گزارش اقدامات معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بینالملل در خوابگاههای دانشجویان بینالمللی دانشگاه از آغاز بحران کرونا
دکتر الهه متوسلی، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بینالملل با ارائه گزارشی، فعالیتهای انجام شده در خوابگاههای دانشجویان خارجی دانشگاه در تهران و کیش را از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون تشریح کرد.
وی در گفتگو با روابط عمومی معاونت بینالملل، گفت: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور (از بهمنماه 98) تاکنون همکاران معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بینالملل، مسئولان خوابگاهها و کارکنان خدماتی و نگهبانان این مجموعهها تمامی تلاش خود را به صورت شبانهروزی برای کنترل ویروس COVID-19 و ایجاد آرامش میان دانشجویان خارجی خوابگاهی در تهران، کیش و دانشجویان بینالمللی غیرخوابگاهی به کار گرفتهاند.
وی تصریح کرد: به منظور ایجاد فضایی ایمن برای دانشجویان، تمامی بخشهای خوابگاهها (مشاعات، راهروها، آسانسورها، باشگاه، سالن مطالعه، سالن IT و نمازخانه) روزانه سه بار ضدعفونی میشود.
معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بینالملل با اشاره به اینکه در راستای ارتباط بهتر و مؤثرتر با دانشجویان، گروههایی در تعدادی از شبکههای اجتماعی راهاندازی شد، اظهار داشت: طی این مدت وضعیت بالینی دانشجویان روزانه توسط مسئولان خوابگاهها بررسی شده و غربالگری وضعیت جسمانی آنها نیز با حضور متخصصان در خوابگاهها صورت گرفته است.
دکتر متوسلی از ارجاع دانشجویان (خوابگاهی و غیرخوابگاهی) به بیمارستانها در صورت لزوم و پیگیری کامل شرایط آنها خبر داد و بیان داشت: همچنین واحدهای قرنطینه برای دانشجویان مشکوک به کرونا و دانشجویانی که شیفت بیمارستانی داشتند در خوابگاهها پیشبینی شد.
وی اضافه کرد: مسئولان خوابگاهها از ورود دانشجویانی که به سفر رفته بودند نیز جلوگیری کرده و اقدامات لازم را برای قرنطینه کردن آنها تا زمان مشخص شدن وضعیت سلامتشان انجام دادند.
معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بینالملل با بیان اینکه در تعامل با گروه روانپزشکی دانشگاه امکان ارتباط دانشجویان خارجی با اساتید و متخصصان مربوطه برای دریافت خدمات مشاورهای فراهم شد، گفت: با اجرای Tele Medicine، دانشجویان به صورت آنلاین و در هر ساعات از شبانهروز میتوانند با متخصصان در ارتباط باشند.
وی به ارائه خدمات مشاورهای حضوری به دانشجویان خارجی حاضر در خوابگاهها با هدف کاهش استرس و اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا نیز اشاره کرد و افزود: همچنین به منظور افزایش سطح بهداشت در خوابگاهها و مقابله با ویروس COVID-19، پروتکلهای بهداشتی و قرنطینه دانشجویان تدوین شد و مورد بهرهبرداری قرار گرفت.
معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بینالملل ادامه داد: این در حالی است که با رویکرد حفظ و افزایش روحیه دانشجویان بینالمللی دانشگاه در این دوران، از آنها خواسته شد نسبت به تهیه عکس و فیلم از فعالیتهای روزانه خود اقدام کنند.
دکتر متوسلی با اشاره به راهاندازی داشبورد معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بینالملل از مدتی پیش، تصریح کرد: این اقدام در راستای تبادل اطلاعات، بهبود شرایط روحی دانشجویان و طرح پیشنهاداتی در مورد گذراندن بهینه زمان قرنطینگی در خوابگاهها انجام شده که معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بینالملل نیز با توجه به اطلاعات دریافتی، داشبورد را به روز سانی و تکمیل میکند.
وی با تأکید بر ارتباط مستمر و شبانهروزی این معاونت با مسئولان خوابگاهها از زمان اپیدمی ویروس کرونا به ویژه در ایام نوروز 1399، اظهار داشت: در کنار برگزاری جلسات آنلاین از طریق Skyroom، با ایجاد گروهی در واتساپ، گزارش روزانه از همه خوابگاهها دریافت و جهت یکپارچگی اخبار و اطلاعات واحدها، به معاونتهای مختلف پردیس بینالملل ارسال میشود.
معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بینالملل همچنین از تعامل با سفارتخانههای کشورها مختلف در خصوص موارد خاصی که دانشجویان خارجی در این مدت داشتهاند، خبر داد.
خبر: مهناز وحیدی
ارسال نظر