• تاریخ انتشار : 1403/08/02 - 10:41
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 18
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

مراسم گرامیداشت مقام شهید سیّد باسل مصطفی شکر، پدر دانشجوی لبنانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه و حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرمجید سید قریشی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با حضور در خوابگاه دخترانه نرگس، در مراسمی ضمن ابراز همدردی با سمر شکر، دانشجوی لبنانی دانشگاه، شهادت فرمانده سیّد باسل مصطفی شکر، پدر این دانشجو را تسلیت گفتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، در این مراسم که دوشنبه 30 مهر 1403 به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل برگزار شد، دکتر آرمان زرگران، مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه، دکتر اکرم السادات سادات حسینی، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، دکتر سید مجتبی دقیقی، معاون پژوهشی پردیس بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن دهقان بنادکی، رابط نهاد رهبری در پردیس بین‌الملل و جمعی از دانشجویان دختر و پسر بین‌الملل نیز حضور داشتند.

این برنامه  با اقامه نماز مغرب و عشاء و فاتحه‌خوانی برای شهید سیّد باسل مصطفی شکر آغاز شد و مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاون بین‌الملل دانشگاه شهادت این از فرمانده حزب‌الله لبنان را به دختر ایشان تسلیت گفتند.

سپس حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید قریشی خطاب به این دانشجوی لبنانی گفت: امروز شما پدری عزیز را از دست دادید اما بنابر آیه "ولا تحْسبنّ الّذین قتلواْ فی سبیل اللّه أمْواتاً بلْ أحْیاء عند ربّهمْ یرْزقون" قرآن کریم، کسانی که در راه خداوند به شهادت برسند، زنده‌اند و نزد پروردگار روزی داده می‌شوند.

وی افزود: با تکیه بر این آیه آسمانی، شهدا نمی‌میرند بلکه با افتادن هر سربازی، سربازی دیگر و با افتادن هر رهبری، رهبری دیگر به پا می‌خیزد و با هر نهالی که بر زمین می‌افتد، یک درخت تنومند دیگر رشد می‌کند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به اینکه خداوند شهدا را مصداق کلمه طیبه می‌داند، اظهار داشت: اگرچه امروز از دست دادن فرماندهانی چون شهید سیّد باسل مصطفی شکر، برای خانواده‌های آن‌ها بسیار سنگین است اما این شهادت‌ها لازمه آزادی لبنان، فلسطین و غزه و آزادی تمامی مظلومان جهان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید قریشی اضافه کرد: مقام معظم رهبری چند سال پیش، قضیه فلسطین را کلید رمزآلود فرج حضرت مهدی (عج) دانستند در آن زمان تحلیلگران به عمق فرمایشات ایشان پی نبردند اما هر روز که می‌گذرد ما بیشتر به سخن این حکیم الهی می‌رسیم که چگونه جهان در حال تغییرات اساسی است. هر قطره از خون این شهدا تیری بر دل صهیونیست‌ها خواهد بود و هر اشکی که بر گونه‌های فرزندان آن‌ها جاری می‌شود سیلی برای از جا افکندن بنیان‌ها و کاخ‌های ستم ظالمان خواهد بود.

وی با اشاره به اقامه نماز میت بیش از چند میلیون نفری در جهان برای شهید اسماعیل هنیه، بیان داشت: این اتفاق کوچکی نیست و به راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. امروز مردم از اقصی نقاط جهان مظلومیت مردم غزه و لبنان را فریاد می‌زنند این مبارزه و مقاومت موجب بیداری دل‌ها، قلب‌ها و تحول ذهن‌ها شده و غبارها را پاک، چشم‌ها را باز و قدم‌ها را بیش از پیش استوار کرده است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ادامه داد: اجداد آل یهود، حسین بن علی (ع) و 72 تن از یارانش را به شهادت رساندند اما امروز در اربعین حسینی، 25 میلیون انسان با پای پیاده و هیهات منا الذلة گویان به سوی این امام بزرگوار حرکت می‌کنند. اتفاقات و قضایای غزه و لبنان جامعه جهانی و به ویژه محرومان و مستضعفان را آگاه کرد که غرب با همه ادعاهایش در خصوص دموکراسی، همان غرب وحشی است که مردم ویتنام و ژاپن را به خاک سیاه نشاند و اکنون سید حسن‌ها و یحیی‌ها و سید باسل‌ها را به شهادت می‌رساند. مبارزان فراوانی از خون این بزرگان روییده می‌شوند و در مقابل فریب‌ها و نیرنگ‌های آن‌ها می‌ایستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید قریشی با بیان ابیات "درجهان دو بانگ می‌آید به ضدّ / تا کدامین را تو باشی مستعدّ" "آن یکی بانگش نشور اتقیا/ وان یکی بانگش فریب اشقیا" از حضرت مولانا و ارائه تفسیری از آن تصریح کرد: غزه و لبنان امروز محل جنگ خالصانه کفر و ایمان و حق و باطل است. ما با توکل به خداوند، به نیروهایی که از دل مقاومت در مقابل این ظلم و کفر بزرگ ایستاده‌اند، ایمان داریم انسان‌هایی که روزی با سنگ به جنگ اسرائیل می‌رفتند و اکنون با موشک به تل‌آویو حمله می کنند.

وی با تسلیت مجدد به سمر شکر، دانشجوی بین‌الملل دانشگاه، خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنیم که در کنار شما و ملت شما ایستاده‌ایم، ایران اسلامی همواره حامی مظلومان و مستضعفان بوده و در کنار ملت‌ها و انسان‌های بزرگ و آزاده ایستاده و این ایستادگی ادامه دارد.

در پایان این مراسم، چفیه اهدایی مقام معظم رهبری به این دانشجوی لبنانی، توسط مسئول دفتر نهاد رهبری، معاون بین‌الملل دانشگاه و معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل به سمر شکر اعطا شد.

همچنین دکتر سید رضا رئیس کرمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران طی تماس تلفنی با این دانشجو، شهادت فرمانده سیّد باسل مصطفی شکر را به وی تبریک و تسلیت گفت.

  • گروه خبری : معاونت دانشجویی فرهنگی پردیس بین الملل,اخبار معاونت دانشجویی فرهنگی پردیس بین الملل,گالری معاونت دانشجویی فرهنگی
  • کد خبر : 282061
کلمات کلیدی
مهناز وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه

چت آنلاین