کالج بین الملل

کالج بین الملل

دانشگاه علوم پزشکی تهران

دفتر توسعه آموزش کالج بین الملل دانشگاه از زمستان 1397 فعالیت خود را آغاز نموده است .

این دفتر در قالب کمیته های مرتبط با حوزه آموزش در جهت ارتقاء و توانمندی اعضای هیات علمی، با هدف ارتقای کیفیت آموزش در حیطه برنامه ریزی ،ارزشیابی و پژوهش در آموزش تشکیل شد و در راستای دستیابی به اهداف اجرایی و برنامه های آموزشی کالج تلاش می کند.در نظر گرفتن الویت های دانشگاه در عرصه آموزش و پژوهش محور نمودن برنامه های آموزشی به منظور نیل به اهداف عالیه دانشگاه از مهمترین ماموریت های این دفتر است.

 

اهداف و وظایف :

1- برنامه ریزی آموزشی

  • استاندارد سازی برنامه های آموزشی
  • مشاوره و هدایت اعضای هیأت علمی در تدوین Course Plan Lesson Plan
  • پیگیری تدوینCourse Plan Lesson Plan
  • نظارت بر اجرای Course Plan Lesson Plan
  • مشارکت در ارزشیابی فرمت مدون و اجرای Course Plan Lesson Planدر کرسی های آموزشی
  • مشارکت در توسعه روشهای نوین آموزش و تدریس
  • انجام نیاز سنجی اعضای هیئت علمی و دانشجویان و جلب نظرات آنان

2- ارزشیابی

  • مشارکت در هدایت ، انجام و نظارت ارزشیابی درونی و بیرونی کرسی های آموزشی
  • مشارکت در هدایت ، اجرا و نظارت ارزشیابی عملکرد اعضا هیأت علمی
  • انجام ارزیابی آزمونها ، مستند سازی نتایج و ارائه بازخورد به کرسی ها
  • اطلاع رسانی و تهیه منابع آموزشی جدید مورد نیاز اعضای هئیت علمی

3- پژوهش در آموزش

  • ترغیب اعضای هیأت علمی کرسی ها جهت انجام طرحهای پژوهش در آموزش
  • ارایه مشاوره در زمینه اجرای طرحهای پژوهش در آموزش
  • مشارکت در اجرای نیاز سنجی کارگاههای آموزشی ویژه اعضای هیأت علمی و دانشجویان
  • مشارکت در برگزاری کارگاههای آموزشی اعضای هیأت علمی و دانشجویان

4- مجازی سازی در آموزش

  • ارائه کارگاه های تخصصی ویژه و متناسب با نیازهای دانشگاه به شکل مجازی
  • ارائه دروس رسمی ارائه شده  به شیوه ترکیبی Blendedدر قالب تک درس مطابق مقررات دانشگاه
  • تولید محتوای الکترونیک جهت جلسات مجازی
  • جلب همکاری اعضا هیات علمی دانشکده و سایر مدرسین برای اجرای دوره های آموزشی
  • انعقاد تفاهم نامه و قراردادهای همکاری برای برگزاری دوره های ترکیبی و مجازی
  • ایجاد و پیگیری بسترهای لازم برای برگزاری هرچه بهتر و بیشتر دوره های آموزشی در قالب مجازی
  • کنترل و نظارت کیفی بر کلیه مراحل اجرای دوره های آموزش ترکیبی و دوره های مجازی
  • اعطای گواهی/ مدرک پایان دوره های مجازی
  • برقراری تله کنفرانس های مجازی

 


 

  • تاریخ انتشار : 1394/08/13 - 14:40
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 6
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری دومین نشست کمیته تخصصی TUMS Ranking با بحث و تبادل‌نظر پیرامون چگونگی شکل‌دهی به شاخص‌های این سیستم

دومین نشست کمیته تخصصی TUMS Ranking با بحث و تبادل‌نظر پیرامون چگونگی شکل‌دهی به شاخص‌های این سیستم در سالن شورای معاونت بین‌الملل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دکتر عرب خردمند، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر مهراد، رئیس کمیته تخصصی TUMS Ranking، دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی معاونت بین‌الملل، دکتر سلطانی عربشاهی، معاون آموزشی دانشگاه ایران، دکتر محمدی، معاون پژوهشی و فناوری دانشکده مجازی و دکتر حسن‌زاده، مشاور عالی دفتر نظارت، ارزیابی و بهبود عملکرد دانشگاه تربیت مدرس در این نشست که شنبه 9 آبان برپا شد، حضور داشتند.
پیاده‌سازی سیستم TUMS Ranking در چهار فاز کلی شکل‌گیری شاخص‌ها، تهیه فرمول از شاخص‌ها، همکاری با اسکوپوس و تست اجرا در دومین کمیته تخصصی مطرح شد.
همچنین توضیحاتی در خصوص شاخص‌های پیشنهادی برای این سیستم و کاربرد آن‌ها در موسسات آموزش عالی ارائه شد و حاضران در مورد ایجاد انگیزش در دانشگاه‌های داخلی برای آشنایی با شاخص‌ها و معیارهای بین‌المللی اتفاق نظر داشتند.
تمرکز سیستم TUMS Ranking بر رتبه‌بندی رشته موضوعی و فقط در رشته‌های علوم پزشکی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دکتر عرب خردمند نیز با اشاره اینکه دانشگاه در راه‌اندازی این سیستم به دنبال موازی کاری با نظام‌های رتبه‌بندی جهانی نیست، اظهار داشت: ارتقاء دانشگاه‌های کشور و حرکت آن‌ها در مسیر بین‌المللی سازی به عنوان مهم‌ترین هدف تعریف شده است.
معاون بین‌الملل دانشگاه تصریح کرد: تلاش می‌شود در این مسیر دانشگاه‌های کشور اعم از علوم پزشکی و غیرپزشکی با شاخص‌های بین‌المللی آشنا تر شوند و فراتر از عرصه پژوهش در حوزه‌های دیگر نیز بین‌المللی شوند.
وی تصریح کرد: بررسی شاخص‌هایی که توسط نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی مورد توجه قرار می‌گیرد، نشان داد که توانمندی‌هایی در کشور وجود دارد و توسط رنکینگهای بین‌المللی مورد سنجش قرار می‌گیرد که تاکنون تلاشی برای نمایه کردن آن‌ها وجود نداشته است.
دکتر عرب خردمند با بیان اینکه توجه به شاخص‌ها، وزن‌ها و تعاریف مختلف آن‌ها و در نهایت آشناسازی دانشکده‌های زیرمجموعه دانشگاه با این شاخص‌ها زمینه‌ساز ایجاد فضایی رقابتی در میان آن‌ها شد، گفت:  این رویکرد به بهبود جایگاه دانشگاه در میان سیستم‌های رتبه‌بندی بین‌المللی کمک کرد.
در بخش پایانی این نشست مقرر شد در شاخص‌های سیستم رتبه‌بندی TUMS Ranking علاوه بر حوزه پژوهش، دو موضوع بین‌المللی سازی و آموزش نیز مورد توجه قرار گیرد.
همچنین تعامل با نماینده اسکوپوس در ایران به منظور پیگیری همکاری‌ها در پیاده‌سازی سیستم TUMS Ranking نیز مورد تأکید قرار گرفت./ق
خبرنگار: مهناز وحیدی
 

  • گروه خبری : گروه های مطالب,اخبار معاونت
  • کد خبر : 55314
کلمات کلیدی
مهناز  وحیدی
Author

مهناز وحیدی

Enter your desired term to search
Theme settings