کالج بین الملل

کالج بین الملل

دانشگاه علوم پزشکی تهران

دفتر توسعه آموزش کالج بین الملل دانشگاه از زمستان 1397 فعالیت خود را آغاز نموده است .

این دفتر در قالب کمیته های مرتبط با حوزه آموزش در جهت ارتقاء و توانمندی اعضای هیات علمی، با هدف ارتقای کیفیت آموزش در حیطه برنامه ریزی ،ارزشیابی و پژوهش در آموزش تشکیل شد و در راستای دستیابی به اهداف اجرایی و برنامه های آموزشی کالج تلاش می کند.در نظر گرفتن الویت های دانشگاه در عرصه آموزش و پژوهش محور نمودن برنامه های آموزشی به منظور نیل به اهداف عالیه دانشگاه از مهمترین ماموریت های این دفتر است.

 

اهداف و وظایف :

1- برنامه ریزی آموزشی

  • استاندارد سازی برنامه های آموزشی
  • مشاوره و هدایت اعضای هیأت علمی در تدوین Course Plan Lesson Plan
  • پیگیری تدوینCourse Plan Lesson Plan
  • نظارت بر اجرای Course Plan Lesson Plan
  • مشارکت در ارزشیابی فرمت مدون و اجرای Course Plan Lesson Planدر کرسی های آموزشی
  • مشارکت در توسعه روشهای نوین آموزش و تدریس
  • انجام نیاز سنجی اعضای هیئت علمی و دانشجویان و جلب نظرات آنان

2- ارزشیابی

  • مشارکت در هدایت ، انجام و نظارت ارزشیابی درونی و بیرونی کرسی های آموزشی
  • مشارکت در هدایت ، اجرا و نظارت ارزشیابی عملکرد اعضا هیأت علمی
  • انجام ارزیابی آزمونها ، مستند سازی نتایج و ارائه بازخورد به کرسی ها
  • اطلاع رسانی و تهیه منابع آموزشی جدید مورد نیاز اعضای هئیت علمی

3- پژوهش در آموزش

  • ترغیب اعضای هیأت علمی کرسی ها جهت انجام طرحهای پژوهش در آموزش
  • ارایه مشاوره در زمینه اجرای طرحهای پژوهش در آموزش
  • مشارکت در اجرای نیاز سنجی کارگاههای آموزشی ویژه اعضای هیأت علمی و دانشجویان
  • مشارکت در برگزاری کارگاههای آموزشی اعضای هیأت علمی و دانشجویان

4- مجازی سازی در آموزش

  • ارائه کارگاه های تخصصی ویژه و متناسب با نیازهای دانشگاه به شکل مجازی
  • ارائه دروس رسمی ارائه شده  به شیوه ترکیبی Blendedدر قالب تک درس مطابق مقررات دانشگاه
  • تولید محتوای الکترونیک جهت جلسات مجازی
  • جلب همکاری اعضا هیات علمی دانشکده و سایر مدرسین برای اجرای دوره های آموزشی
  • انعقاد تفاهم نامه و قراردادهای همکاری برای برگزاری دوره های ترکیبی و مجازی
  • ایجاد و پیگیری بسترهای لازم برای برگزاری هرچه بهتر و بیشتر دوره های آموزشی در قالب مجازی
  • کنترل و نظارت کیفی بر کلیه مراحل اجرای دوره های آموزش ترکیبی و دوره های مجازی
  • اعطای گواهی/ مدرک پایان دوره های مجازی
  • برقراری تله کنفرانس های مجازی

 


 

  • تاریخ انتشار : 1395/07/28 - 11:58
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 14
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نشست ارائه گزارش نهایی فرآیند خودارزیابی در اعتباربخشی بین‌المللی برگزار شد

نشست ارائه گزارش نهایی فرآیند خودارزیابی در اعتباربخشی بین‌المللی در معاونت بین‌الملل دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، در این نشست که دوشنبه 26 مهر برگزار شد، دکتر عرب خردمند، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی معاونت بین‌الملل و نماینده این معاونت، دکتر پارساپور، مدیر امور بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، دکتر زراعتی، مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، دکتر میرزازاده، مدير مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي و نماینده معاونت آموزشی، دکتر امانلو، نماینده معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع، دکتر صابری نمین، رابط معاونت پژوهشی، شهاب بیکی، رابط معاونت دانشجویی و تیم کارشناسی هر معاونت حضور داشتند.   
در ابتدا، دکتر نکوفر مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی معاونت بین‌الملل به مرور دستور جلسه این نشست پرداخت و از تصمیمات و اقدامات انجام شده پس از نشست سطح نخست شبکه تضمین کیفیت و اعتباربخشی بین‌المللی با حضور رئیس دانشگاه در اسفند 94 سخن گفت.
دکتر نکوفر همچنین در خصوص مهم‌ترین اقلام اطلاعاتی مندرج در گزارش هر حوزه شامل بررسی وضعیت موجود دانشکده‌ها و مدیریت‌های ستادی در هریک از شاخص‌ها، جمع‌آوری مستندات، تدوین طرح‌های بهبود و ارائه دلایل اجرایی نشدن شاخص‌های احتمالی در واحدهای صف و ستاد توضیحاتی ارائه کرد.
سپس نمایندگان حوزه‌های مختلف گزارش خود را در زمینه اقدامات انجام شده در خودارزیابی بیان کردند و اعضاء پس از هر ارائه درباره موضوعات مطرح شده به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
در ادامه، مدير مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي با بیان اینکه روح اعتباربخشی مبتنی بر کل نگری است، تصریح کرد: گزارش واحدها باید شامل بیان کلیات باشد و ریزبینی بیش از اندازه موجب خارج شدن فرایندها از زمان‌بندی‌های از پیش تعیین‌شده می‌شود.
دکتر میرزازاده نخستین موضوعی که در خودارزیابی‌های سازمانی برجسته می‌شود را فقدان سیستم اطلاعاتی دانست و گفت: این سیستم به طور نظام‌مند به جمع‌آوری داده و مستندسازی می‌پردازد و در عین حال با جمع‌آوری اطلاعات درباره شاخص‌های پایه پاسخگوی انواع نظام‌های اعتباربخشی است و موجب کاهش موازی کاری در بدنه دانشگاه خواهد بود.
در پایان، مقرر شد هر یک از حوزه‌ها نسبت به تکمیل گزارش خود با توجه به موارد ذکر شده اقدام کنند.
خبر: مهناز وحیدی

  • گروه خبری : گروه های مطالب,اخبار معاونت
  • کد خبر : 63384
مهناز  وحیدی
Author

مهناز وحیدی

Enter your desired term to search
Theme settings