کالج بین الملل

کالج بین الملل

دانشگاه علوم پزشکی تهران

دفتر توسعه آموزش کالج بین الملل دانشگاه از زمستان 1397 فعالیت خود را آغاز نموده است .

این دفتر در قالب کمیته های مرتبط با حوزه آموزش در جهت ارتقاء و توانمندی اعضای هیات علمی، با هدف ارتقای کیفیت آموزش در حیطه برنامه ریزی ،ارزشیابی و پژوهش در آموزش تشکیل شد و در راستای دستیابی به اهداف اجرایی و برنامه های آموزشی کالج تلاش می کند.در نظر گرفتن الویت های دانشگاه در عرصه آموزش و پژوهش محور نمودن برنامه های آموزشی به منظور نیل به اهداف عالیه دانشگاه از مهمترین ماموریت های این دفتر است.

 

اهداف و وظایف :

1- برنامه ریزی آموزشی

  • استاندارد سازی برنامه های آموزشی
  • مشاوره و هدایت اعضای هیأت علمی در تدوین Course Plan Lesson Plan
  • پیگیری تدوینCourse Plan Lesson Plan
  • نظارت بر اجرای Course Plan Lesson Plan
  • مشارکت در ارزشیابی فرمت مدون و اجرای Course Plan Lesson Planدر کرسی های آموزشی
  • مشارکت در توسعه روشهای نوین آموزش و تدریس
  • انجام نیاز سنجی اعضای هیئت علمی و دانشجویان و جلب نظرات آنان

2- ارزشیابی

  • مشارکت در هدایت ، انجام و نظارت ارزشیابی درونی و بیرونی کرسی های آموزشی
  • مشارکت در هدایت ، اجرا و نظارت ارزشیابی عملکرد اعضا هیأت علمی
  • انجام ارزیابی آزمونها ، مستند سازی نتایج و ارائه بازخورد به کرسی ها
  • اطلاع رسانی و تهیه منابع آموزشی جدید مورد نیاز اعضای هئیت علمی

3- پژوهش در آموزش

  • ترغیب اعضای هیأت علمی کرسی ها جهت انجام طرحهای پژوهش در آموزش
  • ارایه مشاوره در زمینه اجرای طرحهای پژوهش در آموزش
  • مشارکت در اجرای نیاز سنجی کارگاههای آموزشی ویژه اعضای هیأت علمی و دانشجویان
  • مشارکت در برگزاری کارگاههای آموزشی اعضای هیأت علمی و دانشجویان

4- مجازی سازی در آموزش

  • ارائه کارگاه های تخصصی ویژه و متناسب با نیازهای دانشگاه به شکل مجازی
  • ارائه دروس رسمی ارائه شده  به شیوه ترکیبی Blendedدر قالب تک درس مطابق مقررات دانشگاه
  • تولید محتوای الکترونیک جهت جلسات مجازی
  • جلب همکاری اعضا هیات علمی دانشکده و سایر مدرسین برای اجرای دوره های آموزشی
  • انعقاد تفاهم نامه و قراردادهای همکاری برای برگزاری دوره های ترکیبی و مجازی
  • ایجاد و پیگیری بسترهای لازم برای برگزاری هرچه بهتر و بیشتر دوره های آموزشی در قالب مجازی
  • کنترل و نظارت کیفی بر کلیه مراحل اجرای دوره های آموزش ترکیبی و دوره های مجازی
  • اعطای گواهی/ مدرک پایان دوره های مجازی
  • برقراری تله کنفرانس های مجازی

 


 

  • تاریخ انتشار : 1400/03/29 - 10:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 27
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

بیست و یکمین نشست کمیته اجرایی شورای فرهنگی بین‌الملل دانشگاه برگزار شد

بیست و یکمین نشست کمیته اجرایی شورای فرهنگی بین‌الملل دانشگاه با بحث و بررسی پیرامون پرسشنامه نیازسنجی فرهنگی دانشجویان خارجی و اساسنامه کانون قرآن و عترت بین‌الملل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، در آغاز این نشست که سه شنبه 25 خرداد 1400 در سالن شورای معاونت بین‌الملل برگزار شد، زهرا سادات حسینی، کارشناس معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل گزارشی از جدیدترین فعالیت‌های این معاونت ارائه کرد.
وی سپس به ارائه توضیحاتی در خصوص پرسشنامه نیازسنجی فرهنگی دانشجویان بین‌الملل و اساسنامه کانون قرآن و عترت بین‌الملل پرداخت و گفت: پرسشنامه نیازسنجی براساس شناسنامه فرهنگی و مؤلفه‌های هویت ملی آماده شده و در تدوین اساسنامه کانون قرآن و عترت نیز اساسنامه های کانون قرآن وزارت بهداشت و کانون قرآنی طبیب دوار مورد توجه قرار گرفته است.
سپس اعضای کمیته اجرایی شورای فرهنگی بین‌الملل دیدگاه‌های خود را در این خصوص بیان کردند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالفتح غفاری، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با تأکید بر توجه به بحث آسیب‌شناسی فضای مجازی در پرسشنامه نیازسنجی فرهنگی دانشجویان بین‌الملل، اظهار داشت: یکی از اولویت‌هایی که در این عرصه باید دیده شود مشکلات دانشجویان به ویژه در خوابگاه‌ها است.
وی بر لزوم طرح پرسشنامه مذکور در جمع دانشجویان بین‌المللی نیز تأکید و پیشنهاد برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های محتوایی براساس آسیب‌های موجود را مطرح کرد.
معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری افزود: کانون قرآن و عترت بین‌الملل باید زیرنظر نهاد رهبری و در هماهنگی با شورای فرهنگی دانشگاه فعالیت کند ضمن اینکه اساسنامه این کانون نیز باید هم‌راستا با کانون قرآن و عترت دانشگاه تدوین شود.
دکتر مهدی نوروزی، مدیر مشارکت‌های مردمی دانشگاه نیز هدف از تشریح این پرسشنامه را سنجش نیازهای فرهنگی دانشجویان بین‌الملل و منتورینگ فرهنگی آن‌ها عنوان کرد و افزود: بحث آسیب‌شناسی یک طرح جداگانه است ضمن اینکه در تدوین پرسشنامه باید مقوله سرگرمی هم مورد توجه قرار گیرد.
مدیر مشارکت‌های مردمی دانشگاه همچنین با اشاره به مقوله راه‌اندازی کانون قرآن و عترت بین‌الملل و اهمیت کاربردی‌تر شدن فعالیت این مجموعه، اظهار داشت: درباره تمامی مسائل زندگی باید از قرآن استفاده کنیم همچنین حرکت‌های فرهنگی و دینی‌مان باید کاربردی و قابل لمس باشد، جوانان لمس راهکارها را دوست دارند.
دکتر حامد شفارودی، مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه نیز با بیان اینکه انجام‌پذیر بودن موارد لحاظ شده در پرسشنامه نیازسنجی فرهنگی دانشجویان بین‌الملل باید مورد بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: لزوم بازنگری در برخی از شاخص‌ها احساس می‌شود که در این باره بهتر است از دیدگاه اساتید فعال در حوزه فرهنگی بهره‌مند شویم.
دکتر فاطمه خوشنوای فومنی، مدیر امور هنری و فوق‌برنامه دانشگاه هم با اشاره به اینکه باید از نظرها و پیشنهادات دانشجویان و اساتید در نهایی سازی پرسشنامه مذکور استفاده کنیم، بیان داشت: همچنین می‌توان با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، بر میزان علاقه‌مندی دانشجویان برای حضور بیشتر در کانون‌های دانشگاه تأثیر گذاشت.
دکتر الهه متوسلی، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل نیز اقدام بعدی پس از نهایی سازی پرسشنامه نیازسنجی فرهنگی دانشجویان بین‌الملل را ترجمه آن به زبان انگلیسی و آماده‌سازی طرح منتورینگ دانشجویان براین اساس دانست.
وی دلایل تشکیل کانون قرآن و عترت بین‌الملل را تشریح کرد و گفت: با توجه به اینکه امکان دریافت سهمیه جداگانه برای دانشجویان بین‌الملل در مسابقات قرآنی فراهم نشد، تشکیل کانون مستقل برای آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.
معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل ادامه داد: دانشجویان بین‌الملل بسیار علاقه‌مند به فعالیت‌های قرآنی هستند بنابراین با هدف افزایش انگیزه آن‌ها و ایجاد فرصت فعالیت‌های خودجوش، در تلاش برای اجرای این تصمیم هستیم.

  • گروه خبری : گروه های مطالب,رویدادها و اطلاعیه های معاونت,اخبار معاونت
  • کد خبر : 187438
مهناز  وحیدی
Author

مهناز وحیدی

0 Comments for this article

comment

Post your comment:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Enter your desired term to search
Theme settings