• تاریخ انتشار : 1399/02/01 - 11:51
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 4
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

گزارش تازه‌ترین برنامه‌های بین‌المللی در شورای مدیران

از اقدام برای تشکیل کنسرسیوم همکاری‌های دانشگاهی تا اختصاص صفحه‌ای به COVID-19 در سایت انگلیسی دانشگاه

شورای مدیران معاونت بین‌الملل با ارائه گزارشی از تازه‌ترین برنامه‌ها و فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه در آغاز این نشست که شنبه 30 فروردین 99 برگزار شد، گفت: برنامه عملیاتی شناور معاونت بین‌الملل در سال 99 نهایی و به دانشکده‌ها و سایر واحدهای زیرمجموعه دانشگاه ابلاغ شده است.
وی با اشاره به اینکه شناور بودن برنامه عملیاتی سال 99 معاونت بین‌الملل به این مفهوم است که با تغییر قابل توجه وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور و همچنین هر سه ماه یکبار بازنگری می‌شود، اظهار داشت: اهداف کلان و راهبردهای این معاونت طی سال جاری تغییر نکرده و تنها با توجه به شرایط پیش رو، راهبردهای فرعی تعریف و برنامه عملیاتی سال جاری بر مبنای آن‌ها آماده شده است.
معاون بین‌الملل دانشگاه افزایش پشتیبانی از کادر درمانی و بهداشتی دانشگاه و کشور در جهت کنترل ویروس COVID-19، ارتقاء همکاری‌های آموزشی و پژوهشی بین‌الملل به منظور کنترل این ویروس، کمک علمی به کشورهای منطقه در راستای تبیین مرجعیت علمی دانشگاه، تداوم بین‌المللی سازی در خانه طی دوران کرونا، ایجاد انگیزه برای بین‌المللی سازی و استفاده از فرصت کرونا برای توسعه همبستگی با شرکای بین‌المللی را از جمله این راهبردهای فرعی دانست.
دکتر کردی اضافه کرد: این برنامه‌ها حیطه‌های مختلف آموزش، پژوهش، پشتیبانی خدمات و درمان، پشتیبانی و زیرساخت‌های الکترونیک، دانشجویی و فرهنگی و مدیریت و روابط بین‌الملل را در برمی‌گیرد.
وی با تأکید بر اینکه در برنامه عملیاتی سال جاری، رویکردهای کل حوزه بین‌الملل دانشگاه دیده شده است، افزود: در برخی از برنامه‌های ارائه شده دو تا سه مدیریت و معاونت دخیل هستند که حاکی از اهمیت همکاری و همراهی هر چه بیشتر واحدهای زیرمجموعه است.
معاون بین‌الملل دانشگاه ابراز امیدواری کرد که معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها بر مبنای این برنامه عملیاتی، طی دو هفته پیش رو نسبت به آماده‌سازی و ارسال برنامه‌های خود به معاونت بین‌الملل دانشگاه اقدام کنند.
سپس، دکتر محمدحسین نیکنام، مدیر شعب بین‌الملل دانشگاه به پیگیری‌های انجام شده در راستای تشکیل کنسرسیوم همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه‌های کشورهای همسایه به عنوان یکی از برنامه‌های تعریف شده در حیطه مدیریت و روابط بین‌الملل، اشاره کرد و بیان داشت: این کنسرسیوم در گام اول همکاری با دانشگاه‌های هم‌سطح از کشورهای افغانستان، پاکستان، تاجیکستان و عراق را مدنظر دارد و به مرور دایره این ارتباطات گسترده‌تر خواهد شد.
وی اضافه کرد: همکاری‌های مختلف آموزشی و پژوهشی چون برگزاری دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی مشترک، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و تبادل اساتید و دانشجویان با شکل‌گیری این کنسرسیوم قابلیت اجرا خواهند داشت.
مدیر شعب بین‌الملل دانشگاه با بیان اینکه در راستای اجرای برنامه مذکور مشورت‌های لازم با وزارت امور خارجه انجام شده است، اظهار داشت: از سوی این وزارتخانه با سفرای ایران در افغانستان، پاکستان، تاجیکستان و عراق مکاتبه شده تا امکان ارتباط با مراکز علمی این کشورها تسهیل شود.
دکتر نیکنام تصریح کرد: با تکیه بر موفقیت‌های دانشگاه و کشور در مبارزه با شیوع ویروس کرونا، برگزاری دوره آموزشی مجازی برای پزشکان و متخصصان کشورهای همسایه پیش بینی شده و هم اکنون مشغول برنامه‌ریزی در این زمینه هستیم.
در ادامه، دکتر ضیایی معاون آموزشی پردیس بین‌الملل نیز به بیان توضیحاتی در خصوص جدیدترین فعالیت‌های آموزشی در دست اقدام با موضوع کرونا پرداخت و گفت: برگزاری دوره فشرده فلوشیپ COVID به صورت مجازی برای پزشکان و متخصصانی از کشورهای منطقه و همچنین دوره مجازی اپیدمیولوژی کووید در بحث مدیریت سیستم بهداشتی و درمانی، در دستور کار قرار دارد.
وی از پیش‌بینی وبینارهای بین‌المللی هفتگی به زبان انگلیسی با همکاری مراکز علمی خارج از کشور خبر داد و تصریح کرد: این وبینارها به صورت Test Presentation وPanel Discussion  برنامه‌ریزی شده و از این هفته با همکاری گروه طب اورژانس در بیمارستان امام خمینی (ره) کلید می‌خورد.
معاون آموزشی پردیس بین‌الملل اضافه کرد: در راستای گسترش کمپین بین‌المللی کرونا در بیمارستان‌ها، امیدواریم با پشتیبانی معاونت بین‌الملل دانشگاه، برگزاری این سمینارهای آنلاین به سایر بیمارستان‌های دانشگاه تسری یابد.
دکتر امیرحسین معماری، مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل نیز به پایش وضعیت 814 دانشجویان بین‌المللی دانشگاه از آغاز اپیدمی کرونا تاکنون پرداخت و بیان داشت: آماده سازی پروتکلی به منظور بازگشت دانشجویان بین‌المللی به زندگی دانشگاهی (Academic Life) با همکاری دیگر مدیریت‌های معاونت بین‌الملل در حوزه‌های آموزش، دانشجویی، ویزا و مالی آغاز شده است.
مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل با اشاره به تلاش‌های انجام شده به منظور مستندسازی برنامه‌های مرتبط با کرونا، از راه‌اندازی صفحه TUMS COVID-19 در سایت انگلیسی دانشگاه خبر داد.
دکتر معماری اضافه کرد: راهنماها، پژوهش‌ها، انتشارات و وبینارهای مربوطه در صفحه مذکور بارگذاری و در بازه‌های زمانی مختلف به‌روزرسانی می‌شود.
بخش پایانی این نشست به صحبت‌های دکتر فاطمه حاج علی عسگری، مدیر بین‌المللی سازی الکترونیک معاونت بین‌الملل در خصوص زیرساخت‌های الکترونیک پیش‌بینی شده برای برگزاری کلاس‌های آنلاین، دوره‌های آموزشی بین‌المللی مجازی، آزمون‌های مجازی، وبینارهای بین‌المللی و تولید محتوای آموزش الکترونیکی اختصاص یافت.
توضیح اینکه دکتر کوروش جعفریان، رئیس کالج بین‌الملل دانشگاه، دکتر وحید ضیایی و دکتر احمد اسماعیل‌زاده معاونان آموزشی و پژوهشی پردیس بین‌الملل، دکتر رضا یزدانی، رئیس دانشکده دندانپزشکی پردیس بین‌الملل، دکتر محمدرضا خامی، مشاور عالی معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر سید رضا حسینی سده، مشاور اجرایی معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر سیف اله مرادی، مدیر توسعه منابع و پشتیبانی، دکتر فاطمه حاج علی عسگری، سرپرست مدیریت بین‌المللی سازی و دکتر محمدمهدی فیض‌آبادی، مسئول امور بورس‌ها و مأموریت‌های آموزشی معاونت بین‌الملل نیز در این نشست حضور داشتند.
 

 

خبرنگار: مهناز وحیدی

عکس: آرشیو

  • گروه خبری : معاونت,اخبار معاونت
  • کد خبر : 272558
مهناز وحیدی
Author

مهناز وحیدی

0 Comments for this article

comment

Post your comment:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Enter your desired term to search
Theme settings