• تاریخ انتشار : 1398/12/07 - 13:37
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 6
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه

تشریح فعالیت‌های بین‌الملل دانشکده‌های پیراپزشکی و دندانپزشکی در شورای مدیران معاونت بین‌الملل دانشگاه

شورای مدیران معاونت بین‌الملل دانشگاه با ارائه گزارش برنامه‌های عملیاتی حوزه بین‌الملل دانشکده‌های پیراپزشکی و دندانپزشکی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این نشست که شنبه 3 اسفند 98 برپا شد، دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر محمدحسین نیکنام، مدیر شعب بین‌الملل دانشگاه، دکتر کوروش جعفریان، رئیس کالج بین‌الملل دانشگاه، دکتر احمد اسماعیل‌زاده و دکتر الهه متوسلی، معاونان پژوهشی و دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، دکتر محمدرضا خامی، مشاور عالی معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر امیرحسین معماری، مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل، دکتر سید رضا حسینی سده، مشاور اجرایی معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر فاطمه حاج علی عسگری، سرپرست مدیریت بین‌المللی سازی الکترونیک معاونت بین‌الملل، دکتر بهرام نیک منش و دکتر پویان امینی شکیب، معاونان بین‌الملل دانشکده دانشکده‌های پیراپزشکی و دندانپزشکی حضور داشتند.
در آغاز، دکتر نیک منش، معاون بین‌الملل دانشکده پیراپزشکی، گزارشی از فعالیت‌های بین‌الملل این مجموعه در سال جاری ارائه کرد و گفت: دانشکده پیراپزشکی متشکل از هفت گروه آموزشی و 30 عضو هیأت‌علمی است که در دو رشته کاردانی، چهار رشته کارشناسی، پنج رشته دکترای تخصصی و 9 رشته کارشناسی ارشد دانشجوی بین‌الملل می‌پذیرد.
وی مجموع دانشجویان بین‌المللی این دانشکده در حال حاضر را 40 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: از نظر توزیع جغرافیایی، 50 درصد دانشجویان دانشکده از عراق و مابقی از کشورهای آفریقایی هستند.
دکتر نیک منش با بیان اینکه 20 نفر از دانشجویان بین‌الملل در مقطع کارشناسی ارشد، 13 نفر در دوره‌های Undergraduate و 7 دانشجو در مقطع دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند، افزود: تاکنون 66 نفر از دانشجویان خارجی دانشکده پیراپزشکی فارغ‌التحصیل شده‌اند.
معاون بین‌الملل دانشکده پیراپزشکی از تشکیل کمیته بین‌الملل این دانشکده با حضور 9 عضو هیأت‌علمی خبر داد و بیان داشت: برای هریک از گروه‌های آموزشی دانشکده رابط بین‌الملل تعیین شده و هم‌اکنون 10 نفر از 30 عضو هیأت‌علمی درگیر فعالیت‌های بین‌المللی هستند.
وی تصریح کرد: همچنین از مدتی پیش کمیته دانشجویی فعالیت‌های بین‌الملل با ترکیبی از دانشجویان ایرانی و بین‌الملل تشکیل شد که پشتکار و سخت‌کوشی اعضاء این کمیته، سبب اقدامات مؤثری در سطح دانشکده شده است.
دکتر نیک مش با اشاره به رشد قابل توجه دانشکده پیراپزشکی در تعداد انتشارات بین‌المللی، گفت: در سال 2019 میلادی 26 درصد مقالات این دانشکده بین‌المللی بوده است.
معاون بین‌الملل دانشکده پیراپزشکی از برگزاری جلسات متعدد با مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل و مسئولان میزهای همکاری آلمان و هند با موضوع مارکتینگ و گسترش همکاری‌های علمی و دانشگاهی خبر داد.
وی همچنین به مشارکت چهار عضو هیأت‌علمی این دانشکده در نخستین دوره بین‌المللی سازی آموزش عالی در علوم پزشکی اشاره کرد و بیان داشت: در سال 2019 دو نفر از اساتید در همایش‌های بین‌المللی به میزبانی عراق و استرالیا شرکت کرده‌اند و شش سمینار و وبینار به صورت مجازی و با حضور اساتیدی از خارج از کشور برگزار شده است.
معاون بین‌الملل دانشکده پیراپزشکی افزود: طی پنج ماه گذشته دو کارگاه با موضوع بین‌الملل، ویژه دانشجویان و اساتید دانشکده برپا شده است.
دکتر نیک منش برنامه‌های سال آتی این معاونت را نیز تشریح کرد و گفت: عملیاتی کردن تفاهم‌نامه همکاری با مرکز تحقیقات ترومبوز دانشگاه در قالب دوره‌ای آموزشی، برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌های بین‌المللی، همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی بین‌المللی، بازنگری در سیاست‌های حوزه مارکتینگ، تعریف و تطبیق برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی متناسب با نمونه‌های مشابه خارجی و توانمندسازی اعضای هیأت‌علمی در دستور کار معاونت بین‌الملل دانشکده پیراپزشکی قرار دارد.
سپس دکتر امینی شکیب، معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی نیز به بیان توضیحاتی در خصوص برنامه‌های بین‌الملل سال 98 این دانشکده پرداخت و گفت: از ابتدای فرآیند جذب دانشجویان بین‌الملل در دانشکده، 37 دانشجوی در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و بیش از 70 دانشجو در مقطع Undergraduate مشغول به تحصیل شده‌اند.
وی با اشاره به فارغ‌التحصیلی 20 دانشجوی دوره‌های تحصیلات تکمیلی، اضافه کرد: دانشکده دندانپزشکی در دوره‌های کارشناسی ارشد، تخصص، دکترای تخصصی و فلوشیپ دانشجوی بین‌الملل می‌پذیرد.
دکتر امینی شکیب با بیان اینکه اوایل سال جاری در قالب نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه تاماسات تایلند منعقد شد، گفت: طبق برنامه عملیاتی این تفاهم‌نامه، درصدد برگزاری مدرسه تابستانی یا زمستانی مشترک با این دانشگاه هستیم.
معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی افزود: پیرو تفاهم‌نامه مشترکی که پیش از این با دانشگاه خارکیف منعقد شده، امسال نیز فرصت حضور جمعی از دانشجویان این دانشگاه در مدرسه تابستانی دانشکده فراهم شد ضمن اینکه گروهی از اساتید و دانشجویان دانشکده برای بازدید و همکاری‌های مشترک در این دانشگاه اوکراینی حضور یافتند.
وی به همکاری‌های شکل گرفته با دانشگاه آلتین باش ترکیه به منظور عملیاتی شدن توافقنامه مشترک میان دو مجموعه نیز اشاره کرد و ادامه داد: همچنین ارتباط با دانشگاه یدی تپه نیز منجر به حضور دانشجویان آن‌ها در مدرسه تابستانی دانشکده دندانپزشکی و شرکت دانشجویان ما در کنگره‌ای به میزبانی این دانشگاه ترکیه‌ای شد.
دکتر امینی شکیب به تجارب این مجموعه در برگزاری مدارس تابستانی بین‌المللی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در سال جاری مدرسه تابستانی دانشکده دندانپزشکی با حضور 13 دانشجو از کشورهای ترکیه، عراق و اوکراین برگزار شد و امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده در سال آتی موفق‌تر عمل کنیم.
وی از برگزاری جلساتی با مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل به منظور آسیب‌شناسی دوره‌های پذیرنده دانشجویان خارجی خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد سیاست‌های دانشکده باید به سمت‌وسوی تعریف دوره‌های کوتاه‌مدت در کنار دوره‌های بلندمدت برود که در همین راستا با همکاری معاونت آموزشی پردیس بین‌الملل اقداماتی انجام شده است.
دکتر امینی شکیب اضافه کرد: به منظور توانمندسازی اساتید با همکاری کالج بین‌الملل کارگاه Scientific Presentation و دوره‌های زبان انگلیسی در دانشکده دندانپزشکی کلید خورد.
وی با اشاره به حضور چهار عضو هیأت‌علمی این دانشکده در دوره بین‌المللی سازی آموزش عالی در علوم پزشکی، اضافه کرد: این در حالی است که میزان انتشارات بین‌المللی دانشکده دندانپزشکی از 29 درصد در سال 2018 به 35 درصد در سال 2019 رسیده است.
دکتر امینی شکیب به بازدید هیأت دانشگاه‌های الخاصه سوریه، خاتم‌النبیین افغانستان، لیوبلیانای اسلوونی و بازل سوئیس طی سال جاری از دانشکده دندانپزشکی اشاره کرد و از ارتباط فعال و مستمر این دانشکده با 18 استاد مدعو خارجی خبر داد.
معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی از کمیته دانشجویی فعالیت‌های بین‌الملل این دانشکده به عنوان بازوی اجرایی و کمکی در حوزه بین‌الملل یاد کرد و مشارکت اعضای این کمیته در برپایی مدارس تابستانی، برگزاری  همایش‌ها و کنگره‌ها و اجرای رویدادهای بین‌المللی را قابل‌توجه دانست.
وی در پایان با تشریح رئوس برنامه‌ها سال آتی این معاونت به طرح درخواست‌هایی برای پیشبرد برنامه‌های بین‌المللی در دانشکده دندانپزشکی پرداخت.
در ادامه، اعضای شورای مدیران به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.
دکتر کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه، نیز با قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در دو دانشکده بر اهمیت توانمندسازی اعضای هیأت‌علمی در حیطه‌های مختلف بین‌الملل به عنوان یکی از شاخص‌های تأثیرگذار در پیشرفت دانشگاه تأکید کرد.
وی فعالیت دانشکده‌های پیراپزشکی و دندانپزشکی در انتشار مقالات بین‌المللی را مثبت ارزیابی کرد و توجه معاونان بین‌الملل دو دانشکده را بر مقوله اخذ گرنت از منابع خارجی جلب کرد.
معاون بین‌الملل دانشگاه برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی با همکاری مراکز علمی خارج از کشور را زمینه‌ساز اعتلای علمی دانشگاه دانست و یادآور شد: این رویکرد همچنین موجب ارتقاء جایگاه دانشگاه در میان نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی خواهد شد.


خبرنگار: مهناز وحیدی

عکس: آرشیو

  • گروه خبری : معاونت,اخبار معاونت
  • کد خبر : 272598
مهناز وحیدی
Author

مهناز وحیدی

0 Comments for this article

comment

Post your comment:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Enter your desired term to search
Theme settings