مقدمه

روابط عمومی هنر برقراری ارتباط صحیح، منطقی و اصولی با مخاطبان و همچنین اطلاع‌رسانی شفاف و روشن و دریافت انتظارات و خواسته‌های مخاطبان با بهره‌گیری از روش‌ها و فنون مختلف است. امروزه تمامی فعالان جامعه در بخش‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... جویای روابط عمومی‌هایی هستند که آن‌ها را در طراحی روش‌های معقول و تعیین خط‌مشی‌های مرتبط با آینده یاری دهد. در این میان روابط عمومی به عنوان مهم‌ترین سازوکار مدیریتی دانشگاه‌ها، نقش مهمی در هماهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی آن‌ها دارد.

با این دیدگاه واحد روابط عمومی معاونت بین‌الملل همسو با فعالیت‌ها و مأموریت‌های روابط عمومی دانشگاه از سال 1392 آغاز به کار کرد و ارتباط دوسویه، تفاهم، تحقیق، اخلاق و پرهیز از اغراق را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داد.

با تکیه بر توسعه فعالیت‌های روابط عمومی دانشگاه طی سال‌های اخیر و شکل‌گیری شبکه‌ای از روابط عمومی در معاونت‌های ستادی، دانشکده‌ها، پژوهشکده‌ها، مراکز تحقیقاتی و بیمارستان‌های دانشگاه، روابط عمومی معاونت و پردیس بین‌الملل دانشگاه نیز با شرح وظایف جامع‌تری با عنوان "روابط عمومی بین‌المللی" (International Public Relations(IPR)) به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

واحد روابط عمومی بین‌المللی در معاونت بین‌الملل با رویکرد ایجاد یک ارتباط برد-برد و مبتنی بر اهداف بین‌المللی سازی دانشگاه تشکیل شد تا ضمن ایجاد یک ارتباط موثر و سازنده با دانشجویان ایرانی و بین‌المللی، اساتید، کارکنان و دانش‌آموختگان بین‌المللی به‌ منظور معرفی دانشگاه و ظرفیت‌های آن در سطح جهانی، با مدیریت صحیح و کارآمد وب‌سایت فارسی معاونت بین‌الملل، سایت انگلیسی دانشگاه، شبکه‌های اجتماعی و دیگر رسانه‌های نوظهور و همکاری تنگاتنگ و روابط مثبت با رسانه‌ها، به دیده شدن هر چه بیشتر دانشگاه در داخل و خارج از کشور کمک کند و گامی موثر در مسیر معرفی اساتید برجسته، افتخارات و دستاوردهای نوین این مجموعه به مخاطبان داخلی و بین‌المللی بردارد.

هدف

حفظ شهرت و اعتبار برند دانشگاه، اطلاع‌رسانی و انعکاس مهم‌ترین فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه بین‌الملل، نمایش بیرونی ظرفیت‌ها و دستاوردها این حوزه، تعامل سازنده با رسانه‌های خارج از دانشگاه و ایجاد ارتباط دوسویه میان فعالان حوزه بین‌الملل و مخاطبان در داخل و خارج از کشور از جمله اهداف اصلی روابط عمومی بین المللی است.

سیاست اصلی

معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه بین‌الملل در داخل و خارج از دانشگاه و در سطح بین‌المللی و انعکاس صحیح مهم‌ترین فعالیت‌ها و رویدادهای این حوزه

سیاست‌های فرعی

  • پوشش خبری و تصویری رویدادها و برنامه‌های معاونت بین‌الملل دانشگاه
  • توسعه ارتباطات رسانه‌ای در تعامل با رسانه‌های خبری اعم از صداوسیما، رسانه‌های مکتوب و مجازی
  • ارتقای وب‌سایت فارسی معاونت بین‌الملل و وب‌سایت انگلیسی دانشگاه در تعامل با واحدهای مربوطه
  • تولید محتوای فاخر در راستای معرفی دانشگاه در داخل و خارج از کشور
  • حمایت از برند و بازار دانشگاه در حوزه بین‌الملل
  • انعکاس فعالیت‌های نوآورانه علمی و پژوهشی دانشگاه در بعد ملی و بین‌المللی
  • همکاری با روابط عمومی دانشگاه به منظور توسعه برنامه برند آفرینی و تولید و انتشار محتوای مناسب برای مدیریت تصویر و شهرت دانشگاه
  • استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای اطلاع‌رسانی و معرفی توانمندی‌های حوزه بین‌الملل دانشگاه

 

 

معرفی همکاران

نام سمت

دکتر سکینه شب بیدار

مشاور معاون بین الملل دانشگاه در امور روابط عمومی بین المللی
پوریا اعظمی

کارشناس

الهام رضا زاده

کارشناس روابط عمومی معاونت بین الملل

مریم زمان

کارشناس امور رایانه معاونت بین الملل

مهناز وحیدی

کارشناس روابط عمومی معاونت بین الملل

 

متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه

چت آنلاین