آگاهی از وجود یک منبع پیش شرط استناد به آن است

 

 

 

دانش منتشر شده لازم است به اشتراک گذاشته شود و صرفا نمی ­توان بعد از انتشار مقاله کار را تمام شده درنظر گرفت. در واقع مقاله منتشر شده می­ بایست از کانال­های مختلفی از جمله کانال­های مهم زیر به منظور استفاده دیگران اشاعه گردد.

  • Targeted (Private) Emails: ارسال مقاله منتشرشده از طریق ایمیل به افراد شناسایی شده حوزه         
  • Social Medias: بارگذاری مقاله در شبکه ­های مختلف اجتماعی از جمله Twitter، ResearchGate، Linkedin و غیره                                                                                                                                
  • Open access & Repositories: ایجاد دسترسی آزاد به مقاله منتشرشده از طریق ارسال به مجلات دسترسی آزاد و دیگری آرشیو مقالات در مخازن دیجیتالی  
  • News, Wikipedia:در اختیار گذاشتن مقاله از طریق رسانه ­های مختلف خبری و همچنین ویکی پدیا (وبگاه مشارکتی)                                                                                                             

Elsevier کانال های مختلفی را برای اشاعه مقالات مطرح می­ کند که به ترتیب زیر می­ باشد :

  • ارائه مقاله در کنفرانس
  • به اشتراک گذاشتن مقاله در کلاس درس
  • به اشتراک گذاشتن مقاله با همکاران خود
  • به اشتراک گذاشتن مقاله از طریق "سرورهای پیش چاپ" قبل از داوری و انتشار مقاله
  • به اشتراک گذاشتن مقاله در وبلاگ­ ها و وب­سایت های شخصی
  • ارائه مقاله به منظور درخواست گرنت برای مقاله
  • به اشتراک گذاشتن مقاله در شبکه ­های علمی مانند Mendeley

 

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه شود:   

https://authors.bmj.com/promote-your-paper/how-to-promote