کالج بین الملل

کالج بین الملل

دانشگاه علوم پزشکی تهران

دفتر توسعه آموزش کالج بین الملل دانشگاه از زمستان 1397 فعالیت خود را آغاز نموده است .

این دفتر در قالب کمیته های مرتبط با حوزه آموزش در جهت ارتقاء و توانمندی اعضای هیات علمی، با هدف ارتقای کیفیت آموزش در حیطه برنامه ریزی ،ارزشیابی و پژوهش در آموزش تشکیل شد و در راستای دستیابی به اهداف اجرایی و برنامه های آموزشی کالج تلاش می کند.در نظر گرفتن الویت های دانشگاه در عرصه آموزش و پژوهش محور نمودن برنامه های آموزشی به منظور نیل به اهداف عالیه دانشگاه از مهمترین ماموریت های این دفتر است.

 

اهداف و وظایف :

1- برنامه ریزی آموزشی

  • استاندارد سازی برنامه های آموزشی
  • مشاوره و هدایت اعضای هیأت علمی در تدوین Course Plan Lesson Plan
  • پیگیری تدوینCourse Plan Lesson Plan
  • نظارت بر اجرای Course Plan Lesson Plan
  • مشارکت در ارزشیابی فرمت مدون و اجرای Course Plan Lesson Planدر کرسی های آموزشی
  • مشارکت در توسعه روشهای نوین آموزش و تدریس
  • انجام نیاز سنجی اعضای هیئت علمی و دانشجویان و جلب نظرات آنان

2- ارزشیابی

  • مشارکت در هدایت ، انجام و نظارت ارزشیابی درونی و بیرونی کرسی های آموزشی
  • مشارکت در هدایت ، اجرا و نظارت ارزشیابی عملکرد اعضا هیأت علمی
  • انجام ارزیابی آزمونها ، مستند سازی نتایج و ارائه بازخورد به کرسی ها
  • اطلاع رسانی و تهیه منابع آموزشی جدید مورد نیاز اعضای هئیت علمی

3- پژوهش در آموزش

  • ترغیب اعضای هیأت علمی کرسی ها جهت انجام طرحهای پژوهش در آموزش
  • ارایه مشاوره در زمینه اجرای طرحهای پژوهش در آموزش
  • مشارکت در اجرای نیاز سنجی کارگاههای آموزشی ویژه اعضای هیأت علمی و دانشجویان
  • مشارکت در برگزاری کارگاههای آموزشی اعضای هیأت علمی و دانشجویان

4- مجازی سازی در آموزش

  • ارائه کارگاه های تخصصی ویژه و متناسب با نیازهای دانشگاه به شکل مجازی
  • ارائه دروس رسمی ارائه شده  به شیوه ترکیبی Blendedدر قالب تک درس مطابق مقررات دانشگاه
  • تولید محتوای الکترونیک جهت جلسات مجازی
  • جلب همکاری اعضا هیات علمی دانشکده و سایر مدرسین برای اجرای دوره های آموزشی
  • انعقاد تفاهم نامه و قراردادهای همکاری برای برگزاری دوره های ترکیبی و مجازی
  • ایجاد و پیگیری بسترهای لازم برای برگزاری هرچه بهتر و بیشتر دوره های آموزشی در قالب مجازی
  • کنترل و نظارت کیفی بر کلیه مراحل اجرای دوره های آموزش ترکیبی و دوره های مجازی
  • اعطای گواهی/ مدرک پایان دوره های مجازی
  • برقراری تله کنفرانس های مجازی

 


 

  • تاریخ انتشار : 1398/02/03 - 10:28
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 9
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

در حاشیه جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران

کشمالا نقوی، دانشجوی بین‌المللی پزشکی سطح کیفی آموزش علوم پزشکی در دانشگاه را مثبت توصیف کرد

کشمالا نقوی، دانشجوی بین‌الملل دانشگاه در حاشیه جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران، سطح کیفی آموزش رشته‌های پزشکی را در این دانشگاه مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، وی ضمن بیان این مطلب، علت اصلی انتخاب ایران برای تحصیل را اسلامی بودن این کشور و امنیت آن برای تحصیل دختران عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ‌یک از اعضای خانواده من در ایران نیستند اما برای آن‌ها جای نگرانی چندانی وجود ندارد، اظهار داشت: پیش از انتخاب دانشگاه علوم پزشکی تهران، تحقیقاتی در خصوص سطح علمی و کیفی این مجموعه کردم و خوشبختانه در طول هفت ترم گذشته از آموزش‌های ارائه شده، رضایت داشته‌ام.
این دانشجوی رشته پزشکی به دو دوره حضور خود در جشنواره بین‌الملل دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: دانشجویان پاکستانی در قالب غرفه‌های نمایشگاهی آداب ‌و رسوم و حتی زبان‌های رایج پنج استان این کشور را معرفی کردند.
کشمالا نقوی تصریح کرد: برای من به‌ عنوان یک پاکستانی، تا پیش از این نمایشگاه‌ها امکان آشنایی با فرهنگ نواحی مختلف کشورم به وجود نیامده بود.
دانشجوی بین‌الملل دانشگاه افزود: این در حالی است که جشنواره بین‌الملل شرایطی را برای ارتباط با دانشجویان رشته‌های دیگر علوم پزشکی را نیز برای من ایجاد کرد که با توجه به دوری از خانواده و زندگی در کشوری غریب، نقطه عطفی در دوران تحصیلم به شمار می‌آید.
وی در ادامه بر اهمیت افزایش برنامه‌های فرهنگی و ورزشی برای دانشجویان خارجی تأکید کرد و گفت: این رویکرد افزایش تمرکز و انگیزه را برای دانشجویان که زمان زیادی را صرف درس خواندن و ماندن در خوابگاه می‌کنند، به همراه داشته است.
کشمالا نقوی با اشاره به تجربه جالب حضور خود در نخستین المپیاد ورزشی دانشجویان خارجی دانشگاه‌های برتر ایران، تصریح کرد: حضور در این مسابقات من را با دانشجویان ملیت‌های مختلف از جمله پاکستان آشنا کرد که در رشته‌های غیرعلوم پزشکی تحصیل می‌کردند.
وی مهم‌ترین مسأله پیش روی خود و تعدادی از دانشجویان خارجی را عدم آشنایی کافی با ترمینالوژی پزشکی به زبان فارسی دانست و گفت: امیدوارم مسئولان با پیش‌بینی راهکارهایی مشکلات دانشجویان را در این بخش به حداقل برسانند تا تحصیل در رشته‌ی پزشکی که سختی‌های خاص خود را دارد، تسهیل شود.
خبرنگار: مهناز وحیدی

  • گروه خبری : گروه های مطالب,اخبار معاونت
  • کد خبر : 86779
مهناز  وحیدی
Author

مهناز وحیدی

Enter your desired term to search
Theme settings