• تاریخ انتشار : 1398/02/11 - 08:33
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 6
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

امضاء تفاهم نامه شبکه جهانی یوسرن با 10 دانشگاه و موسسه علمی معتبر بین المللی در روز پایانی نشست منطقه ای WHS

در حاشیه هفتمین نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت، شبکه جهانی آموزش و پژوهش های علمی یوسرن،10 تفاهم نامه همکاری را با دانشگاه ها و موسسات علمی معتبر بین المللی منعقد کرد.


دکتر نیما رضایی، موسس شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی یوسرن  سه شنبه 10 اردیبهشت در جریان امضای این تفاهم نامه ها، هفتمین نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت را به دلیل حضور جمع قابل توجهی از دست اندرکاران حوزه سلامت از کشورهای مختلف فرصت بسیار خوبی برای کشور دانست.
وی با اشاره به اینکه دبیرخانه نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت ماه ها پیش از این گردهمایی، اطلاع رسانی لازم در خصوص حاضران و مدعوین بین المللی را بر روی وب سایت خود قرار داده بود، اظهار داشت: این رویکرد سبب شد علاقه مندان به همکاری های آتی با شبکه جهانی یوسرن اعم اساتید، دانشگاه ها و انجمن ها و موسسات علمی با توجه به حوزه فعالیت خود برای ملاقات و همکاری های مشترک اعلام آمادگی کنند.
دکتر رضایی تصریح کرد: این در حالی است که در جریان دومین روز از نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت پنلی با عنوان Networking Medical Education برگزار، یوسرن به عنوان یکی از تجربیات موفق شبکه سازی در آموزش پزشکی معرفی شد و تعدادی از مهمانان خارجی تمایل خود را برای  مذاکرات و عقد تفاهم نامه بیان کردند.
معاون بین الملل دانشکده پزشکی با بیان اینکه براساس هماهنگی دبیرخانه هفتمین نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت، ملاقاتهایی در راستای تشریح موضوعات اصلی همکاری ها صورت گرفت، گفت: این دیدارها در آخرین روز از این نشست بین المللی، منجر به عقد 10 تفاهم نامه همکاری شد.
دکتر رضایی از توافقات انجام شده با رئیس انجمن دانشکده های پزشکی اروپا به عنوان یکی از مهمترین  تفاهم نامه های منعقد شده یاد کرد و بیان داشت: تعامل شکل گرفته با این انجمن می تواند تأثیرات قابل توجهی در ارتباطات آتی دانشکده پزشکی و شبکه جهانی آموزش و پژوهش های علمی یوسرن داشته باشد.
وی با بیان اینکه تبادلات دانشجویی یکی از مهم ترین موضوعاتی است که دانشکده پزشکی و یوسرن فعالانه پیگیری می کنند، افزود: براساس تفاهم نامه با انجمن دانشکده های پزشکی اروپا مقرر شد امکانات آنها با دانشکده پزشکی مرتبط شوند ضمن اینکه فرصت استفاده از دوره های دانشکده های پزشکی اروپا برای دانشجویان پزشکی ما فراهم شود.
دکتر رضایی از برگزاری مدرسه تابستانی دانشکده پزشکی ظرف یک ماه آینده خبر داد و بیان داشت: توافقنامه مذکور اهمیت بسزایی در تبلیغات بین المللی این مدرسه تابستانی خواهد داشت.
وی به تفاهم نامه منعقد شده با انجمن مراکشی سلامت و محیط زیست به ریاست  Abdolkader Allali نیز اشاره کرد و گفت: بخشی از برنامه عملیاتی (Action Plan) دو طرف، مشارکت انجمن مذکور در برنامه بهاره یوسرن که به موضوع محیط زیست اختصاص دارد، خواهد بود ضمن اینکه پیشنهاداتی برای اجرای برنامه های مشترک علمی و پژوهشی میان ایران و مراکش مطرح شد.
معاون بین الملل دانشکده پزشکی یکی دیگر از نکات مثبت هفتمین نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت را دیدار با سیاستگذاران حوزه سلامت از اقصی نقاط جهان عنوان کرد و گفت: در همین راستا فرصت ملاقات با رئیس دانشگاه Macerara اوگاندا به عنوان میزبان هشتمین نشست منطقه ای مجمع جهانی ایجاد شد که در نهایت به اتفاق نظر برای تبادلات علمی انجامید.
دکتر رضایی از ملاقات با رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه کوایمبرای پرتغال و رئیس دانشگاه آستانه قزاقستان و امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با آنها خبر داد.
موسس شبکه جهانی یوسرن افزود: همچنین طی دیدار با روسای دانشگاه تاماسات تایلند و مرکز سلامت و پزشکی الحیات نجف تعاملات آتی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت تفاهم نامه همکاری مشترک منعقد شد.
وی در پایان با بیان اینکه شبکه جهانی یوسرن تاکنون بیش از 50 تفاهم نامه همکاری منعقد کرده است، گفت: این در حالی که 40 دفتر در کشورهای مختلف به نام یوسرن راه اندازی و 47 سفیر که اغلب آنها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند، معرفی فعالیت های علمی و پژوهشی این شبکه را برعهده دارند.



خبر: مهناز وحیدی

عکس: جمشید ربیعی

  • گروه خبری : معاونت,اخبار معاونت
  • کد خبر : 274388
مهناز وحیدی
Author

مهناز وحیدی

0 Comments for this article

comment

Post your comment:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Enter your desired term to search
Theme settings