• تاریخ انتشار : 1400/07/10 - 11:13
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 7
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

میزبانی دانشجویان برتر بین الملل دانشگاه از مراسم بزرگداشت اربعین حسینی

مراسم بزرگداشت اربعین حسینی به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل و اعضای کانون ابن‌سینا (دانشجویان برتر بین‌الملل دانشگاه) برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل، این مراسم چهارشنبه 7 مهر 1400 در سالن رازی دانشکده داروسازی با حضور 30 دانشجوی بین‌الملل دانشگاه برگزار و امکان شرکت سایر علاقه‌مندان نیز به صورت مجازی فراهم شد.
در آغاز دکتر محمد حسین نیکنام، رئیس کانون ابن سینا، به تفسیر آیاتی از قرآن کریم پرداخت و سپس توضیحاتی درباره اهمیت یاد خدا ارائه و احادیث و روایاتی در این باره بیان کرد.
در ادامه، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه پیشین همدان در خصوص اهمیت توجه به ابعاد مختلف سلامتی از دیدگاه الهی سخنرانی کرد.
وی ضمن بیان نکاتی درباره توجه به سلامت روان، اظهار داشت: خداوند متعال تمامی عوالم و ابعاد وجودی انسان را در صحت و سلامت کامل آفریده و انسان را مأمور به پاسداشت و نگهداشت این نعمت کرده است.
آیت الله محمدی علت اصلی مسائلی چون عدم وجود صلح و سلامتی به ویژه سلامت روان در میان مردم کشورهای مختلف را غفلت از یاد و توجه به خداوند متعال دانست.
این مراسم با نوحه خوانی و عزاداری برای سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع) ادامه یافت و در پایان علی رشید، دانشجوی پاکستانی و قرة العین رضوی، دانشجوی کشمیری دانشگاه تجربه حضور خود در مراسم پیاده روی اربعین حسینی و فضای معنوی این مراسم بیان کردند.

 

خبر و عکس: حامد آهن سازان

تنظیم: مهناز وحیدی

  • گروه خبری : معاونت,اخبار معاونت
  • کد خبر : 271132
مهناز وحیدی
نویسنده

مهناز وحیدی