• تاریخ انتشار : 1399/06/31 - 15:09
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 7
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

نشست تشکیل کنسرسیوم مشترک شعبه جزیره کیش دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و صنعتی شریف برگزار شد

با حضور قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و مسئولان معاونت بین‌الملل، جلسه بررسی تشکیل کنسرسیوم مشترک شعبه جزیره کیش پردیس بین‌الملل دانشگاه با دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در آغاز این نشست که یکشنبه 30 شهریور 99 به صورت مجازی برگزار شد، دکتر نکوفر مدیر روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل دانشگاه ضمن اشاره به تشکیل کنسرسیوم مشابه میان پنج دانشگاه برتر تهران در سال 98؛ به ارائه گزارشی از اهم فعالیت‌های مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران با دانشگاه‌های خارجی پرداخت.
وی رویکرد معاونت بین‌الملل در حوزه گسترش فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاهی را روبه جلو توصیف کرد و توضیحاتی در خصوص مذاکرات صورت گرفته با برخی دانشگاه‌های اسپانیایی، فرانسوی و سوئیسی ارائه داد.
دکتر نکوفر افزود: همکاری‌های ما با برخی از این دانشگاه‌ها به مراحل خوبی رسیده که قصد داریم به زودی در پایگاه جزیره کیش دانشگاه به عنوان یک پتانسیل دارای ظرفیت بالا آن‌ها را اجرایی کنیم.
مدیر روابط بین‌الملل معاونت بین‌الملل همچنین از تصمیم این مجموعه در خصوص تعریف رشته طب سوزنی مشترک میان دانشگاه پکن و علوم پزشکی تهران در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
سپس دکتر فرساد نوری زاده، سرپرست شعبه جزیره کیش پردیس بین‌الملل با بیان مراحل اجرایی تفاهم‌نامه دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و صنعتی شریف در راستای تشکیل کنسرسیوم دانشگاهی، گفت: عملیاتی شدن مفاد این تفاهم‌نامه جز با حمایت دانشگاه‌های مادر، وزارتخانه‌های متبوع و سازمان منطقه آزاد کیش میسر نخواهد بود که خوشبختانه همه مسئولان امر تاکنون حمایت‌های خود را از این طرح اعلام داشته‌اند.
دکتر داریوش سلیمی، دستیار ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز با بیان اینکه این سازمان تمام قد در کنار دانشگاه‌ها برای گسترش فعالیت‌های بین‌المللی خود ایستاده است، گفت: شورای راهبری بین‌المللی سازی متشکل از مسئولان بلندپایه سازمان منطقه آزاد کیش تشکیل و روسای پردیس کیش دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و صنعتی شریف نیز به عنوان پیشتازان دانشگاهی در امور بین‌الملل از اعضای اصلی آن هستند.
دکتر حسین سالارآملی، قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل نیز ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه‌ها در این جزیره و اعلام حمایت کامل از هرگونه همکاری بین دانشگاهی چه در ایران و چه در خارج از کشور، بیان داشت: کیش منطقه بسیار مهم و استراتژیکی است که با توجه به ظرفیت مناطق آزاد می‌تواند بستر مناسبی برای همکاری‌های بین‌المللی در حوزه دانشگاه‌ها باشد.
وی همچنین از تشکیل یک کارگروه ویژه در وزارت علوم برای تسهیل امور بین‌المللی دانشگاه‌ها و رفع موانع قانونی این مسیر خبر داد و اظهار داشت: از جمله خروجی‌های مهم این کارگروه می‌توان به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین وزارتخانه‌های علوم و تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد که برای اولین بار در کشور منجر به صدور پروانه موقت کار برای تمامی پژوهشگران طراز اول خارجی در ایران خواهد شد.
دکتر سالارآملی توجه دانشگاه‌ها را بر تعیین رشته‌ها و کشورهای هدف خود برای آغاز به کار کنسرسیوم و تعریف سرفصل‌هایی برای جذب‌ دانشگاهی از کشورهای منطقه نیز جلب کرد و مسأله پذیرش دانشجوبان علاقه‌مند را موضوعی مهم در راستای فعالیت‌های بین‌المللی دانست.
در پایان، مقرر شد کارگروهی متشکل از مسئولان دو دانشگاه برای تعیین رشته‌ها و دوره‌های آموزشی به همراه انتخاب دانشگاه‌های همکار خارجی تشکیل و نتایج حاصل از مصوبات این کارگروه برای تأیید و اخذ مجوزهای لازم به مسئولان ذی‌ربط وزارتخانه‌های بهداشت و علوم ارسال شود.



تنظیم خبر: مهناز وحیدی

  • گروه خبری : معاونت,اخبار معاونت
  • کد خبر : 271678
مهناز وحیدی
Author

مهناز وحیدی

0 Comments for this article

comment

Post your comment:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Enter your desired term to search
Theme settings