشجویی و تنوع اقدامات انجام شده، گفت: نتایج فعالیت‌های دانشجویان در همین مدت کوتاه بسیار تأثیرگذار و مصداق کار دانشجویی بوده است.
وی همچنین با تکیه بر بخشی از مسائل پیش روی دانشجویان به راه‌اندازی دفتر حمایت از تبادل دانشجو در زیرمجموعه معاونت آموزشی پردیس بین‌الملل اشاره کرد و بیان داشت: این دفتر به منظور افزایش حضور دانشجویان در عرصه بین‌الملل و حمایت‌های اداری و مالی از این فعالیت‌ها ایجاد شده است.
دکتر ضیایی از دانشجویان حاضر خواست دیدگاه‌ها و مسائل خود را با مسئولان این دفتر مطرح کنند و افزود: از طریق دفتر حمایت از تبادل دانشجو چالش‌های پیش رو در زمینه خروج از کشور، صدور معرفی‌نامه و اخذ تسهیلات را کاهش داده و تعهدات دانشجویان سبک‌تر خواهد شد.
معاون آموزشی پردیس بین‌الملل با بیان اینکه تسهیلات ارائه شده به دانشجویان تاکنون بیشتر شامل کنگره‌ها و همایش‌های بین‌المللی بوده است، گفت: در تلاشیم با هدف تعمیم تسهیلات به دوره‌های آموزشی، سهمیه‌ای به دانشکده‌ها اختصاص یابد و دانشجویان فعال در دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت خارج از کشور شرکت کنند.
دکتر ضیایی همچنین توجه حاضران را به مصوبه جدید در خصوص استفاده از استاد راهنما و مشاور بین‌المللی برای پایان‌نامه‌های دانشجویان جلب کرد و اظهار داشت: طبق این مصوبه دانشجویان می‌توانند از وجود اساتید راهنما و مشاور بین‌المللی در تهیه پایان‌نامه‌های خود استفاده کنند و این رویکرد هیچ تعارضی با بهره‌مندی از وجود اساتید ایرانی ندارد.
وی از برنامه‌ریزی برای شرکت دانشجویان بین‌المللی دانشگاه در مدارس تابستانی دانشگاه‌های داخل کشور خبر داد و افزود: حمایت متقابل از برنامه‌های تبادل دانشجو میان دانشکده‌های زیرمجموعه و دانشگاه‌های خارج از کشور نیز در دستور کار قرار دارد.
در ادامه، دکتر کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه با اشاره به اینکه افزایش توانمندی دانشجویان در حیطه بین‌الملل به عنوان مأموریت کمیته‌های دانشجویی فعالیت‌های بین‌الملل تعریف شده است، گفت: به طور حتم برای بالا بردن توانمندی‌ها هیچ راهکاری بهتر از تجربه کردن نیست.
وی عملکرد کمیته‌های دانشجویی بین‌الملل را مثبت ارزیابی کرد و از دانشجویان خواست با تکیه بر پیشینه فعالیت‌های دانشجویی ارزشمندی که در دانشگاه انجام‌شده افق دید خود را وسیع‌تر کرده و به کارها بزرگ و ماندگار بیاندیشند.
معاون بین‌الملل دانشگاه تصریح کرد: به منظور کاهش مسائل و چالش‌هایی که نیاز به پیگیری بیشتر دارد می‌توان مطابق با اساسنامه کمیته‌ها، نسبت به تشکیل شورای مرکزی اقدام کرد.
دکتر کردی کمیته‌های دانشجویی فعالیت‌های بین‌الملل دانشگاه را به همکاری مشترک با یکدیگر تشویق کرد و بیان داشت: تعامل کمیته‌ها با یکدیگر به خصوص در برگزاری دوره‌ها و گردهمایی‌های آموزشی، میزان مشارکت دانشجویان و اثرگذاری این فعالیت‌ها را افزایش خواهد داد.
وی با اشاره به صحبت‌های دانشجویان در خصوص برنامه تبادل دانشجو با دانشگاه‌های خارج از کشور، تصریح کرد: در خصوص برگزاری این برنامه اطلاعات دقیق‌تری در اختیار معاونت بین‌الملل قرار دهید تا حمایت‌های لازم در حد امکان انجام شود.
معاون بین‌الملل دانشگاه اضافه کرد: درصدد طراحی مکانیسمی برای حضور دانشجویان در نشست‌های مشترک با اساتید و مهمانان بین‌المللی به تناسب حیطه تخصصی آن‌ها هستیم.
دکتر شریعت از مدیریت توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل نیز در پایان این گردهمایی با توجه به دغدغه‌های دانشجویان حاضر، گفت: در تلاش برای برگزاری 11 رویداد بین‌المللی و 11 برنامه ورزشی طی سال آتی در دانشکده‌های زیرمجموعه دانشگاه هستیم که ارتباط با کمیته‌های دانشجویی فعالیت‌های بین‌الملل در این مسیر، پیشبرد برنامه‌ها و اهداف را تسهیل خواهد کرد. 
وی با اشاره به ملاقات‌های هفتگی این دفتر با سفرا و رایزنان علمی و فرهنگی کشورهای مختلف، خاطرنشان کرد: درخواست‌هایی برای برگزاری دوره‌های مشترک و همکاری‌های بین‌المللی در جریان این دیدارها مطرح می‌شود که آگاهی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کمیته‌ها در این باره، بستر تعاملات جدی‌تر را فراهم می کند.

 

  • گروه خبری : گروه های مطالب,اخبار معاونت
  • کد خبر : 150975
مهناز  وحیدی
Author

مهناز وحیدی

0 Comments for this article

comment

Post your comment:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Enter your desired term to search
Theme settings