کالج بین الملل

کالج بین الملل

دانشگاه علوم پزشکی تهران

دفتر توسعه آموزش کالج بین الملل دانشگاه از زمستان 1397 فعالیت خود را آغاز نموده است .

این دفتر در قالب کمیته های مرتبط با حوزه آموزش در جهت ارتقاء و توانمندی اعضای هیات علمی، با هدف ارتقای کیفیت آموزش در حیطه برنامه ریزی ،ارزشیابی و پژوهش در آموزش تشکیل شد و در راستای دستیابی به اهداف اجرایی و برنامه های آموزشی کالج تلاش می کند.در نظر گرفتن الویت های دانشگاه در عرصه آموزش و پژوهش محور نمودن برنامه های آموزشی به منظور نیل به اهداف عالیه دانشگاه از مهمترین ماموریت های این دفتر است.

 

اهداف و وظایف :

1- برنامه ریزی آموزشی

  • استاندارد سازی برنامه های آموزشی
  • مشاوره و هدایت اعضای هیأت علمی در تدوین Course Plan Lesson Plan
  • پیگیری تدوینCourse Plan Lesson Plan
  • نظارت بر اجرای Course Plan Lesson Plan
  • مشارکت در ارزشیابی فرمت مدون و اجرای Course Plan Lesson Planدر کرسی های آموزشی
  • مشارکت در توسعه روشهای نوین آموزش و تدریس
  • انجام نیاز سنجی اعضای هیئت علمی و دانشجویان و جلب نظرات آنان

2- ارزشیابی

  • مشارکت در هدایت ، انجام و نظارت ارزشیابی درونی و بیرونی کرسی های آموزشی
  • مشارکت در هدایت ، اجرا و نظارت ارزشیابی عملکرد اعضا هیأت علمی
  • انجام ارزیابی آزمونها ، مستند سازی نتایج و ارائه بازخورد به کرسی ها
  • اطلاع رسانی و تهیه منابع آموزشی جدید مورد نیاز اعضای هئیت علمی

3- پژوهش در آموزش

  • ترغیب اعضای هیأت علمی کرسی ها جهت انجام طرحهای پژوهش در آموزش
  • ارایه مشاوره در زمینه اجرای طرحهای پژوهش در آموزش
  • مشارکت در اجرای نیاز سنجی کارگاههای آموزشی ویژه اعضای هیأت علمی و دانشجویان
  • مشارکت در برگزاری کارگاههای آموزشی اعضای هیأت علمی و دانشجویان

4- مجازی سازی در آموزش

  • ارائه کارگاه های تخصصی ویژه و متناسب با نیازهای دانشگاه به شکل مجازی
  • ارائه دروس رسمی ارائه شده  به شیوه ترکیبی Blendedدر قالب تک درس مطابق مقررات دانشگاه
  • تولید محتوای الکترونیک جهت جلسات مجازی
  • جلب همکاری اعضا هیات علمی دانشکده و سایر مدرسین برای اجرای دوره های آموزشی
  • انعقاد تفاهم نامه و قراردادهای همکاری برای برگزاری دوره های ترکیبی و مجازی
  • ایجاد و پیگیری بسترهای لازم برای برگزاری هرچه بهتر و بیشتر دوره های آموزشی در قالب مجازی
  • کنترل و نظارت کیفی بر کلیه مراحل اجرای دوره های آموزش ترکیبی و دوره های مجازی
  • اعطای گواهی/ مدرک پایان دوره های مجازی
  • برقراری تله کنفرانس های مجازی

 


 

  • تاریخ انتشار : 1394/11/27 - 08:57
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 5
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

شورای مدیران معاونت بین‌الملل با بررسی پیشنهاد پیاده‌سازی نظام یکپارچه جامع مدیریت اطلاعات این معاونت برگزار شد

گزارش آشنایی معاونان بین‌الملل دانشکده‌های داروسازی، پرستاری و مامایی و علوم تغذیه و رژیم شناسی با فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه و بررسی پیشنهاد پیاده‌سازی نظام یکپارچه جامع مدیریت اطلاعات در شورای مدیران معاونت بین‌الملل مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، این نشست شنبه 24 بهمن با حضور دکتر عرب خردمند، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر نیکنام، مدیر شعب بین‌الملل دانشگاه، دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی معاونت بین‌الملل، دکتر حسینی سده، مدیر توسعه و پشتیبانی معاونت بین‌الملل، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل، دکتر همتی، مشاور اجرایی معاونت بین‌الملل، دکتر حاجی بابایی، دکتر نیکبخت نصرآبادی و دکتر محمودی، معاونان بین‌الملل دانشکده‌های داروسازی، پرستاری و مامایی و علوم تغذیه و رژیم شناسی، مهندس عبدالهی، سرپرست مدیریت شبکه و ارتباطات بین‌المللی معاونت بین‌الملل و انصاری پور، سرپرست مدیریت بورسها و مأموریت‌های آموزشی معاونت بین‌الملل برگزار شد.
دکتر عرب خردمند در آغاز گفت: با هدف آشنایی هر چه بیشتر معاونان جدید بین‌الملل دانشکده‌ها با فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه، برگزاری نشست مشترک با مدیران این معاونت در دستور کار قرار گرفت.
معاون بین‌الملل دانشگاه با اشاره به اینکه جلسات مکرر با اعضای هیأت‌علمی و گروه‌های مختلف آموزشی دانشکده‌ها حاکی از آشنایی و اشراف کم آن‌ها به اقدامات بین‌المللی دانشگاه است، اظهار داشت: معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها باید بستر اطلاع‌رسانی صحیح به واحدهای زیرمجموعه دانشگاه را فراهم کنند.
وی همچنین توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های سه مدیریت توسعه امور بین‌الملل، روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی و بورسها و مأموریت‌های آموزشی ارائه کرد.
معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها نیز به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند و درخواست‌های خود را مبنی بر تجمیع اطلاعات اساتید دانشگاه، پیگیری وضعیت آموزشی دانشجویان خارجی و همراه شدن ساختار و بدنه دانشگاه با مقوله بین‌المللی سازی را مطرح کردند.
در ادامه، مهندس عبدالهی پیشنهاد پیاده‌سازی نظام یکپارچه جامع مدیریت اطلاعات معاونت بین‌الملل را ارائه کرد بیان داشت: این پروژه با هدف ارائه بهينه خدمات به تمامی ذينفعان و مدیریت‌های تابعه پيشنهاد می‌شود.
سرپرست مدیریت شبکه و ارتباطات بین‌المللی معاونت بین‌الملل تصریح کرد: همچنين بهره‌برداري مناسب از فناوري اطلاعات در اين راستا، باعث ارتقاء و بهبود در رويه‌هاي عملياتي، خدمات پشتيباني و دانش استفاده از نرم‌افزارهاي كاربردي در معاونت بین‌الملل  شده و بهبود عمومي را به همراه دارد.
وی افزود: اين كلان سيستم، با معماري مبتني بر اجزا، چند لايه و كاملأ تحت وب است كه تمامی ذينفعان بر اساس مجوزهاي تعريف شده، مي‌توانند از راه دور به آن دسترسي پيدا ‌كنند.
مهندس عبدالهی همچنین محورهای اصلی نظام یکپارچه جامع مدیریت اطلاعات معاونت بین‌الملل را معرفی و اقدامات انجام شده در خصوص پیاده‌سازی این پروژه در دو محور دانشجویان خارجی و اعضای هیأت‌علمی - کارکنان را تشریح کرد.
وی به بیان توضیحاتی در خصوص طبقه‌بندی سیستم‌های در حال پیاده‌سازی پروژه و زیرسیستم‌های مورد نیاز برای اجرای آن پرداخت و نقشه ذهن هر یک از این سیستم‌ها (نمودار بارش افکار و فرآیندهای عملیاتی) و واحدهای تابعه معاونت بین‌الملل را ارائه کرد.
سرپرست مدیریت شبکه و ارتباطات بین‌المللی معاونت بین‌الملل با بیان اینکه فلوچارت عملیاتی هر یک از واحدها در محور دانشجویان خارجی، هیأت‌علمی-کارکنان آماده شده است، به نمونه‌ای از پلن گردش کار حوزه‌های دانشجویان خارجی و کنگره‌ها و نیازسنجی‌هایی که تاکنون در خصوص این سیستم انجام شده، اشاره کرد.
در انتهای این نشست پروپوزال یکی از شرکت‌های فعال در حوزه بهبود فرآیند پیشنهاد شد که معاون بین‌الملل دانشگاه موافقت خود را در خصوص خرید خدمت از این شرکت اعلام کرد./ق
خبرنگار: مهناز وحیدی

  • گروه خبری : گروه های مطالب,اخبار معاونت
  • کد خبر : 58146
مهناز  وحیدی
Author

مهناز وحیدی

Enter your desired term to search
Theme settings