• تاریخ انتشار : 1400/08/10 - 13:51
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 15
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

بیست و چهارمین نشست کمیته اجرایی شورای فرهنگی بین‌الملل دانشگاه برگزار شد

بیست و چهارمین نشست کمیته اجرایی شورای فرهنگی بین‌الملل با ارائه گزارشی از نیازهای فرهنگی دانشجویان خارجی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، در این نشست که چهارشنبه 5 آبان 1400 در سالن شورای این معاونت برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالفتح غفاری، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر مهدی نوروزی، مدیر مشارکت‌های مردمی دانشگاه، دکتر الهه متوسلی، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، دکتر نسرین دشتی، سرپرست مدیریت آموزش دانشجویان بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن دهقان، رابط فرهنگی بین‌الملل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، امین نصیری، معاون پشتیبانی مدیریت تربیت‌بدنی دانشگاه و فریده فرید، مسئول کانون‌های جهادی، خیریه و هلال‌احمر مدیریت امور هنری و فوق‌برنامه دانشگاه حضور داشتند.
در آغاز، زهرا سادات حسینی، کارشناس معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل گزارشی از فعالیت‌های اخیر این معاونت ارائه کرد.
وی با اشاره به برگزاری مراسم اربعین حسینی توسط کانون ابن‌سینا در اوایل مهرماه سال جاری، اظهار داشت: همچنین به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم (ص)، نشست صمیمانه‌ای با دانشجویان در خوابگاه برگزار شد و درخواست‌هایی چون برگزاری برنامه‌ها و اردوهای مشترک با دانشجویان ایرانی، برپایی جشنواره‌های فرهنگی در خوابگاه‌ها و برگزاری مسابقات ورزشی به صورت ماهانه از سوی آن‌ها مطرح شد.
حسینی از برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) توسط کمیته دانشجویی فعالیت‌های بین‌الملل دانشکده بهداشت با حضور دانشجویان ایرانی و بین‌الملل و جمعی از اساتید خبر داد و بیان داشت: همچنین مراسم مشابهی در خوابگاه پسرانه دمشق با شرکت معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و خوابگاه‌های دخترانه احمدی، گلستان و نرگس برگزار شد.
کارشناس معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل با بیان اینکه سالن‌های ورزشی خوابگاه‌های پردیس بین‌الملل نیز طی این مدت تجهیز شده‌اند، گفت: همچنین سنجش سلامت روان، ارائه مشاوره به دانشجویان خارجی و برگزاری کارگاه‌های مشاوره نیز به صورت روتین چون ماه‌های گذشته انجام شده است.
وی سپس با اشاره به دستور جلسه این نشست، تصریح کرد: پس از بحث و بررسی پیرامون پرسشنامه نیازسنجی فرهنگی دانشجویان خارجی در جلسات قبلی کمیته اجرایی، دیدگاه‌ها و نقطه نظرات صاحب‌نظران این حوزه اخذ و با انجام مراحل روایی و پایایی، پرسشنامه مذکور میان 210 نفر از دانشجویان دختر و پسر بین‌المللی دانشگاه با ملیت‌های مختلف توزیع شد.
حسینی به تکمیل اطلاعات این پرسشنامه توسط 130 نفر از دانشجویان اشاره کرد و همچنین تحلیلی از داده‌های دریافتی در اختیار حاضران قرار داد.
پس از آن حاضران نقطه نظرات خود را در خصوص نیازهای فرهنگی دانشجویان بین‌الملل ارائه کردند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفاری، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهیه این پرسشنامه و پژوهش‌های انجام شده در این زمینه را فعالیتی ارزشمند دانست و بر لزوم اولویت‌بندی نیازهای فرهنگی و برنامه‌ریزی برای دانشجویان براین اساس، تأکید کرد.
دکتر نوروزی، مدیر مشارکت‌های مردمی دانشگاه نیز انتشار مقاله‌ای در خصوص این پژوهش در ژورنال‌های علمی ایرانی یا خارجی را زمینه‌ای برای دریافت نظرات تخصصی متخصصان حوزه‌های مختلف از جمله علوم انسانی دانست.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان، رابط فرهنگی بین‌الملل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز با اشاره به اهمیت برگزاری دیدارهای دوره‌ای مسئولان دانشگاه با دانشجویان بین‌الملل، گفت: دانشجویان خارجی به دلیل دوری از خانواده و کشورشان در شرایطی متفاوت از دیگر دانشجویان قرار دارند و شاید بهترین حرکت و کار فرهنگی برای آن‌ها، برگزاری این دیدارها باشد.
وی بر استفاده بیشتر از فضای مجازی برای بازتاب فعالیت‌های فرهنگی بین‌الملل به دانشجویان خارجی تأکید کرد و یادآور شد: همچنین به منظور اثرگذاری بیشتر کارهای فرهنگی بین‌الملل، همراهی حوزه‌های آموزش، پژوهش با معاونت دانشجویی فرهنگی نیز ضروری به نظر می‌رسد.
در ادامه، فرید، مسئول کانون‌های جهادی، خیریه و هلال‌احمر مدیریت امور هنری و فوق‌برنامه دانشگاه با اشاره به نزدیک بودن 16 آذرماه؛ روز دانشجو، پیشنهاد برگزاری جشنواره فرهنگی غذا و لباس در خوابگاه‌ها و مشارکت دانشجویان بین‌المللی با دانشجویان ایرانی در این رویداد را مطرح کرد.
نصیری، معاون پشتیبانی مدیریت تربیت‌بدنی دانشگاه نیز از بازدید کارشناسان این مدیریت از فضاهای ورزشی دو خوابگاه دانشجویان خارجی خبر داد و بیان داشت: به زودی با امکانات و تجهیزات خریداری شده فضای ورزشی این خوابگاه‌ها تجهیز خواهند شد.

  • گروه خبری : گروه های مطالب,رویدادها و اطلاعیه های معاونت,اخبار معاونت
  • کد خبر : 199628
مهناز  وحیدی
Author

مهناز وحیدی

0 Comments for this article

comment

Post your comment:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Enter your desired term to search
Theme settings