• تاریخ انتشار : 1403/02/11 - 11:36
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 68
  • زمان مطالعه : 16 دقیقه

سی و چهارمین نشست شورای بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با شعار «بین‌المللی سازی دانشگاه؛ هر دانشکده یک راه‌حل» برگزار شد

سی و چهارمین نشست شورای بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه و با تعیین شعار «بین‌المللی سازی دانشگاه؛ هر دانشکده یک راه‌حل» به‌عنوان برنامه‌ای ویژه در مسیر بین‌المللی سازی دانشگاه در سال 1403 برگزار شد. معرفی شورای هماهنگی آموزشی دانشگاه سبطین نیز یکی دیگر از مهم‌ترین مباحث مطرح‌شده در این نشست بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، در این جلسه که دوشنبه سوم اردیبهشت 1403 به‌صورت حضوری و آنلاین در محل سالن مدافعان سلامت ستاد مرکزی دانشگاه تشکیل شد؛ مدیران ستادی معاونت بین‌الملل، معاونان بین‌الملل دانشکده‌های دانشگاه، اعضای هیئت‌رئیسه پردیس بین‌الملل و همچنین دکتر مهدی شفیعی ثابت، معاون علمی دانشگاه سبطین (شعبه بین‌الملل دانشگاه در کربلا)، حضور داشتند.
این نشست با قرائت آیاتی از سوره مبارکه فتح و ترجمه و تفسیر این آیات توسط دکتر آیتی آغاز شد و معاون بین‌الملل دانشگاه در تفسیر این سوره، به صلح حدیبیه در زمان پیامبر اکرم (ص) و چگونگی دیپلماسی صورت گرفته در آن زمان و نگارش دیپلماتیک تفاهم‌نامه صلح حدیبیه توسط حضرت علی علیه‌السلام به‌عنوان سفیر و نماینده پیامبر در جریان مذاکرات این صلح اشاره کرد و اظهار داشت: آیات سوره مبارکه فتح، آیات امیدبخشی است؛ زیرا در این سوره قول قطعی خداوند را در آیه انا فتحنا لک فتحا مبینا شاهد هستیم و در فرهنگ ما، کاری که بخواهند شروع کنند را برای دریافت حس پیروزی و موفقیت با قرائت سوره فتح آغاز می‌کنند و این سوره و ماجرای آن بسیار پندآموز و در دنیای کنونی کاربردی است.
 
دیپلماسی و مذاکره در بین‌المللی سازی دانشگاه توسط معاونان بین‌الملل، فتح مبین است
دکتر آیتی بیان داشت: این سوره مبارکه بیانگر این موضوع است که لزوما فتح و پیروزی به معنای پیروزی و غلبه در جنگ نیست، بلکه این مفهوم را می‌آموزد که شما می‌توانید در دیپلماسی و مذاکره در شرایط صلح هم اتفاقات خوبی را رقم بزنید؛ و این فتحی مبین است.
وی در ادامه سخنان خود؛ بهار طبیعت را، بهانه و فرصت خوبی برای تصمیمات جدید دانست و درباره برنامه‌های حوزه بین‌المللی سازی دانشگاه در سال 1403 اظهار داشت: ان‌شاءالله بتوانیم در سال جدید با زحماتی که شما معاونان بین‌الملل می‌کشید و با فتح الفتوحاتی که در حوزه بین‌الملل رقم می‌زنید؛ سال کاری پربار و پر از موفقیتی را پیش رو داشته باشیم.
معاون بین‌الملل دانشگاه تصریح کرد: امسال پیگیری موضوع وب‌سایت انگلیسی دانشگاه و موضوع IT بسیار موردتوجه و پررنگ خواهد بود و از نظرات، راهکارها و پیشنهاد‌های معاونان محترم بین‌الملل در این حوزه نیز استفاده خواهیم کرد.
 
یکه‌تازی علمی و آموزشی دانشگاه جدیدالتاسیس سبطین در کربلا
دکتر آیتی همچنین به‌صورت خلاصه درباره سابقه راه‌اندازی و تاسیس دانشگاه سبطین (شعبه بین‌الملل دانشگاه در کربلا) و مجوزهای صادرشده در دو سال قبل توسط وزارت علوم و هیئت‌وزیران دولت عراق برای شروع به کار رشته‌های پزشکی، پرستاری و فیزیوتراپی و همچنین وارد شدن نام دانشگاه سبطین در دفترچه کنکور کشور عراق و در کنار نام دانشگاه‌های صاحب‌نام و قدیمی این کشور همچون دانشگاه‌های بغداد و مستنصریه به‌عنوان یک دستاورد بزرگ توضیحاتی ارائه داد و تصریح کرد: همان‌گونه که مستحضر هستید؛ دانشگاه سبطین، حاصل همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و عتبه مقدس آستان حضرت امام حسین علیه‌السلام است که طبق مفاد تفاهم‌نامه این همکاری، تمامی هزینه‌های همکاری به عهده طرف عراقی است و دانشگاه علوم پزشکی تهران با همراهی مدیران و اساتید دانشگاه، تجربه و دانش علمی و پژوهشی خود را در این همکاری به اشتراک گذشته است؛ درحالی‌که در عرف بین‌المللی اگر دانشگاهی بخواهد شعبه بین‌المللی در خارج از کشور تاسیس کند؛ نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگینی دارد و باید هزینه‌هایی همچون تهیه زمین و ساختمان، کلیه امکانات اداری، آموزشی، پژوهشی، آزمایشگاهی و بیمارستانی، هزینه‌های صدور مجوزها و تامین امکانات مورد نیاز برای آموزش‌های بالینی، تامین نیروی انسانی و بسیاری از هزینه‌های مرتبط را متحمل شود؛ درحالی‌که دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن کسب افتخار خدمت در جایگاهی که به نام حضرت امام حسین علیه‌السلام است؛ به مدد خداوند و با اتکا به تاریخ، تجربه و دانش خود؛ هیچ‌گونه بار مالی برای تاسیس دانشگاه سبطین متحمل نشده است و این دستاورد خوب و خوشایند، حاصل دیپلماسی دانشگاه طی چند سال اخیر است.
 
راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی کاردرمانی و گفتاردرمانی برای اولین بار در کشور عراق و در دانشگاه سبطین
دکتر آیتی افزود: در سال دوم تاسیس دانشگاه، علاوه بر مجوز سه رشته پزشکی، پرستاری و فیزیوتراپی، مجوز پذیرش دانشجو در رشته‌های کاردرمانی و گفتاردرمانی از طریق کنکور سراسری کشور عراق نیز برای دانشگاه سبطین صادر شد؛ و برای نخستین بار است که برای این دو رشته در کشور عراق دانشجو تربیت می‌شود؛ زیرا پیش‌ازاین، در دانشگاه‌های دولتی و حتی دانشگاه‌های خصوصی این کشور، رشته‌های کاردرمانی و گفتاردرمانی وجود نداشت و شروع به کار این دو رشته برای کشور عراق بسیار پر اهمیت است و اساتیدی همچون دکتر محمد شریعتی، در راه‌اندازی این موضوع و حل مشکلات بسیار جدی مرتبط با آن تلاش مضاعفی داشتند.
وی ضمن قدردانی از زحمات دکتر مهدی شفیعی ثابت، معاون آموزشی دانشگاه سبطین، مهندس جواد رفیع، مدیر اجرایی شعبه سبطین، دکتر ولید دنده بر، رئیس مرکز پزشکی بین الملل دانشگاه در عراق و آقای مصطفوی گفت: شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلا اکنون در دو ورودی، (یک ورودی با سه رشته و ورودی دوم با 5 رشته) و در مجموع مشغول آموزش 577 دانشجوی عراقی است؛ و این خود برنامه‌ریزی آموزشی بسیار سنگینی را در پی دارد که با تلاش و همکاری گروه‌های آموزشی مرتبط در تهران و به‌ویژه گروه آموزشی دانشکده پزشکی و دکتر محمدرضا کرامتی مباحث مربوط به گروه علوم پایه برای گروه پزشکی و دو گروه دیگر برنامه‌ریزی و اجرا شد.
 
قدردان زحمات و همراهی اساتید در مسیر اعتلای نام دانشگاه علوم پزشکی تهران در دانشگاه سبطین هستیم
معاون بین‌الملل دانشگاه همچنین ضمن قدردانی از زحمات و تحمل سختی‌های مسیر بین‌المللی سازی توسط اساتید دانشگاه که مسئولیت تربیت علمی و آموزشی دانشجویان ایرانی در تهران، یک هزار و 200 دانشجوی بین‌الملل دانشکده‌های دانشگاه در تهران، 200 دانشجوی بین‌الملل در شعبه جزیره کیش و 577 دانشجو در شعبه بین‌المللی دانشگاه سبطین در کشور عراق را بر عهده دارند؛ درباره نحوه تشکیل کلاس‌ها در دانشگاه سبطین تصریح کرد: علی‌رغم مشقات بسیار در برنامه‌ریزی و هماهنگی حضور اساتید در کشور عراق و همچنین برخی تاخیرها و بی‌برنامگی‌های مرتبط با پروازهای خارجی، باعث افتخار است که به همت و همکاری اساتید، همه‌ی کلاس‌های آموزشی به‌صورت منظم و طبق برنامه در این دانشگاه تشکیل‌شده‌اند و حتی یک مورد عدم برگزاری کلاس درس و تعطیلی کلاس درس در گزارش و رصد فعالیت‌های این دانشگاه از آغاز فعالیت تا کنون نداشته‌ایم و با وجود برخی از بدعهدی‌های طرف عراقی، مدیران و اساتید ایرانی دانشگاه سبطین و در واقع نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی تهران در دانشگاه سبطین، عملکرد مثبت و افتخارآفرینی را خود ثبت کرده‌اند که باعث شد دانشگاه سبطین اعتبار قوی و نام و نشان با اعتباری در میان دانشگاه‌های کشور عراق کسب کنند و باید بگویم در حال حاضر بسیاری از دانشگاه‌های معتبر در عرصه بین‌المللی و قدیمی و با سابقه کشور عراق همچون دانشگاه‌های بغداد و مستنصریه، علاقه‌مند به همکاری بین‌المللی با دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه سبطین و اساتید این دانشگاه هستند.
وی افزود: اعتبار دانشگاه سبطین به جایگاهی رسیده است که دانشجویان عراقی که رتبه‌های دو رقمی کسب کرده و امکان تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی کشور عراق را دارند؛ دانشگاه سبطین را به‌عنوان یک دانشگاه بین‌المللی و معتبر برای مقصد تحصیلی خود حتی به‌عنوان دانشجوی شهریه پرداز انتخاب کردند.
 
معرفی شورای هماهنگی آموزشی دانشگاه سبطین 
دکتر آیتی درباره تشکیل شورای آموزشی دانشگاه سبطین اظهار داشت: با توجه به سنگین شدن بار برنامه‌ریزی و فعالیت‌های آموزشی در دانشگاه سبطین، ضرورت تیم پشتیبانی قوی برای برنامه‌ریزی آموزشی، برنامه‌ریزی کلاس‌ها و حضور اساتید، برگزاری آزمون‌ها و مسائل آموزشی مرتبط، بیش‌ازپیش به وجود آمد؛ و با توجه به جلساتی که با دکتر قناعتی، رئیس و دکتر سید فرشاد علامه، معاون آموزشی دانشگاه داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که برای مدیریت آموزش و امور آموزشی دانشگاه سبطین از کمک و پشتیبانی دکتر رضایت، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل و همکارانشان در معاونت آموزشی پردیس بین‌الملل استفاده کنیم؛ که همین امر موجب شد عزیزان مستقر در دانشگاه سبطین و همکاران معاونت آموزشی پردیس بین‌الملل، تمام تعطیلات نوروز 1403 را درگیر تنظیم برنامه‌ها و برنامه‌ریزی‌های آموزشی سنگین برای دانشجویان دانشگاه سبطین در 10 گروه دانشجو و در 5 رشته تحصیلی و دو ورودی دانشجویی صرف کنند که مجددا از زحمات شبانه‌روزی آن‌ها سپاسگزار هستم.
 
بین‌المللی سازی دانشگاه؛ هر دانشکده یک راه حل
در ادامه دکتر شادمهر، دبیر شورای بین‌الملل دانشگاه، ضمن اشاره به گزارش‌های تفصیلی معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها که با حضور اعضای شورای بین‌الملل و اعضای هیئت‌رئیسه هر یک از 10 دانشکده، به میزبانی دانشکده‌ها و توسط معاونان بین‌الملل در سال 1402 ارائه شد و همچنین پایش و بررسی نتایج این گزارش‌ها در حوزه بین‌المللی سازی دانشکده‌ها، اظهار داشت: در جمع‌بندی این گزارش‌ها به این نتیجه رسیدیم که ظرفیت و ماهیت ذاتی هر یک از دانشکده‌ها با یکدیگر متفاوت است و در نتیجه پتانسیل بین‌المللی سازی هر دانشکده با دانشکده دیگر فرق دارد و نمی‌توان نسخه‌ای واحد را برای دانشکده‌های دهگان دانشگاه علوم پزشکی تهران در نظر گرفت؛ درنتیجه دریافت نظرات و بازخورد از گزارش‌های دریافتی و توجه به این موضوع که هر دانشکده بر اساس آنچه گفته شد نقشه راه انحصاری با توجه به ویژگی‌های خودش را باید داشته باشد؛ شعار «بین‌المللی سازی دانشگاه؛ هر دانشکده یک راه حل» به‌عنوان برنامه راهبردی و شعار شورای بین‌الملل دانشگاه برای فعالیت‌های بین‌المللی و بین‌المللی سازی در سال 1403 انتخاب شد تا با کمک و تجربه یکدیگر برنامه‌ریزی اجرایی مناسبی برای تحقق این هدف داشته باشیم.
وی افزود: مباحث جذب دانشجوی بین‌الملل، تفاهم‌نامه‌های همکاری، برگزاری ورکشاپ ها، مدارس فصلی، کنگره‌ها و سخنرانی‌ها جزو وظایف ذاتی و روتین بین‌المللی سازی در حوزه معاونت‌های بین‌الملل دانشکده‌هاست که روال طبیعی و پیگیری روتین خود را در سال جاری نیز خواهد داشت و آنچه علاوه بر فعالیت‌های روتین برای سال 1403 مورد نظر است؛ این موضوع خواهد بود که هر دانشکده، فعالیت خلاقانه و نوآورانه‌ای بر حسب جنس بین‌المللی سازی در آن دانشکده طراحی و پروپوزال نویسی کند و در دستور کار قرار دهد.
دکتر شادمهر بیان داشت: پیشنهادم این است که معاونان محترم بین‌الملل، شورای بین‌الملل دانشکده خود را به‌عنوان اتاق فکرشان برای تعیین راه‌حل خاص بین‌المللی سازی آن دانشکده و نگارش پروپوزال‌هایشان در نظر گیرند و پس از تعیین موضوع پیشنهادی، نهایی سازی و تجمیع نظرات در شورای بین‌الملل دانشگاه انجام شود و ان‌شاءالله با کمک و حمایت و هم‌فکری یکدیگر، برنامه نوآورانه دانشکده‌ها به مرحله اجرا برسد.
 
معاونت آموزشی پردیس بین‌الملل، پشتیبان آموزشی برنامه‌ها و فرایندهای آموزش در دانشگاه سبطین
معاون آموزشی پردیس بین‌الملل نیز ضمن تشکر از معاونان و مدیران پیشین دانشگاه برای پیگیری تاسیس دانشگاه سبطین و در ادامه اجرایی شدن این پروژه پیرو پیگیری‌ها و تعاملات دکتر قناعتی، رئیس و دکتر آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه، درباره همکاری معاونت آموزشی پردیس بین‌الملل با معاونت آموزشی دانشگاه سبطین بیان داشت: با توجه به افزایش دانشجویان در دانشگاه سبطین و گسترش برنامه‌های آموزشی، در کنار دکتر شفیعی، معاون آموزشی دانشگاه سبطین و همکارانشان هستیم و همانند نیروهای پشتیبان در پیشبرد اهداف و برنامه‌های دانشگاه در دانشگاه سبطین آماده همکاری هستیم.
وی افزود: این دعوت به همکاری را نشانه درایت و نوعی ساختارسازی در مسیر پیشرفت اهداف و برنامه‌ها می‌دانم؛ که پس از به راه افتادن برنامه‌ای و شکل‌گیری و توسعه آن، هر یک از بخش‌های موجود، به‌صورت تخصصی و تقسیم‌بندی شده پشتیبانی شوند؛ زیرا این تقسیم کار تخصصی، باعث سرعت و سهولت در دستیابی به اهداف خواهد شد.
وی درباره نکات مورد توجه در همکاری معاونت آموزشی پردیس بین‌الملل با معاونت آموزشی دانشگاه سبطین اظهار داشت: از همکاران دانشگاه سبطین می‌خواهم که ما را پشتیبان خود بدانند تا با توجه به شرایط دانشگاه بتوانیم همکاری و همراهی خوبی داشته باشیم؛ و در ارتباط با اساتید نیز باید بگویم استقبال و ارادت و علاقه اساتید برای خدمت در آستان مقدس امام حسین علیه‌السلام در دانشگاه سبطین و به جان خریدن سختی سفر و رفت‌وآمدهای مکرر در طول ترم‌های تحصیلی بسیار ارزشمند است؛ و لازم است تا حد توان ضمن حفظ شان و احترام اساتید در برخی مسائلی که گاها به وجود می‌آید؛ مشکلات مربوط را برطرف کنیم و نکته دیگر اینکه برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های کشور عراق و استفاده از حضور اساتید عراقی در دانشگاه سبطین برای آینده نزدیک، برنامه‌ریزی‌های لازم را در نظر بگیریم.
معاون آموزشی پردیس بین‌الملل ضمن اشاره به برگزاری جلسات متعدد درباره تشکیل شورای هماهنگی آموزشی دانشگاه سبطین با حضور دکتر آیتی و دکتر سید فرشاد علامه، معاون آموزشی دانشگاه، تصریح کرد: ضمن اولویت قرار دادن استانداردهای دانشگاه علوم پزشکی تهران در تنظیم فرایندها و تصمیم‌گیری‌های آموزشی در دانشگاه سبطین، ضروری است که به قوانین و مقررات کشور عراق و وزارتین بهداشت و علوم کشور عراق نیز توجه کنیم.
 
نوروز 1403 بهار همکاری مشترک  حوزه آموزشی در پردیس بین‌الملل و دانشگاه سبطین بود
در ادامه دکتر زهرا عباسی، مدیر آموزشی معاونت آموزشی پردیس بین‌الملل، گزارشی از جلسات و فعالیت‌های صورت گرفته پس از تشکیل شورای هماهنگی آموزشی دانشگاه سبطین ارائه داد.
تشکیل جلسه برای بررسی فرایندهای مورد نیاز تنظیم آیین‌نامه آموزشی و پژوهشی شعبه سبطین با حضور معاونان آموزش و بین‌الملل دانشگاه و مدیران آن‌ها و مدیران شعبه سبطین در 19 اسفند 1402، تشکیل چهار جلسه آنلاین در نوروز 1403 برای هماهنگی‌های مورد نیاز درباره برنامه‌ریزی آموزشی نیمسال دوم سال تحصیلی جاری در شعبه سبطین، مکاتبه با گروه‌های آموزشی و دانشکده‌های مرتبط برای انجام هماهنگی‌های مورد نیاز امر برنامه‌ریزی در تاریخ 25 اسفند 1402، انجام برنامه‌ریزی نیمسال دوم تحصیلی در طی 60 ساعت/ نفر کار در 10 روز تعطیلات نوروزی، برنامه‌ریزی برای دانشجویان در 5 رشته و دو نیمسال تحصیلی مختلف (نیم سال دوم و نیمسال چهارم) و در مجموع انجام 10 برنامه آموزشی برای دانشجویان مشغول به تحصیل دانشگاه سبطین، از مهم‌ترین موارد مطرح‌شده در این گزارش بود.
مدیر آموزشی معاونت آموزشی پردیس بین‌الملل درباره آمار تفکیکی 577 دانشجوی دانشگاه سبطین نیز اظهار داشت: در حال حاضر در مجموع ورودی‌های سال 2022 و 2023 میلادی، تعداد 357 دانشجو در رشته پزشکی، تعداد 71 دانشجو در رشته پرستاری، تعداد 65 دانشجو در رشته فیزیوتراپی و همچنین تعداد 44 دانشجو در رشته کاردرمانی و تعداد 40 دانشجو در رشته گفتاردرمانی در دانشگاه سبطین در حال تحصیل هستند.
تغییر و انتقال سیستم برنامه‌ریزی آموزشی و طراحی آن به معاونت آموزشی پردیس بین‌الملل، دسترسی به سیستم LMS طراحی‌شده در شعبه سبطین و هماهنگی آن با سامانه سیپاد دانشگاه، تعامل با گروه‌های آموزشی مشارکت‌کننده در اجرای برنامه‌های آموزشی، نحوه ارزیابی، استخراج مشکلات و چالش‌ها و راه‌های برون‌رفت از آن‌ها، نحوه پشتیبانی از اعزام اساتید و فراهم کردن شرایط رفاهی و آموزشی برای آنان، از دیگر موضوعات مطرح‌شده توسط دکتر عباسی در قالب برخی مشکلات، چالش‌ها و برنامه‌های حوزه معاونت آموزشی پردیس بین‌الملل درباره دانشگاه سبطین بود.
دکتر سراج نیز از تشکیل جلسه شورای شهاب دانشگاه ویژه دانشگاه سبطین خبر دارد و اظهار داشت: در این جلسه تصویب شد که شیوه‌نامه اجرایی برای فرایندهای آموزشی شعبه سبطین تنظیم شود و این شیوه‌نامه در همان شورا پس از بررسی‌های لازم تصویب شود تا با تائید مسئولان دانشگاه این شیوه‌نامه وارد فاز اجرایی شود.
وی افزود: در گام اول، جلسه شورای آموزشی سبطین با حضور نمایندگان ایرانی و عراقی را خواهیم داشت تا فرآیندهای آموزشی بررسی و تصمیم‌گیری شوند و در زمان‌هایی که نیاز به تصمیم‌گیری‌های خاصی وجود داشت در گام دوم موارد مورد نظر به شورای آموزشی پردیس بین‌الملل در تهران ارجاع خواهند شد و درصورتی‌که موارد خاص مطرح‌شده خارج از اختیارات شورای آموزشی پردیس بین‌الملل باشند؛ موارد مذکور به شورای آموزشی دانشگاه ارجاع، مطرح و تصمیم‌گیری می‌شوند که هدف از این مسیر، تسریع در انجام فرایندها و اجرای شیوه‌نامه‌های آموزشی بر اساس تجمیع نظرات طرفین و در نهایت حفظ استانداردهای آموزشی دانشگاه مادر و وحدت رویه آموزشی بین شعب و دانشگاه مادر است.
 
هر گروه آموزشی یک استاد مدعو بین‌المللی
پس از گفتگو و تبادل نظر اعضای شورای بین‌الملل دانشگاه، دکتر آیتی در جمع‌بندی این جلسه اظهار داشت: با توجه به هدف‌گذاری شورای بین‌الملل دانشگاه برای بین‌المللی سازی تخصصی هر دانشکده و تعیین شعار «بین‌المللی سازی دانشگاه؛ هر دانشکده یک راه حل»، همان‌طور که گفته شد؛ فعالیت‌های روتین معاونت‌های بین‌الملل دانشکده‌ها که در برنامه راهبردی سال گذشته بسیار مورد تاکید هم بودند؛ همچنان ادامه خواهند داشت که از این میان مباحثی مانند دوره‌های دکتری تخصصی استاد محور (New Route PhD)، دوره‌های کوتاه‌مدت، برگزاری حداقل دو Short Course مهارتی منتج به گواهی مهارتی در سال جاری و منفک از برنامه مدارس فصلی، استمرار پیگیری جذب اساتید مدعو دانشکده تا رسیدن به هدف «هر گروه آموزشی یک استاد مدعو بین‌المللی» موردتوجه هستند و در کنار این فعالیت‌ها، هر دانشکده یک راهکار ویژه و خاص بر اساس شرایط خود ارائه بدهد تا به‌عنوان دستور کار ویژه شورای بین‌الملل دانشگاه در سال 1403 بررسی، تصویب و با تعامل و همکاری ستاد و دانشکده‌ها اجرا شود.
  • گروه خبری : اخبار معاونت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 264115
الهام رضازاده
تهیه کننده

الهام رضازاده