کالج بین الملل

کالج بین الملل

دانشگاه علوم پزشکی تهران

دفتر توسعه آموزش کالج بین الملل دانشگاه از زمستان 1397 فعالیت خود را آغاز نموده است .

این دفتر در قالب کمیته های مرتبط با حوزه آموزش در جهت ارتقاء و توانمندی اعضای هیات علمی، با هدف ارتقای کیفیت آموزش در حیطه برنامه ریزی ،ارزشیابی و پژوهش در آموزش تشکیل شد و در راستای دستیابی به اهداف اجرایی و برنامه های آموزشی کالج تلاش می کند.در نظر گرفتن الویت های دانشگاه در عرصه آموزش و پژوهش محور نمودن برنامه های آموزشی به منظور نیل به اهداف عالیه دانشگاه از مهمترین ماموریت های این دفتر است.

 

اهداف و وظایف :

1- برنامه ریزی آموزشی

  • استاندارد سازی برنامه های آموزشی
  • مشاوره و هدایت اعضای هیأت علمی در تدوین Course Plan Lesson Plan
  • پیگیری تدوینCourse Plan Lesson Plan
  • نظارت بر اجرای Course Plan Lesson Plan
  • مشارکت در ارزشیابی فرمت مدون و اجرای Course Plan Lesson Planدر کرسی های آموزشی
  • مشارکت در توسعه روشهای نوین آموزش و تدریس
  • انجام نیاز سنجی اعضای هیئت علمی و دانشجویان و جلب نظرات آنان

2- ارزشیابی

  • مشارکت در هدایت ، انجام و نظارت ارزشیابی درونی و بیرونی کرسی های آموزشی
  • مشارکت در هدایت ، اجرا و نظارت ارزشیابی عملکرد اعضا هیأت علمی
  • انجام ارزیابی آزمونها ، مستند سازی نتایج و ارائه بازخورد به کرسی ها
  • اطلاع رسانی و تهیه منابع آموزشی جدید مورد نیاز اعضای هئیت علمی

3- پژوهش در آموزش

  • ترغیب اعضای هیأت علمی کرسی ها جهت انجام طرحهای پژوهش در آموزش
  • ارایه مشاوره در زمینه اجرای طرحهای پژوهش در آموزش
  • مشارکت در اجرای نیاز سنجی کارگاههای آموزشی ویژه اعضای هیأت علمی و دانشجویان
  • مشارکت در برگزاری کارگاههای آموزشی اعضای هیأت علمی و دانشجویان

4- مجازی سازی در آموزش

  • ارائه کارگاه های تخصصی ویژه و متناسب با نیازهای دانشگاه به شکل مجازی
  • ارائه دروس رسمی ارائه شده  به شیوه ترکیبی Blendedدر قالب تک درس مطابق مقررات دانشگاه
  • تولید محتوای الکترونیک جهت جلسات مجازی
  • جلب همکاری اعضا هیات علمی دانشکده و سایر مدرسین برای اجرای دوره های آموزشی
  • انعقاد تفاهم نامه و قراردادهای همکاری برای برگزاری دوره های ترکیبی و مجازی
  • ایجاد و پیگیری بسترهای لازم برای برگزاری هرچه بهتر و بیشتر دوره های آموزشی در قالب مجازی
  • کنترل و نظارت کیفی بر کلیه مراحل اجرای دوره های آموزش ترکیبی و دوره های مجازی
  • اعطای گواهی/ مدرک پایان دوره های مجازی
  • برقراری تله کنفرانس های مجازی

 


 

  • تاریخ انتشار : 1394/11/04 - 15:59
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

چهارمین نشست کمیته تخصصی TUMS Ranking با برنامه‌ریزی برای طراحی وب‌سایت این سیستم برگزار شد

چهارمین نشست کمیته تخصصی TUMS Ranking با ارائه گزارش تعیین، تعریف و وزن دهی به شاخص‌های این سیستم در سالن شورای معاونت بین‌الملل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این نشست که چهارشنبه 30 دی برپا شد، دکتر مهراد، رئیس کمیته تخصصی TUMS Ranking، دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی معاونت بین‌الملل، دکتر محمدی، معاون پژوهشي و فناوري دانشکده مجازی، دکتر حسن‌زاده، مشاور عالی دفتر نظارت، ارزیابی و بهبود عملکرد دانشگاه تربیت مدرس و دکتر ابراهیمی، عضو هیأت‌علمی دانشگاه شیراز حضور داشتند.
در آغاز، دکتر مهراد با بیان اینکه دستنامه TUMS Ranking پس از انجام بررسی‌ها و برگزاری نشست‌های متعدد تقریباً مراحل پایانی را پشت سر می‌گذارد، گفت: شاخص‌های این سیستم رتبه‌بندی سه حوزه پژوهش، آموزش و بین‌المللی سازی را مورد توجه قرار می‌دهد.
وی نوآوری، کیفیت و کمیت دانشجویان و هیأت‌علمی، دانشجویان دارای رتبه در المپیادهای بین‌المللی دانشجویی، برنامه‌های مشترک به تفکیک ملی و بین‌المللی، تخت‌های آموزشی، گرنت پژوهشی، انتشارات یک دانشگاه با همکاری یک یا چند کشور و برنامه‌های مشترک به تفکیک ملی و بین‌المللی را از جمله این شاخص‌ها عنوان کرد.
دکتر مهراد تعریف مشخصی برای هریک از شاخص‌ها ارائه و نحوه وزن دهی و فرمول‌های محاسبه در این نظام رتبه‌بندی را تشریح کرد.
در ادامه، حاضران به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند و افزایش وزن دهی به شاخص‌های  آموزش و بین‌المللی سازی مورد تأکید قرار گرفت.
همچنین مقرر شد طراحی وب‌سایت و تدوین کتابچه  TUMS Rankingدر دستور کار قرار گیرد ضمن اینکه از داده‌های پایگاه‌های استنادی اسکوپوس و IAU به منظور تهیه اطلاعات مورد نیاز و پیاده‌سازی این سیستم استفاده شود./ق
خبرنگار: مهناز وحیدی

  • گروه خبری : گروه های مطالب,اخبار معاونت
  • کد خبر : 57489
کلمات کلیدی
مهناز  وحیدی
Author

مهناز وحیدی

Enter your desired term to search
Theme settings