• تاریخ انتشار : 1401/05/23 - 10:34
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 4
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

با برگزاری نخستین نشست اعضای اتاق فکر میز همکاری

دکتر نعمت‌الله روح‌بخش به عنوان مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی استرالیا و نیوزلند انتخاب شد

نخستین نشست میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی استرالیا و نیوزلند برگزار و دکتر نعمت‌الله روح‌بخش، عضو هیأت‌علمی دانشکده توانبخشی به عنوان مسئول این میز انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، این نشست چهارشنبه 19 مرداد 1401 با حضور دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه، دکتر محمود قاضی خوانساری، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه و عضو هیأت‌علمی دانشکده پزشکی، دکتر عبدالمحمد کجباف زاده، رئیس مرکز تحقیقات ارولوژی اطفال و پزشکی بازساختی، دکتر محمدرضا ناظم زاده از مرکز تحقیقات تصویربرداری سلولی و مولکولی، دکتر حسین پوستچی از پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد، دکتر نعمت‌الله روح‌بخش، عضو هیأت‌علمی دانشکده توانبخشی، دکتر علی پاشا میثمی، عضو هیأت‌علمی دانشکده پزشکی، دکتر افسانه پاکدامن، عضو هیأت‌علمی دانشکده دندانپزشکی، دکتر عفت السادات مرقاتی خوئی از مرکز ملی مطالعات اعتیاد و جمعی از کارشناسان مدیریت روابط بین‌الملل دانشگاه به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.
در آغاز، دکتر نکوفر ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص تاریخچه تشکیل میزها و اتاق‌های همکاری علمی دانشگاه، گفت: گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی آموزشی و پژوهشی با دانشگاه‌ها و مؤسسات معتبر کشورهای استرالیا و نیوزلند هدف اصلی از تشکیل این میز جدید همکاری است.
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه همچنین به برخی از تعاملات انجام شده با دانشگاه‌های استرالیا در قالب برنامه دکترای مشترک ترددی (کوتوتل) و اجرای برنامه‌های آموزشی با مدرک مشترک یا دوگانه نیز اشاره کرد.
سپس رویا انصاری پور، کارشناس مسئول روابط دانشگاهی و امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل، به تشریح مدل‌های همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی استرالیا چون تشکیل شبکه ارتباطی با فارغ‌التحصیلان ایرانی دانشگاه‌های این کشور برای استفاده از ظرفیت سفرهای آموزشی و تبادلات و تعاملات علمی و فرهنگی میان دو کشور، عقد قراردادهای مدرک دوگانه در دوره‌های دکترا (برنامه دکترای مشترک ترددی)، تعریف پروژه‌های مشترک Dual PhD Degree Programs، تعریف پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، تبادل استاد و دانشجو و تجاری و عملی سازی نتایج تحقیقاتی(تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و تبدیل علم به فناوری در راستای حل مشکلات جامعه) پرداخت.
وی همچنین بر برنامه‌ریزی برای همکاری مشترک در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های مطرح استرالیا از طریق برگزاری مجموعه نشست‌های تخصصی علمی بین‌المللی به صورت آنلاین و ایجاد بستر شرکت اساتید و دانشجویان دکترا در دوره‌های فرصت مطالعاتی نیز تأکید کرد.
در ادامه اعضای هیأت‌علمی حاضر ضمن معرفی خود، برنامه‌های عملیاتی به منظور برقراری تعاملات علمی با دانشگاه‌های استرالیا را تشریح کردند.
پس از آن رأی‌گیری انجام و دکتر روح‌بخش، عضو هیأت‌علمی دانشکده توانبخشی به عنوان مسئول میز استرالیا و نیوزلند انتخاب شد و مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه نیز سایر اساتید حاضر را به عنوان اعضای اتاق فکر این میز همکاری معرفی کرد.

  • گروه خبری : گروه های مطالب,اخبار معاونت
  • کد خبر : 216439
مهناز  وحیدی
تهیه کننده

مهناز وحیدی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *