کالج بین الملل

کالج بین الملل

دانشگاه علوم پزشکی تهران

دفتر توسعه آموزش کالج بین الملل دانشگاه از زمستان 1397 فعالیت خود را آغاز نموده است .

این دفتر در قالب کمیته های مرتبط با حوزه آموزش در جهت ارتقاء و توانمندی اعضای هیات علمی، با هدف ارتقای کیفیت آموزش در حیطه برنامه ریزی ،ارزشیابی و پژوهش در آموزش تشکیل شد و در راستای دستیابی به اهداف اجرایی و برنامه های آموزشی کالج تلاش می کند.در نظر گرفتن الویت های دانشگاه در عرصه آموزش و پژوهش محور نمودن برنامه های آموزشی به منظور نیل به اهداف عالیه دانشگاه از مهمترین ماموریت های این دفتر است.

 

اهداف و وظایف :

1- برنامه ریزی آموزشی

  • استاندارد سازی برنامه های آموزشی
  • مشاوره و هدایت اعضای هیأت علمی در تدوین Course Plan Lesson Plan
  • پیگیری تدوینCourse Plan Lesson Plan
  • نظارت بر اجرای Course Plan Lesson Plan
  • مشارکت در ارزشیابی فرمت مدون و اجرای Course Plan Lesson Planدر کرسی های آموزشی
  • مشارکت در توسعه روشهای نوین آموزش و تدریس
  • انجام نیاز سنجی اعضای هیئت علمی و دانشجویان و جلب نظرات آنان

2- ارزشیابی

  • مشارکت در هدایت ، انجام و نظارت ارزشیابی درونی و بیرونی کرسی های آموزشی
  • مشارکت در هدایت ، اجرا و نظارت ارزشیابی عملکرد اعضا هیأت علمی
  • انجام ارزیابی آزمونها ، مستند سازی نتایج و ارائه بازخورد به کرسی ها
  • اطلاع رسانی و تهیه منابع آموزشی جدید مورد نیاز اعضای هئیت علمی

3- پژوهش در آموزش

  • ترغیب اعضای هیأت علمی کرسی ها جهت انجام طرحهای پژوهش در آموزش
  • ارایه مشاوره در زمینه اجرای طرحهای پژوهش در آموزش
  • مشارکت در اجرای نیاز سنجی کارگاههای آموزشی ویژه اعضای هیأت علمی و دانشجویان
  • مشارکت در برگزاری کارگاههای آموزشی اعضای هیأت علمی و دانشجویان

4- مجازی سازی در آموزش

  • ارائه کارگاه های تخصصی ویژه و متناسب با نیازهای دانشگاه به شکل مجازی
  • ارائه دروس رسمی ارائه شده  به شیوه ترکیبی Blendedدر قالب تک درس مطابق مقررات دانشگاه
  • تولید محتوای الکترونیک جهت جلسات مجازی
  • جلب همکاری اعضا هیات علمی دانشکده و سایر مدرسین برای اجرای دوره های آموزشی
  • انعقاد تفاهم نامه و قراردادهای همکاری برای برگزاری دوره های ترکیبی و مجازی
  • ایجاد و پیگیری بسترهای لازم برای برگزاری هرچه بهتر و بیشتر دوره های آموزشی در قالب مجازی
  • کنترل و نظارت کیفی بر کلیه مراحل اجرای دوره های آموزش ترکیبی و دوره های مجازی
  • اعطای گواهی/ مدرک پایان دوره های مجازی
  • برقراری تله کنفرانس های مجازی

 


 

  • تاریخ انتشار : 1394/08/18 - 10:04
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 13
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری دومین نشست سفرا، روسای نمایندگی‌های ایران و مسئولین نظام سلامت

دکتر لاریجانی: آموزش پزشکی کشور بین‌المللی سازی می‌شود

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تلاش برای بین‌المللی سازی آموزش پزشکی کشور و طراحی نقشه تعاملی میان دانشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تلاش برای بین‌المللی سازی آموزش پزشکی کشور و طراحی نقشه تعاملی میان دانشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دکتر باقر لاریجانی در دومین نشست سفرا، روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران و مسئولین نظام سلامت که یکشنبه 17 آبان در ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: آموزش پزشکی کشور هم اکنون در حال بین‌المللی سازی است و در این راستا اسناد متعددی چون سند چشم اندار 1404 مورد توجه قرار دارد.
وی تصریح کرد: سندی برای آموزش عالی تهیه شده که دارای ۱۱ بسته تحولی و نوآوری است و به تازگی نیز مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک کرد چگونگی توزیع دانشگاه‌ها را در کشور برنامه‌ریزی کنیم.
معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: هم اکنون 50 دانشگاه علوم پزشکی در کشور فعال هستند که در مجموع 18 هزار عضو هیأت‌علمی و 190 هزار دانشجو دارند.
دکتر لاریجانی با بیان اینکه وضعیت کشور به لحاظ تولید علم طی چهار دهه گذشته رشد کرده، گفت: تعاملات علمی با کشورهای مختلف نیز در سال‌های اخیر با وجود تحریم پیشرفت داشته است.
وی در ادامه به اهمیت مقوله آموزش پزشکی و بازاریابی بین‌المللی نیز اشاره کرد و افزود: در سال 2000 میلادی بیش از 97 میلیون دانشجو میان کشورهای مختلف مبادله شده اند در حالی که این میزان در سال 2015 به 260 میلیون رسیده است.
این مقام مسئول ادامه داد: کشورهایی چون چین، هند و کره جنوبی در زمینه بازاریابی بین‌المللی بسیار برنامه‌ریزی کرده‌اند و استرالیا 71 درصد و انگلستان 40 درصد دانشجویان خود را از آسیا جذب می‌کنند.
دکتر لاریجانی با اشاره به حضور دانشجویان ایرانی در کشورهای مختلف جهان، در خصوص پذیرش این دانشجویان در برخی از دانشگاه‌ها که به لحاظ آموزشی وضعیت مناسبی ندارند، ابراز نگرانی کرد.
 وی تأکید کرد: هم اکنون یک هزار و 200 دانشجوی خارجی از 41 کشور در ایران مشغول به تحصیل هستند که کمتر از نیمی از آن‌ها را دانشجویان افغانستانی تشکیل می‌دهند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به جایگاه مناسب برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور چون دانشگاه علوم پزشکی تهران در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی گفت: این دانشگاه در میان  300 تا 400 دانشگاه برتر جهان مطابق با گزارش نظامهای رتبه‌بندی شانگهای و QS قرار دارد.
دکتر لاریجانی همچنین به معرفی پورتال EducationIRAN پرداخت و خاطرنشان کرد: سه وزارتخانه بهداشت، علوم و امور خارجه و دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران طرحی به نامEducationIRAN  تعریف کرده‌اند که انتظار می‌‌رود تحولی مبتکرانه در آموزش عالی ایران باشد.
وی یادآور شد: طی سال جاری، اعتباربخشی بین‌المللی در 15 دانشگاه علوم پزشکی پیاده‌سازی می‌شوند که امیدواریم با این رویکرد در حوزه علوم پزشکی  کشور شاهد جهش قابل توجهی باشیم.
دکتر لاریجانی در پایان تصریح کرد: وزارت بهداشت در صدد تغییر ارزشیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مطابق با روش‌ سیستم های رتبه‌بندی شانگ های و QS است./ق
خبرنگار: مهناز وحیدی
عکاس: مهدی کیهان
  • گروه خبری : گروه های مطالب,اخبار معاونت
  • کد خبر : 55424
مهناز  وحیدی
Author

مهناز وحیدی

Enter your desired term to search
Theme settings