اهداف و مأموریت های مدیریت توسعه منابع و پشتیبانی

مدیریت توسعه منابع و پشتیبانی معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران
 

1- تأمین و توزیع نیروی انسانی

شرح فعالیت ها :

1- تجزیه و تحلیل و برآورد منابع انسانی جهت اعلام به دانشگاه و کسب مجوز استخدامی

2- جمع آوری نیازهای واحدها به نیروی انسانی در مشاغل مختلف

3- جمع بندی اعلام نیاز واحدها

4- بررسی تقاضاهای واصله جهت اشتغال

5- مصاحبه طبق ضوابط

6- مکاتبه با ستاد جهت معرفی پذیرفته شدگان به هسته گزینش

7- مکاتبه با ستاد جهت معرفی پذیرفته شدگان نهایی جهت انجام معاینات پزشکی، استعلام از مراکز ذیصلاح به منظور تأییدیه مدرک تحصیلی، تأییدیه کارت پایان خدمت سربازی و گواهی عدم سوء پیشینه

8- صدور احکام کارگزینی پذیرفته شدگان نهایی

9- صدور احکام خروج و گواهی پایان طرح مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان

10- تعریف و تدوین شرایط اختصاصی جهت استخدام در حوزه معاونت بین الملل

جامعه هدف : 
 - معاونت بین الملل
- پردیس بین المل، دانشکده ها و شعب

متولی انجام فعالیت به تفکیک فعالیت های صورت گرفته (کارشناس/کارشناسان) :

اداره کارگزینی منابع انسانی

 

2- انجام امور پرسنلی، ترفیعات و مزایا

شرح فعالیت ها :

1- معرفی پرسنل به ستاد جهت صدور احکام کارگزینی تبدیل وضعیت استخدامی پیمانی به رسمی آزمایشی و رسمی آزمایشی به قطعی

2- مکاتبه با ستاد جها عقد قرارداد با نیروهای موضوع تبصره 3 و 4 ماده 2 آئین نامه اداری، استخدامی و تشکیلاتی اعضاء غیر هیئت علمی دانشگاه مصوب هیأت امناء

3- مکاتبه با ستاد جهت عقد قراردادهای مختلف با پزشکان شاغل در مراکز آموزشی و درمانی

4- مکاتبه با ستاد جهت صدور احکام کارکزینی کارکنان از جمله تغییر ضریب و افزایش سنواتی سالیانه، تمدید قرارداد پیمانی، تمدید قرارداد کارکنان مشمول قانون کار ثابت، احتساب گروه های ایثارگری، صدور احکام نیمه وقت، برقراری فوق العاده سختی کار، نوبت کاری، عائله مندی و اولاد، فوق العاده ویژه، اصلاحات و ....

5- انجام امور مربوط به مرخصی کارکنان رسمی، پیمانی، انواع قراردادی ها و مشمولین قانون کار (اعم از استحقاقی، استعلاجی و بدون حقوق)

6- انجام کلیه مکاتبات مربوط به نقل و انتقال و مأموریت کارکنان به ستاد و بالعکس با دانشگاه ها و مراجع ذیربط

7- استعلام از دفتر مرکزی حراست درخصوص مأموریت و انتقال کارکنان

8- صدور احکام انفصال، غیبت موجه یا غیرموجه، لغو قرارداد و تمدید قرارداد

9- بررسی پرونده های پرسنلی و تکمیل فرم های خلاصه سوابق پرسنلی در سیستم نرم افزاری

10- ثبت حضور، غیبت و انواع مرخصی کارکنان (استحقاقی، استعلاجی، مرخصی بدون حقوق برای بیماری های صعب العلاج، کمتر از 3 روز و ...) و مکاتبات مربوطه

11- محاسبه ذخیره مرخصی و اعلام موارد به واحد محل خدمت و فرد ذینفع

جامعه هدف : 

 - معاونت بین الملل
- پردیس بین المل، دانشکده ها و شعب

متولی انجام فعالیت به تفکیک فعالیت های صورت گرفته (کارشناس/کارشناسان) :

اداره کارگزینی منابع انسانی

 

3- برنامه ریزی و سازماندهی عملیات مالی معاونت در راستای استراتژی و اهداف تعیین شده

شرح فعالیت ها :

1- مشارکت فعال در پیش بینی بوجه معاونت بین الملل و هماهنگی های لازم با دفتر برنامه ریزی و بودجه دانشگاه جهت اصلاح موافقت نامه و جابجایی اعتبارات

2- پرداخت هزینه های مستمر و غیر مستمر معاونت برابر ضوابط و مقررات مربوطه

3- مشارکت در تصمیم گیری های مربوط به حل مشکلات و تعیین خط مشی معاونت بین الملل از بعد مالی

4- بررسی و تأیید نهایی پرداخت های معاونت با توجه به مجوزهای مالی

5- بررسی و تأیید نهایی صورت های مالی تهیه شده

6- نظارت بر وضعیت نقدینگی

7- مشارکت در تصمیم گیری برای تأمین منابع مالی مورد نیاز و چگونگی استفاده از منابع مالی موجود

8- بکارگیری نظام های پیشرفته مدیریت مالی به منظور استفاده از منابع

9- اجرای صحیح مقررات و دستورالعمل ها و روش های مصوب مالی و معاملاتی

10- ثبت و نگهداری حساب اموال (منقول و غیرمنقول) معاونت و نظارت بر حسن نگهداری آن ها

11- نظارت بر هزینه و درآمد معاونت بین الملل

12- نظارت بر مصارف واحدها به تناسب موافقت نامه های و توزیع سالیانه 

جامعه هدف : 

 - معاونت بین الملل
- پردیس بین المل، دانشکده ها و شعب

متولی انجام فعالیت به تفکیک فعالیت های صورت گرفته (کارشناس/کارشناسان) :

امور مالی

 

4- نظارت بر پروژه ها و طرح های عمرانی و تأسیساتی

شرح فعالیت ها :

1- برنامه ریزی و ارائه الگوهای توسعه فضای آموزشی، پژوهشی، خدماتی و رفاهی معاونت

2- نگهداری و ثبت و ظبط نقشه ها و صورت مشخصات و مدارک فنی و نظارت بر اجرای طرح های ساختمانی و تأسیساتی

3- اجرای طرح های مصوب ساختمانی، تأسیساتی، تجهیزاتی و تزئیناتی طبق مقررات مربوطه و تهیه گزارش های لازم درصورت لزوم
4- انتخاب پیمانکاران و مشاوران طرح های مصوب بر اساس قوانین و بخشنامه های معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و آئین نامه های معاملاتی دانشگاه
5- کسب اطلاعات دقیق و کامل از طرح های در دست اجرا به منظور تشخیص اولویت ها و دفاع از بودجه پیشنهادی طرح ها
6- انجام کلیه تعمیرات اساسی و جاری قطعات برقی و تأسیساتی و هماهنگی فعالیت های مربوطه 

 جامعه هدف : 

 - معاونت بین الملل
- پردیس بین المل، دانشکده ها و شعب

متولی انجام فعالیت به تفکیک فعالیت های صورت گرفته (کارشناس/کارشناسان) :

واحد فنی و نگهداشت

 

5- تشکیلات و طبقه بندی مشاغل

شرح فعالیت ها :

1- تنظیم فرم های مشخصات شغل و شاغل

2- انجام کلیه مکاتبات مربوط به تغییر عنوان، اختصاص پست سازمانی، احتساب مدرک تحصیلی، احتساب سوابق خدمت دولتی و تجربی

3- انجام کلیه مکاتبات مربوط به ارتقاء طبقه و رتبه کارکنان و مدیران

4- بررسی مستمر در تشکیلات و سازمان تفصیلی معاونت و اصلاح ساختار و تشکیلات با درنظر گرفتن نیازهای سازمانی و با امعان نظر به توسعه و گسترش فعالیت های معاونت

5- مطالعه و پیشنهاد تشکیلات سازمانی واحدهای جدیدالتأسیس معاونت بر مبنای ضوابط ساختاری و پیشنهاد به مبادی ذیربط جهت تصویب

6- انجام کلیه مکاتبات مربوط به تشخیص پست، صدور احکام از لحاظ اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و رعایت مقررات استخدامی

7- تخصیص پست های ثابت سازمانی به طبقات شغلی رسته های مختلف طرح طبقه بندی مشاغل

  جامعه هدف : 

 - معاونت بین الملل
- پردیس بین المل، دانشکده ها و شعب

 متولی انجام فعالیت به تفکیک فعالیت های صورت گرفته (کارشناس/کارشناسان) :

گروه کارشناسان تشکیلات و طبقه بندی مشاغل (کمیته اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل)

 

6- استقرار مدیریت مبتنی بر ارزیابی عملکرد کارکنان، مدیران و سازمان

شرح فعالیت ها :

1- تهیه و تنظیم راهبردها، سیاست ها و راهکارهای اجرایی در جهت استقرار نظام مدیریت عملکرد

2- برنامه ریزی برای اجرای نظام مدیریت عملکرد مشتمل بر ارزیابی عملکرد سازمان، مدیران و کارکنان

3- تهیه و تدوین شاخص های عمومی ارزیابی عملکرد، ضریب اهمیت و استاندارد عملکرد آن ها

4- تأیید شاخص های اختصاصی ارزیابی عملکرد، ضریب اهمیت استاندارد عملکرد

5- تهیه و تدوین سازوکارهای اجرایی مناسب به منظور تعیین میزان موفقیت دستگاه های اجرایی و نحوه تشویق آن ها در اجرای بند (ب) ردیف 6 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری

6- ارزیابی عملکرد سالانه کارکنان طبق دستورالعمل وزارت

7- احصاء فرایندها و روش های انجام کار

8- اجرای طرح تکریم ارباب رجوع

9- اصلاح و بهبود فرایندهای داخلی سازمان برای ارتقاء عملکرد و ایجاد تمایز 

  جامعه هدف : 

 - معاونت بین الملل
- پردیس بین المل، دانشکده ها و شعب

 متولی انجام فعالیت به تفکیک فعالیت های صورت گرفته (کارشناس/کارشناسان) :

واحد ارزیابی عملکرد و بهبود روش ها 

 

7- انجام وظایف امور عمومی معاونت بین الملل

شرح فعالیت ها :

1- خدمات عمومی، کارپردازی، تدارکات و انبار، دفتر و بایگانی، تأسیسات و انتظامات و نقلیه و ....

2- پیگیری تأمین مایحتاج ضروری پرسنل

3- برنامه ریزی مسابقات ورزشی کلیه کارکنان

4- پیگیری تسهیلات بانکی و بیمه ای برای کارکنان

5- پیگیری خدمات رفاهی کارکنان و مدیران

6- برگزاری اردوها و برنامه های تفریحی

7- ترانسفر اساتید و دانشجویان

 جامعه هدف : 

 - معاونت بین الملل
- پردیس بین المل، دانشکده ها و شعب

 متولی انجام فعالیت به تفکیک فعالیت های صورت گرفته (کارشناس/کارشناسان) :

واحد امور عمومی و پشتیبانی

 

8- ارتقاء شاخص های عملکردی، توسعه کیفی و توانمند سازی نیروی انسانی

شرح فعالیت ها :

1- ایجاد فضایی مناسب برای یادگیری، نوآوری و خلاقیت در راستای افزایش کیفیت

2- نیازسنجی آموزشی کارکنان و مدیران

3- آموزش و بهسازی نیروی انسانی

4- شرکت در کمیته راهبردی آموزش و اخذ مجوز اجرای دوره های آموزشی

5- نظارت بر اجرا و ارزشیابی دوره های آموزشی

6- توجه به نیازها و انگیزه های کارکنان و پرداخت پاداش بر اساس عملکرد.

جامعه هدف : 

 - معاونت بین الملل
- پردیس بین المل، دانشکده ها و شعب

 متولی انجام فعالیت به تفکیک فعالیت های صورت گرفته (کارشناس/کارشناسان) :

واحد آموزش و توانمندسازی

 

9- امور حقوقی 

 شرح فعالیت ها :

1- بررسی و پاسخ دعاوی حقوقی مطروحه له و علیه معاونت

2- رسیدگی به دعاوی و شکایات واصله

3- رسیدگی به امور حقوقی پرسنل، تشکیلات، مالی و قراردادها

4- جمع آوری، بررسی و تنظیم اطلاعات جهت استفاده در متن لوایح دفاعیه

5- بررسی و شرکت در جلسات رسیدگی دیوان عدالت اداری

6- رسیدگی به پرونده های موجود در مراجع اداری 

جامعه هدف : 

 - معاونت بین الملل
- پردیس بین المل، دانشکده ها و شعب

 متولی انجام فعالیت به تفکیک فعالیت های صورت گرفته (کارشناس/کارشناسان) :

امور حقوقی