آگاهی از وجود یک منبع پیش شرط استناد به آن است
دانش منتشر شده لازم است به اشتراک گذاشته شود و صرفا نمی توان بعد از انتشار مقاله کار را تمام شده درنظر گرفت. در واقع مقاله منتشر شده می بایست از کانالهای مختلفی از جمله کانالهای مهم زیر به منظور استفاده دیگران اشاعه گردد.
- Targeted (Private) Emails: ارسال مقاله منتشرشده از طریق ایمیل به افراد شناسایی شده حوزه
- Social Medias: بارگذاری مقاله در شبکه های مختلف اجتماعی از جمله Twitter، ResearchGate، Linkedin و غیره
- Open access & Repositories: ایجاد دسترسی آزاد به مقاله منتشرشده از طریق ارسال به مجلات دسترسی آزاد و دیگری آرشیو مقالات در مخازن دیجیتالی
- News, Wikipedia:در اختیار گذاشتن مقاله از طریق رسانه های مختلف خبری و همچنین ویکی پدیا (وبگاه مشارکتی)
Elsevier کانال های مختلفی را برای اشاعه مقالات مطرح می کند که به ترتیب زیر می باشد :
- ارائه مقاله در کنفرانس
- به اشتراک گذاشتن مقاله در کلاس درس
- به اشتراک گذاشتن مقاله با همکاران خود
- به اشتراک گذاشتن مقاله از طریق "سرورهای پیش چاپ" قبل از داوری و انتشار مقاله
- به اشتراک گذاشتن مقاله در وبلاگ ها و وبسایت های شخصی
- ارائه مقاله به منظور درخواست گرنت برای مقاله
- به اشتراک گذاشتن مقاله در شبکه های علمی مانند Mendeley
برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه شود:
https://authors.bmj.com/promote-your-paper/how-to-promote