کالج بین الملل

کالج بین الملل

دانشگاه علوم پزشکی تهران

دفتر توسعه آموزش کالج بین الملل دانشگاه از زمستان 1397 فعالیت خود را آغاز نموده است .

این دفتر در قالب کمیته های مرتبط با حوزه آموزش در جهت ارتقاء و توانمندی اعضای هیات علمی، با هدف ارتقای کیفیت آموزش در حیطه برنامه ریزی ،ارزشیابی و پژوهش در آموزش تشکیل شد و در راستای دستیابی به اهداف اجرایی و برنامه های آموزشی کالج تلاش می کند.در نظر گرفتن الویت های دانشگاه در عرصه آموزش و پژوهش محور نمودن برنامه های آموزشی به منظور نیل به اهداف عالیه دانشگاه از مهمترین ماموریت های این دفتر است.

 

اهداف و وظایف :

1- برنامه ریزی آموزشی

  • استاندارد سازی برنامه های آموزشی
  • مشاوره و هدایت اعضای هیأت علمی در تدوین Course Plan Lesson Plan
  • پیگیری تدوینCourse Plan Lesson Plan
  • نظارت بر اجرای Course Plan Lesson Plan
  • مشارکت در ارزشیابی فرمت مدون و اجرای Course Plan Lesson Planدر کرسی های آموزشی
  • مشارکت در توسعه روشهای نوین آموزش و تدریس
  • انجام نیاز سنجی اعضای هیئت علمی و دانشجویان و جلب نظرات آنان

2- ارزشیابی

  • مشارکت در هدایت ، انجام و نظارت ارزشیابی درونی و بیرونی کرسی های آموزشی
  • مشارکت در هدایت ، اجرا و نظارت ارزشیابی عملکرد اعضا هیأت علمی
  • انجام ارزیابی آزمونها ، مستند سازی نتایج و ارائه بازخورد به کرسی ها
  • اطلاع رسانی و تهیه منابع آموزشی جدید مورد نیاز اعضای هئیت علمی

3- پژوهش در آموزش

  • ترغیب اعضای هیأت علمی کرسی ها جهت انجام طرحهای پژوهش در آموزش
  • ارایه مشاوره در زمینه اجرای طرحهای پژوهش در آموزش
  • مشارکت در اجرای نیاز سنجی کارگاههای آموزشی ویژه اعضای هیأت علمی و دانشجویان
  • مشارکت در برگزاری کارگاههای آموزشی اعضای هیأت علمی و دانشجویان

4- مجازی سازی در آموزش

  • ارائه کارگاه های تخصصی ویژه و متناسب با نیازهای دانشگاه به شکل مجازی
  • ارائه دروس رسمی ارائه شده  به شیوه ترکیبی Blendedدر قالب تک درس مطابق مقررات دانشگاه
  • تولید محتوای الکترونیک جهت جلسات مجازی
  • جلب همکاری اعضا هیات علمی دانشکده و سایر مدرسین برای اجرای دوره های آموزشی
  • انعقاد تفاهم نامه و قراردادهای همکاری برای برگزاری دوره های ترکیبی و مجازی
  • ایجاد و پیگیری بسترهای لازم برای برگزاری هرچه بهتر و بیشتر دوره های آموزشی در قالب مجازی
  • کنترل و نظارت کیفی بر کلیه مراحل اجرای دوره های آموزش ترکیبی و دوره های مجازی
  • اعطای گواهی/ مدرک پایان دوره های مجازی
  • برقراری تله کنفرانس های مجازی

 


 

  • تاریخ انتشار : 1401/05/19 - 07:04
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 13
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

جدیدترین نتایج نظام رتبه بندی موضوعی URAP منتشر شد

کسب جایگاه نخست کشوری دانشگاه علوم پزشکی تهران در 17 حوزه موضوعی

در جدیدترین نتایج نظام رتبه‌بندی موضوعی یورپ (URAP) در سال 2022، دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق به کسب رتبه در 18 حوزه‌ موضوعی و جایگاه نخست کشور در 17 حوزه شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، طبق گزارش 2022 نظام رتبه‌بندی موضوعی یورپ، دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه‌های داروسازی رتبه 12، بهداشت عمومی رتبه 56، چشم‌پزشکی رتبه 61، پرستاری رتبه 93، مهندسی پزشکی رتبه 65، مهندسی مواد غذایی رتبه 60 و علوم بیولوژیکی رتبه 280 را به دست آورده است.
همچنین این مجموعه موفق به کسب رتبه 148 در نورولوژی بالینی، رتبه 136 در دندانپزشکی، رتبه 130 در ایمونولوژی، رتبه 137 در بیماری‌های عفونی، رتبه 245 در علوم اعصاب، رتبه 209 در زیست‌شناسی مولکولی و ژنتیک، رتبه 222 در آنکولوژی، رتبه 131 در علوم پزشکی، رتبه 388 در علم نانو، رتبه 178 در کودکان و رتبه 280 در جراحی شده است.
بنابراین گزارش دانشگاه علوم پزشکی تهران با رتبه های مذکور در جمع 500 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته ضمن اینکه در 17 حوزه جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این نظام 2 هزار و 500 مؤسسه علمی پیشرو دنیا را در 79 حوزه موضوعی بر پایه شش معیار تعداد مقالات، استنادها، مجموع تولیدات علمی، تأثیر مقالات، تأثیر استناد و همکاری‌های بین‌المللی ارزیابی کرده است.
معیار تعداد مقالات شامل سنجش مقالات منتشر شده در مجلاتی است که از نظر ضریب تأثیر مجله در چارک اول، دوم و سوم پایگاه Web of Science فهرست شده‌اند. وزن این شاخص 21 درصد است و مقالاتی که بیش از هزار نویسنده داشته باشند مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرند.
مبنای محاسبه معیار استناد نیز تعداد کل استنادهای دریافتی طی سال‌های 2020-2016 برای مقالات منتشر شده طی همین بازه در مجلاتی است که از نظر ضریب تأثیر مجله در چارک‌های اول، دوم و سوم فهرست شده‌اند و وزن اختصاص یافته به آن نیز 21 درصد است.
معیار مجموع تولیدات علمی یا تعداد کل مدارک با وزن شاخص 10 درصد نیز نشان‌دهنده پایداری و استمرار خروجی علمی دانشگاه‌ها است و منظور از کل مدارک، تمامی منابع علمی شامل مقالات کنفرانس‌ها، مقالات مروری، اسناد، نامه‌ها، بحث و بررسی‌ها و مقالات مجلات در بازه زمانی 2020-2016 است که از پایگاه Web of Science  استخراج شده‌اند.
معیار تأثیر مقالات یا بهره‌وری علمی هم تعداد انتشارات در 24 حوزه موضوعی را بین سال‌های 2020-2019 مورد بررسی قرار می‌دهد. معیار مذکور خروجی علمی دانشگاه‌ها را در مقیاس جهانی می‌سنجد و وزن این شاخص نیز 18 درصد است.
هدف از معیار اثرگذاری استنادی به عنوان دیگر شاخص مورد بررسی این نظام با وزن 15 درصد هم ایجاد تعادل بین بهره‌وری علمی دانشگاه‌ها و میزان انتشارات آن‌ها است.
معیار همکاری‌های بین‌المللی نیز تعداد کل مقالات منتشر شده با همکاری دانشگاه‌های خارجی در بازه زمانی 2020-2016 را بررسی کرده و وزن این شاخص نیز 15 درصد تعیین شده است.

  • گروه خبری : گروه های مطالب,اخبار معاونت
  • کد خبر : 216344
مهناز  وحیدی
Author

مهناز وحیدی

0 Comments for this article

comment

Post your comment:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Enter your desired term to search
Theme settings