• تاریخ انتشار : 1402/11/16 - 07:49
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 307
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه

مراسم اختتامیه مدرسه زمستانی بین‌المللی 2024 دانشکده‌های پزشکی و داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

با حضور دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل و دکتر محمدرضا صالحی، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مراسم اختتامیه و اعطای گواهی تدریس و پایان دوره به اساتید و دانشجویان مدرسه زمستانی بین‌المللی 2024 دانشکده‌های پزشکی و داروسازی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، در این مراسم که چهارشنبه 11 بهمن 1402 برپا شد؛ دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه، دکتر سید رضا حسینی سده، مشاور اجرایی معاون بین‌الملل و مدیر امور دانشجویی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه، دکتر آرمان زرگران، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل، دکتر اردلان شریعت، رئیس اداره جذب و بازاریابی بین‌المللی معاونت بین‌الملل، دکتر محمدرضا کرامتی، معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی، دکتر نیایش محبی، معاون بین‌الملل دانشکده داروسازی، دکتر علی علیزاده، رئیس مرکز نوآوری بین‌رشته‌ای دانشگاه، دکتر زینب صیامی، معاون آموزشی و پژوهشی کالج بین‌الملل دانشگاه، اساتید و کارشناسان همکار در اجرای مدرسه زمستانی، گروه اساتید دانشگاه‌های انجمن محمدیه اندونزی و دانشجویان شرکت‌کننده در مدرسه زمستانی نیز حضور داشتند.
 
گزارشی کوتاه از برگزاری مدرسه زمستانی بین‌المللی 2024 دانشکده‌های پزشکی و داروسازی
در آغاز مراسم دکتر آرمان زرگران ضمن ابراز خوشحالی از میزبانی شرکت‌کنندگان در این مدرسه زمستانی و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با دانشگاه‌های انجمن محمدیه اندونزی، به ارائه گزارشی از برگزاری این دوره آموزشی پرداخت و برای توسعه همکاری‌ها با کشورهای روسیه و اندونزی اظهار امیدواری کرد.
مدیر توسعه امور بین‌الملل اظهار داشت: دو دانشکده پزشکی و داروسازی در اجرای علمی و آموزشی این برنامه به مدت یک هفته از 7 تا 11 بهمن 1402 همکاری کردند و برگزاری برنامه تهرانگردی نیز از بخش‌های جنبی و فرهنگی این رویداد بود و ما میزبان 8 دانشجو از کشورهای روسیه، کلمبیا و پرو و همچنین 6 نفر از اساتید دانشگاه‌های انجمن محمدیه اندونزی بودیم و در هفته آینده نیز میزبان شرکت‌کنندگان در مدرسه زمستانی دانشکده دندانپزشکی خواهیم بود.
دکتر زرگران در پایان سخنان خود برگزاری دوره‌های آموزشی بین‌المللی را مرهون تلاش و همکاری جمعی دانست و بیان داشت: بیش از یک ماه است که کارشناسان مدیریت توسعه امور بین‌الملل دانشگاه برای اجرای این دوره آموزشی برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنند.
وی افزود: از تلاش و همدلی دکتر کرامتی و دکتر محبی، حمایت کامل دکتر صالحی، زحمات ارزشمند دکتر اردلان شریعت و کارشناسان پرتلاش واحدهای پذیرش، ثبت‌نام، کنسولی، همکاری و پیگیری کارشناسان مدیریت روابط بین‌الملل و دانشکده‌های پزشکی و داروسازی و مدیریت توسعه منابع و پشتیبانی معاونت بین‌الملل قدردانی می کنم و از حمایت‌های دکتر آیتی و همکاری دکتر نکوفر نیز تشکر ویژه دارم.
دکتر زرگران همچنین توضیح داد که در طول دو سال گذشته مدارس زمستانی به شیوه متمرکز با همکاری دانشکده‌ها برگزار می‌شود و مدرسه زمستانی بین‌المللی 2024 چهارمین دوره از برگزاری مدارس فصلی به‌صورت متمرکز با همکاری دانشکده‌ها است.
 
آنچه مدیران درباره مدرسه زمستانی بین‌المللی 2024 گفتند
دکتر محمدحسین آیتی نیز ضمن خوشامدگویی به اساتید دانشگاه‌های انجمن محمدیه اندونزی، دانشجویان مدرسه زمستانی و حاضران در مراسم، از نظرات شرکت‌کنندگان درباره حضور در این دوره سوال کرد.
معاون بین‌الملل دانشگاه از زحمات اساتید و همکاران دانشکده‌های پزشکی، داروسازی، کالج بین‌الملل و معاونت بین‌الملل که در برگزاری این دوره آموزشی همکاری کردند و از تلاش‌های دکتر نکوفر، دکتر زرگران و دکتر صیامی قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد که در آینده، دانشجویان شرکت‌کننده بیشتری برای حضور در مدارس فصلی و به‌ویژه دوره‌های پست گرجوئیت به ایران و دانشگاه علوم پزشکی تهران سفر کنند.
دکتر آیتی همچنین خطاب به دانشجویان بیان داشت: امیدوارم ضمن معرفی دانشگاه علوم پزشکی تهران به دوستانتان، برای گذراندن دوره‌های پسادکتری، رزیدنتی و دکتری شاهد حضور شما در TUMS باشیم.
دکتر محمدرضا صالحی نیز میزبانی دانشجویانی از پرو، کلمبیا، اندونزی و روسیه در مدرسه زمستانی 2024 دانشکده پزشکی را باعث افتخار دانست و ضمن قدردانی از دکتر کرامتی و همچنین دکتر آیتی که باعث توسعه و بهبود روابط بین‌الملل دانشگاه شدند؛ برای دانشجویان آرزوی موفقیت کرد.
معاونان بین‌الملل دانشکده‌های پزشکی و داروسازی نیز از حضور دانشجویان و نظرات آنان درباره برگزاری دوره قدردانی و برای ادامه ارتباط و همکاری و معرفی دانشگاه علوم پزشکی تهران به دوستان و هم‌وطنان، توسط دانشجویان شرکت‌کننده در مدرسه زمستانی اظهار امیدواری کردند.
 
بازخوردها و نظرات دانشجویان بین‌الملل شرکت‌کننده در مدرسه زمستانی بین‌المللی 2024
در ادامه سه نفر از دانشجویان و یک نفر از اساتید دانشگاه‌های انجمن محمدیه اندونزی به نمایندگی از دیگر همکاران و دوستان خود به بیان تجربیات حضور در ایران و مدرسه زمستانی 2024 پرداختند.
نماینده دانشگاه‌های انجمن محمدیه اندونزی ضمن تشکر از روسا و معاونان دانشگاه و دانشکده‌های پزشکی و داروسازی و ابراز خرسندی از حضور در این مدرسه زمستانی اظهار داشت: در هر دقیقه‌ای که در دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها حضور داشتم مطالب بسیاری آموختم و دوره بسیار متفاوتی بود و وقتی همکارانم درباره تجربه سفر به ایران از من سوال کنند به آن‌ها خواهم گفت که تجربه بسیار خوبی بود و دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از بهترین دانشگاه‌ها است.
وی همچنین برای ادامه همکاری و اجرای عملیاتی قراردادها و تفاهم‌نامه‌های همکاری که در مدت حضور روسای دانشگاه‌های انجمن محمدیه اندونزی با دانشگاه علوم پزشکی تهران به امضا رسید اظهار خوشحالی و امیدواری کرد.
نماینده دستیاران روسی شرکت‌کننده در این رویداد آموزشی نیز فرصت حضور در بیمارستان‌های دانشگاه و اولین حضور در ایران را تجربه‌ای بسیار خوب توصیف کرد.
نماینده دانشجویان شرکت‌کننده در مدرسه زمستانی دانشکده پزشکی نیز حضور در مدرسه زمستانی 2024 را موقعیت و فرصتی بسیار آموزنده با نکات آموزشی مفید دانست و از مشاهده سطح بالای آموزش و تکنیک‌های آموزشی و درمانی در بیمارستان‌های دانشکده پزشکی گفت و تجربه حضور در این دوره آموزشی را سرشار از تجربیات مفید توصیف کرد.
نماینده دانشجویان شرکت‌کننده در مدرسه زمستانی دانشکده داروسازی نیز از همه اساتید و برگزارکنندگان دوره قدردانی کرد و ضمن دعوت از مسئولان دانشگاه برای حضور در دانشگاه‌های روسیه، اظهار داشت: در طول این دوره تجربیات بسیاری آموختم و تکنیک‌ها و ابزارهای مختلفی با سطح کیفیت بسیار بالایی را مشاهده کردم و ما در کشور روسیه می‌توانیم تبادل دانش و همکاری خوبی با شما داشته باشیم.
در بخش پایانی این مراسم با اهدای نماد یادبود دانشگاه، از اساتید دانشگاه‌های انجمن محمدیه اندونزی برای حضور در این رویداد آموزشی بین‌المللی قدردانی شد و نسخه نهایی تفاهم‌نامه همکاری امضاشده بین دو دانشگاه به آنان اعطا شد.
همچنین گواهی شرکت در مدرسه زمستانی بین‌المللی 2024 دانشکده‌های پزشکی و داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران به دانشجویان شرکت‌کننده اعطا شد.
در پایان ضمن قدردانی از دکتر محمدرضا کرامتی و دکتر نیایش محبی، از زحمات اعضای هیئت‌علمی و کارشناسان همکار در اجرای مدرسه زمستانی بین‌المللی 2024 دانشکده‌های پزشکی و داروسازی قدردانی شد.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 258313
الهام رضازاده
تهیه کننده

الهام رضازاده