• تاریخ انتشار : 1402/11/07 - 15:40
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 474
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

اعطا گواهی استاد مدعو بین‌المللی به پروفسور طلال النحلاوی

دکتر قناعتی: همکاری با استادان دیگر دانشگاه‌های منطقه به‌صورت استاد مدعو، یکی از استراتژی‌های خوب برای دستیابی به توسعه و تبادل دانش است

دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، در مراسم اعطا گواهی استاد مدعو بین‌المللی به پروفسور طلال النحلاوی، از اساتید مطرح و بین‌المللی دندانپزشکی کشور سوریه گفت: همکاری با استادان دیگر دانشگاه‌های منطقه به‌صورت استاد مدعو، یکی از استراتژی‌های خوب برای دستیابی به توسعه و تبادل دانش است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، در این مراسم که سه‌شنبه 3 بهمن 1402 در سالن حکیم ستاد مرکزی دانشگاه برپا شد؛ دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر مهدیه سادات موسوی رئیس دانشکده دندانپزشکی، دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه، دکتر خسرو سهرابی، مشاور معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر سید مهدی رضایت، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل، دکتر فاطمه دیباجی، رئیس دانشکده دندانپزشکی پردیس بین‌الملل، دکتر آرمان زرگران، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل، دکتر امیر راعی، معاون بین‌الملل دانشکده دندانپزشکی، جمعی از اعضای هیئت‌علمی، اساتید و رزیدنت‌های گروه اندودانتیکس دانشکده دندانپزشکی، گروهی از دانشجویان ایرانی و بین‌الملل و همچنین علی صیادی و رویا انصاری پور، کارشناسان مسئول روابط و امور بین‌الملل و مهندس زهره صادقی، کارشناس رایانه مدیریت روابط بین‌الملل دانشگاه حضور داشتند.
در آغاز مراسم دکتر قناعتی ضمن خیرمقدم به مهمانان، از حضور دکتر طلال النحلاوی برای حضور در دانشگاه علوم پزشکی تهران و پذیرش همکاری با این دانشگاه به‌عنوان استاد مدعو تشکر کرد و اظهار داشت: همکاری شما با دانشگاه علوم پزشکی تهران باعث افتخار است و امیدوارم این امر، سرآغازی برای همکاری‌های بیشتر و گسترش دانش در منطقه باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: همان‌طور که می‌دانیم دانش بسیار مهم است و اگر شما به اینکه چگونه کشورمان را قوی کردیم توجه کنید؛ متوجه می‌شوید که درست است که بر اساس مقالات، موقعیت‌های اقتصادی، نظامی و مسائلی ازاین‌دست، مهم هستند اما دانش، تحصیل و آموزش بسیار مهم‌تر است.
وی تصریح کرد: اگر کشوری می‌خواهد قدرتمند و توانمند باشد و به بهترین صورت اداره شود و در همه موقعیت‌ها در مسیر درستی قرار گیرد؛ باید به سمت آموزش بیشتر و دستیابی به سطوح بالاتر علم و دانش برود؛ زیرا دانش راهی است که به زندگی بهتر، موقعیت بهتر، اقتصاد بهتر، سلامت بهتر و همه فرصت‌های بهتری که باعث رشد و پیشرفت کشورها است؛ ختم می‌شود.
دکتر قناعتی بیان داشت: امیدوارم که در این مسیر بتوانیم به همسایگانمان به‌ویژه در کشورهای عراق، سوریه، لبنان، افغانستان، پاکستان و دیگر کشورهای اطرافمان کمک کنیم تا در این راه سطح توانمندی خود در درمان را ارتقا دهند؛ قدرتمند شوند و به جایگاه بهتری در دیگر امور مربوط به درمان و دانش برسند و با همکاری یکدیگر در منطقه می‌توانیم به این جایگاه بالاتر برسیم؛ همان‌گونه که در قرآن کریم به انما یخشی الله عباده العلما اشاره شده است.
دکتر قناعتی تصریح کرد: با رسیدن به جایگاه‌های بالای دانش و درمان ما می‌توانیم بهترین در جهان باشیم؛ زیرا این حق ما است و اگر شما به خاورمیانه نگاه کنید متوجه می‌شوید که سرچشمه علم، خاورمیانه است.
وی افزود: طبابت از خاورمیانه آغازشده است، منابع ریاضی، فیزیک، شیمی و هر چیزی که مربوط به علوم پایه است در خاورمیانه شکل‌گرفته است و ما باید دوباره به این نقطه اوج خود برسیم و این امر نیازمند این است که برای آن، هدف و استراتژی خوبی داشته باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران همکاری با اساتید دیگر دانشگاه‌های منطقه به‌صورت استاد مدعو را یکی از استراتژی‌های خوب برای دستیابی به توسعه و تبادل دانش دانست و اظهار داشت: با کمک اساتید مدعو می‌توانیم تبادل دانش انجام دهیم و برای ارتقا و توسعه علم به یکدیگر کمک کنیم و به سطح مطلوبی برسیم.
در ادامه دکتر راعی، به معرفی کوتاهی از گروه‌های درمانی، مقاطع تحصیلی و بخش‌های درمانی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در قالب ویدئو کلیپ پرداخت.
دکتر طلال النحلاوی (Dr. Talal Al- Nahlawi) نیز دعوت و پیوستن به دانشگاه علوم پزشکی تهران را باعث افتخار خود دانست و با اشاره به جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی، این موقعیت همکاری را حرکت بزرگ و مهمی در زندگی خود برشمرد و برای فراهم آمدن این موقعیت تشکر کرد.
دکتر النحلاوی اظهار امیدواری کرد که شروع این همکاری مشترک و پایاپای برای دانشگاه، دانشجویان و دو کشور، پر برکت باشد.
وی با اشاره به سخنان دکتر قناعتی اظهار داشت: توجه به دانش و آموزش مهم است و ما نیاز داریم که هر چه بیشتر به آن توجه کنیم.
وی در ادامه از دکتر قناعتی، دکتر نکوفر و دیگر مدیران دانشگاه برای ایجاد زمینه همکاری و حس خوبی که از این همکاری به وجود آمده است قدردانی کرد.
دکتر النحلاوی در ادامه به معرفی روند تحصیلی خود در رشته دندانپزشکی و تخصص اندودانتیکس، برنامه‌های همکاری و سخنرانی‌های بین‌المللی خود تا سال 2024، همکاری با Syrian Private University و دیگر دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی سوریه به‌عنوان محقق و استاد و همچنین معرفی روسا، مدیران، دپارتمان‌ها، بیمارستان‌های درمانی و همکاری‌های بین‌المللی Syrian Private University پرداخت.
وی در پایان ضمن ابراز علاقه‌مندی به دانشمندان ایرانی، برای همکاری در زمینه‌های تحقیقاتی و دستیابی به سطوح دانش دانشمندان ایرانی ابراز تمایل کرد.
در ادامه این مراسم، گواهی استاد مدعو بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران توسط دکتر حسین قناعتی به دکتر طلال النحلاوی اعطا شد.
همچنین تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی تهران و Syrian Private University توسط دکتر قناعتی، رئیس دانشگاه و دکتر طلال النحلاوی به نمایندگی از سوی رئیس Syrian Private University به امضا رسید.
در بخش پایانی مراسم نیز با اهدای لوح تقدیر توسط دکتر قناعتی، رئیس دانشگاه و قدردانی توسط دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه از زحمات مهندس زهره صادقی، کارشناس رایانه مدیریت روابط بین‌الملل برای کمک به تحقق اهداف بین‌المللی سازی دانشگاه قدردانی شد.
اهدای جام یادبود دانشگاه به دکتر طلال النحلاوی و عکس دسته‌جمعی، پایان‌بخش این مراسم بود.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 257469
الهام رضازاده
تهیه کننده

الهام رضازاده