• تاریخ انتشار : 1402/11/10 - 18:48
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 794
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه

مدرسه زمستانی بین‌المللی 2024 دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز شد

مدرسه زمستانی بین‌المللی 2024 دانشگاه علوم پزشکی تهران با برنامه‌ریزی و پشتیبانی معاونت بین‌الملل دانشگاه و با همکاری دانشکده‌های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، سینا، امیراعلم، مرکز قلب و رازی از 7 بهمن 1402 شروع به کار کرد و 21 بهمن 1402 به کار خود پایان خواهد داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، مدرسه زمستانی بین‌المللی 2024 دانشگاه علوم پزشکی تهران 7 بهمن 1402 در دانشکده‌های پزشکی و داروسازی آغاز به کار کرد و از 14 بهمن با شروع فعالیت در دانشکده دندانپزشکی ادامه خواهد یافت.
 
میزبانی دانشگاه از دانشجویان کشورهای اندونزی، پرو، کوبا، کلمبیا، روسیه، صربستان، تاجیکستان و عراق در مدرسه زمستانی 2024
در مجموع 30 دانشجوی بین‌المللی از کشورهای اندونزی، پرو، کوبا، کلمبیا، روسیه، صربستان، تاجیکستان و عراق برای حضور در این دوره‌های آموزشی ثبت‌نام کرده‌اند.
در حال حاضر 8 دانشجو از کشورهای روسیه، پرو و کلمبیا به مدت یک هفته از 7 تا 11 بهمن 1402 در حال گذراندن دوره‌های آموزشی برنامه‌ریزی‌شده مدارس زمستانی دانشکده‌های پزشکی و داروسازی هستند.
بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، سینا، امیراعلم، مرکز قلب و رازی، در برگزاری آموزش‌های بالینی این مدرسه زمستانی همکاری می‌کنند و دانشکده دندانپزشکی دانشگاه نیز در حال آماده شدن برای ارائه برنامه‌های آموزشی خود از 14 تا 21 اسفند 1402 برای 22 دانشجوی بین‌الملل از کشورهای روسیه، صربستان، تاجیکستان و عراق است.
 
مدارس زمستانی، یکی از موثرترین راه‌های معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و درمانی دانشگاه است
دکتر آرمان زرگران مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل دانشگاه، درباره برگزاری این دوره از مدارس زمستانی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: برگزاری مدارس زمستانی، یکی از موثرترین راه‌های معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و درمانی دانشگاه است که دانشجویان پس از حضور در این دوره‌های کوتاه‌مدت و شناخت دانشگاه و ایران، در مقاطع تحصیلی بالاتر و یا مقاطع تخصصی، کشورمان را به‌عنوان یکی از مقاصد اصلی و هدف آموزشی برمی‌گزینند و یا برای شروع دوره‌های آموزشی دوستان و دیگر هم‌وطنان خود در رشته‌های پایه و کارشناسی، دانشگاه علوم پزشکی تهران را به عنوانی دانشگاهی صاحب جایگاه و رتبه در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی و جهانی معرفی می‌کنند.
مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل بیان داشت: در حاشیه این مدرسه زمستانی، گروهی 6 نفره از اساتید و مسئولان دانشگاه‌های انجمن محمدیه کشور اندونزی نیز علاوه بر شرکت در دوره‌های آموزشی، به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده در حال بازدید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مراکز تحقیقاتی، بیمارستانی و دیدار و گفتگو با اعضای گروه‌های آموزشی دانشگاه هستند که این امر در اجرای عملیاتی برنامه‌های همکاری بین‌المللی آتی بسیار تأثیرگذار است.
دکتر زرگران درباره سابقه برگزاری مدارس فصلی دانشگاه تصریح کرد: برگزاری مدارس فصلی دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌صورت تابستانی و زمستانی، از تابستان 1401 به‌صورت متمرکز و با همکاری تعدادی از دانشکده‌های دانشگاه آغاز شد و مدرسه زمستانی 2024، چهارمین دوره برگزاری این مدارس است.
 
موفقیت در برگزاری مستمر مدارس فصلی، حاصل حمایت‌ها و تلاش جمعی است
وی همچنین موفقیت در برگزاری مستمر این مدارس را حاصل حمایت‌های خوب و دلگرم‌کننده دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه و تلاش گروهی و جمعی در معاونت بین‌الملل دانشگاه به‌ویژه اداره جذب و بازاریابی بین‌المللی، واحدهای کنسولی، پذیرش و ثبت‌نام مدیریت توسعه امور بین‌الملل و واحدهای تدارکات و پشتیبانی در این معاونت و همچنین تلاش و پشتکار معاونان بین‌الملل دانشکده‌های برگزارکننده این مدارس دانست و از زحمات همه دست‌اندرکاران این حوزه به‌ویژه دکتر اردلان شریعت، رئیس اداره جذب و بازاریابی بین‌المللی معاونت بین‌الملل تشکر کرد.
دکتر زرگران در پایان ضمن اشاره به حضور روسا و مسئولان 4 دانشگاه اندونزی در ایران و امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های دانشگاهی با دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه در پی نشست روز یک‌شنبه 8 بهمن 1402، ضمن تشکر از پیگیری‌ها و رایزنی‌های دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه و کارشناسان مجموعه مدیریت روابط بین‌الملل برای تحقق این امر، اظهار امیدواری کرد که با این همکاری و تلاش جمعی در مجموعه دانشگاه و معاونت بین‌الملل، بیش‌ازپیش بتوانیم در معرفی چهره دانشگاه در عرصه‌های بین‌المللی موفق باشیم و شاهد رکوردشکنی‌های دیگر در حضور و جذب دانشجویانی از بازارهای هدف جدید جذب دانشجوی بین‌الملل باشیم.
 
مراسم معارفه مدرسه زمستانی بین المللی 2024 در دانشکده پزشکی
دکتر محمدرضا کرامتی، معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی نیز در حاشیه برگزاری مراسم معارفه مدرسه زمستانی این دانشکده بیان داشت: مراسم خوشامدگویی به دانشجویان شرکت‌کننده در مدرسه زمستانی دانشکده پزشکی، با حضور دکتر محمدرضا صالحی، رئیس دانشکده پزشکی، دکتر سید علی مومنی، معاون امور دانشگاهی و دکتر کامران رودینی، معاون بین‌الملل مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و مدیران معاونت بین‌الملل دانشگاه برگزار شد و ضمن این مراسم دانشجویان علاوه بر آشنایی با مسئولان و تاریخچه مختصری از ساختار دانشکده پزشکی و مجتمع بیمارستانی امام خمینی، با سیستم‌های آموزشی دانشکده نیز آشنا شدند و در جریان نحوه اجرای دوره و سرفصل‌های آموزشی آن قرار گرفتند.
وی افزود: شرکت‌کنندگان همگی دانشجویان رشته پزشکی هستند و طی این دوره در بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها و گروه‌های آموزشی دانشگاه اعم از پزشکی هسته‌ای، بخش‌های جراحی، گوش و حلق و بینی و مباحث تخصصی دیگری حضور خواهند داشت.
معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی افزود: در جلسه معارفه، دکتر صالحی، رئیس دانشکده نیز ضمن خیرمقدم به دانشجویان و آرزوی موفقیت و گذراندن لحظات خوش در ایران و در دانشگاه علوم پزشکی تهران طی حضور در این مدرسه زمستانی، در ادامه صحبت‌های خود ضمن معرفی و توضیح مختصری درباره رشته‌های مختلف تخصص، فوق تخصص و فلوشیپ و فراهم بودن زمینه و ظرفیت تحصیل در این دوره‌ها در دانشکده پزشکی دانشگاه، حضور دانشجویان در دوره‌های آموزشی بعدی را باعث افتخار مجموعه دانست.
 
مراسم معارفه مدرسه زمستانی بین المللی 2024 در دانشکده داروسازی
دکتر نیایش محبی، معاون بین‌الملل دانشکده داروسازی نیز در تشریح برنامه‌های مدرسه زمستانی این دانشکده اظهار داشت: در دانشکده داروسازی، مراسم معارفه و خوشامدگویی به دانشجویان شرکت‌کننده از کشور روسیه، صبح شنبه 7 بهمن برگزار شد و ضمن آشنایی دانشجویان با اساتید و نحوه اجرای دوره، دانشجویان درباره وضعیت آموزش داروسازی در کشور روسیه توضیحاتی ارائه دادند.
دکتر محبی افزود: داروسازی بالینی اولین مبحث آموزشی ارائه‌شده بود که بسیار مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت زیرا طبق گفته دانشجویان، این مبحث در کشورشان به‌صورت تمرینات پیشرفته کلینیکی برگزار نمی‌شود و در بیمارستان‌هایشان داروساز و یا متخصصان داروسازی حضور ندارد.
وی افزود: در ادامه دانشجویان بازدیدی از آزمایشگاه بیوتکنولوژی دانشکده داشتند و در ادامه برگزاری مدرسه زمستانی ضمن حضور در دپارتمان‌های مختلف با اساتید و گروه‌های آموزشی دانشکده آشنا خواهند شد، بازدید میدانی از دانشکده، آزمایشگاه‌های شیمی دارویی و دستگاه GCMASS خواهند داشت و در روز آخر نیز دوره فارماکوتراپی در بیمارستان سینا را می‌گذرانند.
 
برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تفریحی در حاشیه مدرسه زمستانی بین المللی 2024
 توضیح اینکه علاوه بر مباحث علمی و بالینی، برنامه‌های ایرانولوژی و تهرانگردی توسط مدیریت توسعه امور بین‌الملل دانشگاه برای دانشجویان پیش‌بینی‌شده است و دانشجویان علاوه بر یادگیری و آشنایی با توانمندی‌های علمی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با کشور ایران و آثار فرهنگی و تاریخی شهر تهران نیز آشنا می‌شوند.
مراسم اختتامیه مدرسه زمستانی بین‌المللی 2024 دانشگاه علوم پزشکی تهران برای شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی دانشکده‌های داروسازی و پزشکی، عصر چهارشنبه 11 بهمن 1402 برگزار خواهد شد.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 258109
الهام رضازاده
تهیه کننده

الهام رضازاده