• تاریخ انتشار : 1395/07/07 - 15:27
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 3
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

جشن روپوش سفید و جشن آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود پردیس بین‌الملل برگزار شد

جشن روپوش سفید و جشن آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود پردیس بین‌الملل با حضور جمعی از اساتید، مسئولان دانشگاه و پردیس بین‌الملل و استقبال پرشور دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها در آمفی تئاتر ستاد مرکز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، این مراسم چهارشنبه 7 مهرماه با سخنرانی دکتر حسن‌زاده، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل کلید خورد.
دانشجوی پردیس بین‌الملل، نفر نخست آزمون علوم پایه داروسازی
وی ضمن خیرمقدم به دانشجویان جدیدالورود و تبریک به دانشجویانی که از دوره علوم پایه به مقطع بالینی وارد شده‌اند، تحصیل بیش از 570 دانشجوی بین‌الملل از 34 کشور مختلف در دانشگاه علوم پزشکی تهران را افتخارآمیز توصیف کرد.
معاون آموزشی پردیس بین‌الملل گفت: اولین دوره دانشجویان خارجی رشته پزشکی در آزمون جامع علوم پایه به زبان انگلیسی و با سوالات مشابه دانشجویان ایرانی شرکت کرده‌اند و امروز مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
دکتر حسن‌زاده صحبت‌های خود را با خبری خوش برای دانشجویان پردیس بین‌الملل ادامه داد و تصریح کرد: نفر اول آزمون علوم پایه داروسازی، دانشجوی پردیس بین‌الملل دانشگاه است.
وی تصریح کرد: این دانشجو با اختلاف قابل‌توجهی نسبت به سایر شرکت‌کنندگان موفق به احراز این موفقیت شده است.
معاون آموزشی پردیس بین‌الملل نظر دانشجویان را به جایگاه قابل‌توجه علم و علم‌آموزی در دین اسلام جلب کرد.
وی تحصیل را فعالیتی مقدس دانست و ابراز امیدواری کرد فارغ‌التحصیلان ایرانی و بین‌المللی این مجموعه افرادی خدمتگزار و سفیرانی شایسته برای دانشگاه علوم پزشکی تهران باشند.
موفقیت‌های علمی از مسیر ارتباط با خداوند می‌گذرد
حجت‌الاسلام و المسلمین غفاری، معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز به عنوان سخنران بعدی، ارتباط با خداوند را ضامن موفقیت دانشجویان در مسیر تحصیلی و آینده شغلی‌شان عنوان کرد و بیان داشت: ایمان گرایی و با خدا بودن از مصداق‌های بارزی است که بشر در این نظام هستی باید از آن بهره گیرد.
وی به تعابیر پاسکال و اسپینوزا در خصوص ارتباط با پروردگار اشاره کرد و گفت: نمی‌توان نظام هستی را تصور کرد و خدا را نظر نگرفت؛ حقیقت هستی، در وجود باری تعالی نهفته است.
معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به یکی دیگر از دیدگاه‌های اسپینوزا در این باره افزود: بی‌شک باورهای دینی یکی از واقعیت‌های اجتماعی است که انسان‌ها باید بپذیرند و چیزی بالاتر از این اعتقادات در نظام هستی نمی‌توان متصور بود.
حجت‌الاسلام و المسلمین غفاری تصریح کرد: تمام اندیشمندان حوزه معرفت دینی معتقدند که دانشجویی که می‌خواهد در عرصه علم موفق و متعالی باشد در کنار تحصیلات تخصصی نباید از ارتباط با خداوند غافل شود.
وی از اخلاص در فعالیت‌های علمی، توکل به پروردگار و روابط مناسب اجتماعی با بیماران به عنوان سایر ویژگی‌های لازم برای فعالان حوزه علوم پزشکی یاد کرد.
معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه در پایان مطالعه کتاب دین و معناداری زندگی را برای یافتن مفاهیم تازه در این عرصه به دانشجویان توصیه کرد.
در ادامه این مراسم، دکتر تاجرزاده و دکتر منزوی از اساتید برجسته و پیشکسوت دانشکده‌های داروسازی و دندانپزشکی به ایراد سخنرانی پرداختند.
از برنامه‌ریزی و نظم در علم‌آموزی تا احترام به مقام اساتید
دکتر تاجرزاده یاد خداوند را امیدبخش زندگی بشر در تمامی مراحل دانست و از دانشجویان خواست این مهم را سرلوحه خود در مسیر علم‌آموزی قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه و کلاس‌های درس مکان‌های مقدسی هستند که دانشجویان باید قدر بودن در آن را بدانند، اظهار داشت: توصیه می‌کنم ضمن غنیمت شمردن دوره علوم پایه خود، برنامه‌ریزی و نظم در تمامی زمینه‌ها را مورد توجه قرار دهید.
دکتر منزوی نیز با اشاره اجمالی به پیشینه دانشگاه علوم پزشکی تهران، لازمه فعالیت در بخش سلامت جامعه را برخورداری از عشق، علاقه و وجدان دانست
 وی تصریح کرد: اگر موفقیت در عرصه علوم پزشکی را خواستارید نباید نسبت به محیط خود بی‌تفاوت باشد و تعهد به حفظ سلامتی مردم را فراموش کنید.
وی توجه دانشجویان را به احترام به مقام و جایگاه اساتید جلب کرد و یادآور شد: اگر در مادیات به پایین تر از خود و در معنویات به بالاتر از خود توجه داشته باشید، همیشه فروتن و شکرگزار خواهید بود.
صحبت‌های معاون آموزشی دانشگاه پایان‌بخش سخنرانی‌های این مراسم بود.
پردیس بین‌الملل پرچم‌دار فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه
دکتر جلیلی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران در عرصه آموزش علوم پزشکی کشور جایگاه شایسته‌ای دارد که بخش مهمی از این موفقیت را مرهون سابقه موفق، اساتید برجسته و دانشجویان نخبه است.
معاون آموزشی دانشگاه همچنین اطلاعاتی در خصوص موفقیت‌های دانشگاه ارائه کرد و افزود: در میان اسامی 50 محقق برتر کشور، نام 10 استاد برجسته و شاخص دانشگاه علوم پزشکی تهران دیده می‌شود.
وی یادآور شد: همچنین  17 استاد برتر این دانشگاه در جمع یکصد دانشمند برجسته جهان هستند.
دکتر جلیلی فعالیت‌های دانشگاه در حوزه بین‌الملل را نیز مثبت ارزیابی و پردیس بین‌الملل را پرچم‌دار فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه معرفی کرد.
دکتر جلیلی در پایان از دانشجویانی که از مقطع علوم پایه وارد عرصه بالینی می‌شوند خواست به مقوله روپوش سفید و معنی و مفهومی که در پشت آن نهفته است، توجه کنند تا افراد مفیدتر و شایسته‌تری برای جامعه خود باشند.
در بخش بعدی این مراسم، آیین نمادین روپوش سفید با حضور دکتر جلیلی، معاون آموزشی دانشگاه، دکتر حسن‌زاده، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل، دکتر حسینی سده، مدیر توسعه منابع و پشتیبانی معاونت بین‌الملل و فرزان غلامی، دانشجوی برتر علمی و اخلاقی پردیس بین‌الملل برگزار شد.
همچنین از دانشجویان ایرانی و بین‌الملل پردیس بین‌الملل تقدیر به عمل آمد و این مراسم با عکس یادگاری دانشجویان و اساتید از دریچه دوربین عکاسان به کار خود پایان داد.
گفتنی است در حاشیه جشن روپوش سفید و جشن آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود پردیس بین‌الملل یاد و خاطره، مرحوم دکتر عباس شفیعی، معمار داروسازی نوین ایران با پخش کلیپی کوتاه و ادای احترام دانشجویان گرامی داشته شد.

 

خبرنگار: مهناز وحیدی

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 259433
مریم زمان
تهیه کننده

مریم زمان