کالج بین الملل

کالج بین الملل

دانشگاه علوم پزشکی تهران

دفتر توسعه آموزش کالج بین الملل دانشگاه از زمستان 1397 فعالیت خود را آغاز نموده است .

این دفتر در قالب کمیته های مرتبط با حوزه آموزش در جهت ارتقاء و توانمندی اعضای هیات علمی، با هدف ارتقای کیفیت آموزش در حیطه برنامه ریزی ،ارزشیابی و پژوهش در آموزش تشکیل شد و در راستای دستیابی به اهداف اجرایی و برنامه های آموزشی کالج تلاش می کند.در نظر گرفتن الویت های دانشگاه در عرصه آموزش و پژوهش محور نمودن برنامه های آموزشی به منظور نیل به اهداف عالیه دانشگاه از مهمترین ماموریت های این دفتر است.

 

اهداف و وظایف :

1- برنامه ریزی آموزشی

  • استاندارد سازی برنامه های آموزشی
  • مشاوره و هدایت اعضای هیأت علمی در تدوین Course Plan Lesson Plan
  • پیگیری تدوینCourse Plan Lesson Plan
  • نظارت بر اجرای Course Plan Lesson Plan
  • مشارکت در ارزشیابی فرمت مدون و اجرای Course Plan Lesson Planدر کرسی های آموزشی
  • مشارکت در توسعه روشهای نوین آموزش و تدریس
  • انجام نیاز سنجی اعضای هیئت علمی و دانشجویان و جلب نظرات آنان

2- ارزشیابی

  • مشارکت در هدایت ، انجام و نظارت ارزشیابی درونی و بیرونی کرسی های آموزشی
  • مشارکت در هدایت ، اجرا و نظارت ارزشیابی عملکرد اعضا هیأت علمی
  • انجام ارزیابی آزمونها ، مستند سازی نتایج و ارائه بازخورد به کرسی ها
  • اطلاع رسانی و تهیه منابع آموزشی جدید مورد نیاز اعضای هئیت علمی

3- پژوهش در آموزش

  • ترغیب اعضای هیأت علمی کرسی ها جهت انجام طرحهای پژوهش در آموزش
  • ارایه مشاوره در زمینه اجرای طرحهای پژوهش در آموزش
  • مشارکت در اجرای نیاز سنجی کارگاههای آموزشی ویژه اعضای هیأت علمی و دانشجویان
  • مشارکت در برگزاری کارگاههای آموزشی اعضای هیأت علمی و دانشجویان

4- مجازی سازی در آموزش

  • ارائه کارگاه های تخصصی ویژه و متناسب با نیازهای دانشگاه به شکل مجازی
  • ارائه دروس رسمی ارائه شده  به شیوه ترکیبی Blendedدر قالب تک درس مطابق مقررات دانشگاه
  • تولید محتوای الکترونیک جهت جلسات مجازی
  • جلب همکاری اعضا هیات علمی دانشکده و سایر مدرسین برای اجرای دوره های آموزشی
  • انعقاد تفاهم نامه و قراردادهای همکاری برای برگزاری دوره های ترکیبی و مجازی
  • ایجاد و پیگیری بسترهای لازم برای برگزاری هرچه بهتر و بیشتر دوره های آموزشی در قالب مجازی
  • کنترل و نظارت کیفی بر کلیه مراحل اجرای دوره های آموزش ترکیبی و دوره های مجازی
  • اعطای گواهی/ مدرک پایان دوره های مجازی
  • برقراری تله کنفرانس های مجازی

 


 

  • تاریخ انتشار : 1395/04/29 - 15:22
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 6
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری کمیته فرعی تطبیق برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی دانشکده توانبخشی با پیشنهاد رشته مقطع کارشناسی ارشد Clinical and Experimental Neurolinguistics

کمیته فرعی تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی دانشکده توانبخشی با بررسی پیشنهاد تعریف رشته مقطع کارشناسی ارشدClinical and Experimental Neurolinguistics برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل این نشست دوشنبه 28 تیر در دانشکده توانبخشی و با حضور دکتر عرب خردمند، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر عطارباشی مقدم، رئیس دانشکده توانبخشی، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل، دکتر بیاد، مدیر گروه زبان انگلیسی دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران، دکتر شادمهر و دکتر فراهانی، معاونان بین‌الملل و آموزشی دانشکده توانبخشی و جمعی از اعضای هیأت‌علمی این دانشکده برپا شد.
رئیس دانشکده توانبخشی ضمن خوشامدگویی به حاضران، از تلاش برای تعریف رشته مقطع کارشناسی ارشد Clinical and Experimental Neurolinguistics، ویژه دانشجویان خارجی خبر داد.
دکتر عرب خردمند نیز با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران در مسیر بین‌المللی سازی نیاز به ایجاد، تطبیق و بازنگری برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی را احساس کرده است، اظهار داشت: بر همین اساس و در راستای پاسخگویی به نیاز متقاضیان، تغییر عناوین رشته‌ها و مقاطع و طول دوره تحصیلی مورد توجه قرار گرفت.
معاون بین‌الملل دانشگاه به تعامل با وزارت بهداشت در این زمینه نیز اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت مدتی پیش مجوز تشکیل کمیته تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی در سطح معاونت آموزشی  این وزارتخانه را از شورای گسترش دریافت کرد.
وی تصریح کرد: این رویکرد زمینه‌ساز حرکت سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مسیر تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشجویان خارجی خواهد شد.
دکتر عرب خردمند لازمه پذیرش نهایی پیشنهادات دانشگاه‌ها در کمیته تطبیق و متناسب‌سازی معاونت آموزشی وزارت بهداشت را تطبیق با کوریکولوم های داخلی، در نظر گرفتن معیارهای بین‌المللی و ارائه رشته مقاطع مورد نظر در سطح بین‌المللی دانست.
در ادامه، دکتر خاتون‌آبادی، مدیر گروه گفتاردرمانی دانشکده توانبخشی به طرح پیشنهاد این دانشکده پرداخت و افزود: کوریکولوم آموزشی رشته Clinical and Experimental Neurolinguistics پس از حدود پنج ماه بررسی کارشناسی آماده شده است.
وی لحاظ کردن مقوله‌های Clinical و Experimental در رشته جدید را تفاوت اصلی آن با برنامه آموزشی رشته گفتاردرمانی عنوان کرد.
دکتر خاتون‌آبادی از مشورت با اساتید شناخته‌شده بین‌المللی در همین راستا خبر داد و بیان داشت: عنوان و محتوای برنامه آموزشی پیشنهادی به تأیید این اساتید رسیده است.
مدیر گروه گفتاردرمانی دانشکده توانبخشی ادامه داد: دارندگان مدرک لیسانس Communication Disorder، Speech Pathology and Audiology، Speech Language Pathology، Linguistics و Psychology می‌توانند در رشته مقطع پیشنهادی تحصیل کنند.
مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل در دفاع از کوریکولوم پیشنهاد شده اظهار داشت: در دانشگاه‌های مختلف دنیا دوره‌های آموزشی مشابه یا به طور کامل در لابراتوارها تدریس می‌شود و یا کاملاً تئوری هستند.
دکتر شعبانی تصریح کرد: در رشته مقطع پیشنهادی در کنار مباحث تئوری، مقوله کلینیکی و تجربی آن نیز لحاظ شده است.
در ادامه، حاضران به ارائه دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند و معاون بین‌الملل دانشگاه در جمع‌بندی ضمن حمایت از برنامه آموزشی کارشناسی ارشد Clinical and Experimental Neurolinguistics، بر برگزاری نشستی با حضور اساتید و صاحب‌نظران داخلی مرتبط با این رشته مقطع، مطابق با پیشنهاد دکتر عشایری، عضو هیأت‌علمی دانشگاه تأکید کرد.
وی همچنین از اجرای این برنامه آموزشی به صورت مشترک با دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی و بهره‌مندی از حضور اساتید مدعو خارجی نیز استقبال کرد./ق
خبر و عکس: مهناز وحیدی  

  • گروه خبری : گروه های مطالب,اخبار معاونت
  • کد خبر : 61517
مهناز  وحیدی
Author

مهناز وحیدی

Enter your desired term to search
Theme settings