• تاریخ انتشار : 1395/08/12 - 15:01
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

ارائه گزارش فعالیت مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان سلامت کشور در شورای مدیران معاونت بین‌الملل

شورای مدیران معاونت بین‌الملل با ارائه گزارش فعالیت‌های مرکز آموزش ضمن خدمات کارکنان سلامت کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، این نشست شنبه 8 آبان با حضور دکتر عرب خردمند، معاون بین‌الملل دانشگاه و رییس مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان نظام سلامت کشور، دکتر نیکنام، مدیر شعب بین‌الملل دانشگاه، دکتر حسن‌زاده و دکتر هادیان، معاونان آموزشی و پژوهشی پردیس بین‌الملل، دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی معاونت بین‌الملل، دکتر حسینی سده، مدیر توسعه و پشتیبانی معاونت بین‌الملل، دکتر پورهاشمی، سرپرست کالج بین‌الملل دانشگاه، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل، دکتر درگاهی، معاون آموزشی مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان نظام سلامت کشور، دکتر همتی، مشاور اجرایی معاونت بین‌الملل، دکتر سعادت، معاون بین‌الملل دانشکده مجازی و انصاری پور، سرپرست مدیریت بورسها و مأموریت‌های آموزشی معاونت بین‌الملل برپا شد.
در آغاز، معاون بین‌الملل دانشگاه اظهار داشت: گزارش بخشی از فعالیت‌های مرکز آموزش ضمن خدمات کارکنان سلامت کشور با رویکرد اقدامات انجام شده در حوزه بین‌الملل موضوع اصلی این نشست از شورای مدیران است.
دکتر درگاهی، معاون آموزشی مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان نظام سلامت کشور نیز با اشاره به اینکه با ابلاغ رئیس دانشگاه برای دکتر عرب خردمند در اسفند 94، فعالیت‌های اجرایی این مرکز کلید خورد، گفت: در آغاز طی نشست‌هایی با معاونان دانشگاه توافق ضمنی آن‌ها را برای آموزش ضمن خدمت کارکنان که منجر به اخذ مدرک شود، دریافت کردیم.
وی افزود: در مرحله بعد از آن‌ها خواسته شد رشته مقاطعی که برای پیشبرد مهارت حرفه‌ای و علمی کارکنان زیرمجموعه‌شان نیاز است را در کنار تعداد نفرات و اسامی مورد نظر در اختیار مرکز قرار دهند.
معاون آموزشی مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان نظام سلامت کشور ادامه داد: معاونت بین‌الملل با هماهنگی دانشکده‌ها فهرستی 72 نفره از کارکنان و رشته مقاطع درخواستی آن‌ها را اعلام کرد.
دکتر درگاهی همچنین از ارسال این فهرست برای مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: از تعداد اعلام‌شده، 31 نفر شرایط ارتقاء شغلی با رشته‌های مورد نظر را داشتند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه معاونت بین‌الملل بیش‌ترین تقاضا از لیسانس به فوق لیسانس بوده است، گفت: در تعدادی از موارد، افرادی با مدرک کارشناسی ارشد نیز متقاضی همین مقطع در رشته مرتبط با شغلشان هستند.
معاون آموزشی مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان نظام سلامت کشور همچنین به تقاضای تعدادی از کارشناسان این معاونت برای کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به زمینه تحصیلی پیشین این کارشناسان، ادامه تحصیل در رشته مقطع مذکور و تأثیر در ارتقاء شغلی آن‌ها باید مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.
دکتر درگاهی یادآور شد: شرایط پذیرش دانشجو در کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل با بررسی سرفصل‌ها و کوریکولوم های آموزشی و تعامل با اساتید مربوطه فراهم شده است.
در ادامه، مشاور اجرایی معاونت بین‌الملل نیز با اشاره به تنوع رشته مقاطع پیشنهادی، تصریح کرد: اگر بخواهیم دوره‌ها را با توجه به این تنوع تعریف کنیم امکان اجرایی شدن و تطبیق آن‌ها کاهش خواهد یافت.
دکتر همتی بازنگری در رشته مقاطع مطرح‌شده را پیشنهاد کرد و بیان داشت: به نظر می‌رسد با تقسیم‌بندی مجموع رشته‌ها در سه یا چهار گروه و در همین راستا تعامل با مدیریت توسعه سازمان و سرمایه انسانی دانشگاه، احتمال ارتقاء شغلی آن‌ها افزایش می‌یابد.
مشاور اجرایی معاونت بین‌الملل همچنین توجه حاضران را به ظرفیت پست‌های سازمانی جلب کرد
معاون بین‌الملل دانشگاه نیز افزایش انگیزه‌های پرسنلی و ارتقاء شرایط شغلی را از مهم‌ترین اهداف فعالیت مرکز آموزش ضمن خدمات کارکنان سلامت کشور عنوان کرد و افزود: در این مسیر رعایت چارچوب‌های آموزشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
دکتر عرب خردمند خاطرنشان کرد: به طور حتم کارشناسانی که در دهه اول و دوم خدمت خود هستند در اولویت مرکز آموزش ضمن خدمات کارکنان سلامت کشور قرار خواهند داشت.
رئیس مرکز آموزش ضمن خدمات کارکنان سلامت کشور در پایان با تأکید بر اهمیت تمرکز معاونت بین‌الملل بر رشته روابط بین‌الملل گفت: در شرایط فعلی بررسی رشته تحصیلی، زمینه‌ها و سوابق فعالیت کارشناسان در کنار تعاملات لازم برای ارتقاء وضعیت شغلی آن‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.



خبر و عکس: مهناز وحیدی

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 259419
مریم زمان
تهیه کننده

مریم زمان