• تاریخ انتشار : 1403/03/22 - 11:11
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 71
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری نخستین دوره آموزشی آتش‌نشانی و اطفای حریق ویژه کارکنان خدماتی و شاغل در خوابگاه‌های دانشجویان بین‌الملل دانشگاه

به همت مدیریت توسعه منابع و پشتیبانی معاونت بین‌الملل دانشگاه نخستین دوره آموزشی حضوری آتش‌نشانی و اطفای حریق ویژه کارکنان خدماتی و شاغل درخوابگاه‌های دانشجویان بین‌الملل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، این دوره با همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل دوشنبه 21 خرداد 1403 در ساختمان حجت دوست برگزار شد.
دکتر محمدحسین پورغریب، مدیر توسعه منابع و پشتیبانی معاونت بین‌الملل در خصوص برگزاری دوره مذکور، گفت: طی هماهنگی‌های انجام شده با واحد آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه برای نخستین بار در حوزه بین الملل، دوره آموزشی آتش‌نشانی و اطفای حریق ویژه کارکنان خدماتی و شاغل در خوابگاه با مجوز آموزش ضمن خدمت (دارای امتیاز بازآموزی در شناسنامه آموزشی)، برنامه‌ریزی و اجرایی شد.
وی هدف از برگزاری این دوره آموزشی حضوری را آشنایی کلی شرکت‌کنندگان با مقوله اطفای حریق، پیشگیری از بروز حریق، حفاظت از سلامت افراد، جلوگیری از آسیب به اموال، نظارت بر رعایت مقررات حفاظت ساختمانی در برابر آتش‌سوزی و حفاظت از محیط‌زیست دانست. 
مدیر توسعه منابع و پشتیبانی معاونت بین‌الملل با بیان اینکه امروز شاهد حضور حدود 40 نفر از کارکنان خدماتی، شاغل در خوابگاه‌های دانشجویان بین‌الملل و جمعی از کارشناسان پردیس بین‌الملل دانشگاه در دوره مذکور بودیم، تصریح کرد: خوشبختانه با تمهیدات پیش‌بینی ‌شده این دوره کاملاً هدفمند برگزار شد و امیدواریم با توجه به دارا بودن امتیاز بازآموزی، ضمن ایجاد زمینه ارتقای همکاران، بتواند بخشی از نیاز دانشگاه را در بحث ایمنی و اطفای حریق تأمین کند.
جمشید طلایی، کارشناس مسئول بهداشت محیط و مدرس دوره آموزشی آتش‌نشانی و اطفای حریق نیز به تشریح موضوعات مطرح شده طی این دوره گفت: تشخیص نقاط بحرانی و خطرآفرین، پیشگیری از وقوع حریق، شناخت مخاطرات منجر به حریق، آموزش، تمرین و کنترل منظم سازه‌های در خطر حریق، آشنایی با تجهیزات اطفای حریق، تخلیه ایمن ساختمان‌ها و ارائه راهکارهایی برای تخلیه ایمن و با کمترین میزان خسارت ساختمان‌های مرتفع و خوابگاهی از مهم‌ترین مباحث مطرح شده است.
وی با تأکید بر ضرورت برگزاری دوره آموزشی حضوری آتش‌نشانی و اطفای حریق برای کارکنان خدماتی و شاغل در خوابگاه‌های دانشگاه، اظهار داشت: به نظر می‌رسد این گروه نقشی مؤثر در مقوله ایمنی و اطفای حریق ساختمان‌ها دارند و باید اطلاعات و آگاهی آن‌ها در بازه‌های مختلف به‌روزرسانی شود تا با آمادگی بیشتری پاسخگوی نیازهای روز دانشگاه باشند.
توضیح اینکه مدیریت توسعه منابع و پشتیبانی معاونت بین‌الملل طی سال گذشته در راستای سیاست‌های جوانی جمعیت و با هدف آموزش مدیریت رفتاری به والدین در تربیت فرزند، ارتقای سطح سواد سلامت روان کارکنان، تحکیم بنیان خانواده و فرزند پروری و بهبود روابط زوجین، اقدام به برگزاری دوره‌های فرزند پروری نوین، هشت درس شاد زیستن در زندگی زناشویی و هنر با هم بودن و آشنایی با مشاوره قبل از ازدواج برای کارکنان پردیس و معاونت بین‌الملل دانشگاه کرده است. 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 268170
مهناز وحیدی
تهیه کننده

مهناز وحیدی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *