امروزه ارتباطات یکی از بنیادی‌ترین دانش‌ها و مهم‌ترین عوامل پیشرفت انسان‌ها و شالوده دیگر علوم قرن حاضر است. با توجه به سرعتی که پیشرفت علم دارد امکان دسترسی همزمان به تمامی علوم، نه تنها برای یک فرد بلکه برای یک ملت نیز به تنهایی میسر نیست و فقط شاید بتوان با برقراری ارتباط میان ملل دنیا به علوم مکشوف و نامکشوف مختلف جهان دست یافت و از آن بهره جست.

در عصر حاضر که مرزهای ارتباطات شکسته شده و انسان به دنبال کشف راهکارهای مطلوب زیستن و نگرش جامعه مدار است، آموزه‌های علمی ما را به کنکاش و توجه درباره چگونگی تعامل و برخورد کردن رهنمون می‌سازد.

در این میان، بی‌شک یک سازمان و یا یک اداره نمی‌تواند خود را جزیره‌ای بی‌ارتباط فرض کند و از تکنولوژی ها بی‌نیاز و با آن‌ها بیگانه باشد. روابط انسان‌ها به مثابه تکنولوژی، نیازمند عرصه‌ای است که روز به ‌روز دریچه‌ها و افق‌های تازه از آن شکافته ‌شود.

در عصر ارتباطات، داشتن اطلاعات موثق و دقیق، بزرگ‌ترین سرمایه یک سازمان و یا هر نهادی است و حیات یک سازمان به داشتن اطلاعات به‌روز، سازمان‌یافته، ارتباط دو سویه درون و برون‌سازمانی، انجام تبلیغات و کسب اطلاعات مفید است و به همین لحاظ وجود روابط عمومی کارآمد و قوی بیش از گذشته احساس می‌شود.

در جامعه ی اطلاعاتی که بر تولید اطلاعات متکی است مهم‌ترین نقش روابط عمومی برخورداری از اطلاعات و مدیریت آن، تولید، انعکاس و گردآوری اطلاعات است.

روابط عمومی باید بر محور تفکر مداری، مشارکت مداری و اطلاع مداری باشد تا بتواند در راستای کمک به اثربخشی سازمان موثر باشد و با نواندیشی و نوگرایی، ابتکار و خلاقیت مستمر عجین شود و خود را با تحولات و پاسخگویی مرتب به افکار عمومی منطبق و هماهنگ سازد.

امروز و در عصر جهانی شدن روابط عمومی نه تنها باید جوابگوی سوالات و مسایل ایجاد شده قبلی باشد، بلکه بایستی توان برآورد تغییرات آینده و بلند نظری متناسب در راهکارهای آتی را نیز برای سازمان متبوع خود با بهره گیری از امکانات متعدد فراهم سازد. به هر حال جوامع اینک در حال گذار به جامعه اطلاعاتی آینده هستند، جامعه‌ای که در فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات تمامی ابعاد زندگی انسان‌ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

روابط عمومی در عصر جهانی شدن بایستی موازنه ای میان اطلاعات و ارتباطات فراهم سازد و این درک را در مجموعه سازمانی ایجاد کند که این عصر فرصتی است برای آنکه ارتباطات مبنای امنیت و ثبات باشد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران با سابقه‌ای نزدیک به یک دهه، ارتباط موثر، نزدیک و سازنده با دیگر بخش‌ها اعم از بخش‌های درونی و بیرونی را در دستور کار خود قرار داده است. تأکید بر ارتباط دوسویه، تفاهم، تحقیق، اخلاق و پرهیز از اغراق سرلوحه فعالیت‌های این بخش قرار گرفته است.

روابط عمومی معاونت بین‌الملل دانشگاه نیز با مورد توجه قرار دادن همین اصول از اواخر سال 1392 فعالیت خود را آغاز کرد.
مهم‌ترین مسئولیت‌های روابط عمومی معاونت بین‌الملل به شرح ذیل است:

  • تهیه اخبار  و عکس از برنامه‌ها و رویدادهای خبری
  • درج اخبار و تصاویر در زیر سایت مدیریت توسعه امور بین الملل و  وب‌سایت معاونت بین‌الملل دانشگاه
  • تهیه آرشیو اقلام صوتی و تصویری از اخبار و گزارش‌های منعکس‌شده در رسانه‌های مختلف
  • همکاری با رسانه‌ها و نشریات مختلف برای پوشش خبری و تهیه گزارش
  • همکاری با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران به منظور درج اخبار معاونت بین‌الملل در وب‌سایت دانشگاه و نشریه ندا
  •  همکاری با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای برگزاری نشست‌های خبری