کالج بین الملل

کالج بین الملل

دانشگاه علوم پزشکی تهران

دفتر توسعه آموزش کالج بین الملل دانشگاه از زمستان 1397 فعالیت خود را آغاز نموده است .

این دفتر در قالب کمیته های مرتبط با حوزه آموزش در جهت ارتقاء و توانمندی اعضای هیات علمی، با هدف ارتقای کیفیت آموزش در حیطه برنامه ریزی ،ارزشیابی و پژوهش در آموزش تشکیل شد و در راستای دستیابی به اهداف اجرایی و برنامه های آموزشی کالج تلاش می کند.در نظر گرفتن الویت های دانشگاه در عرصه آموزش و پژوهش محور نمودن برنامه های آموزشی به منظور نیل به اهداف عالیه دانشگاه از مهمترین ماموریت های این دفتر است.

 

اهداف و وظایف :

1- برنامه ریزی آموزشی

  • استاندارد سازی برنامه های آموزشی
  • مشاوره و هدایت اعضای هیأت علمی در تدوین Course Plan Lesson Plan
  • پیگیری تدوینCourse Plan Lesson Plan
  • نظارت بر اجرای Course Plan Lesson Plan
  • مشارکت در ارزشیابی فرمت مدون و اجرای Course Plan Lesson Planدر کرسی های آموزشی
  • مشارکت در توسعه روشهای نوین آموزش و تدریس
  • انجام نیاز سنجی اعضای هیئت علمی و دانشجویان و جلب نظرات آنان

2- ارزشیابی

  • مشارکت در هدایت ، انجام و نظارت ارزشیابی درونی و بیرونی کرسی های آموزشی
  • مشارکت در هدایت ، اجرا و نظارت ارزشیابی عملکرد اعضا هیأت علمی
  • انجام ارزیابی آزمونها ، مستند سازی نتایج و ارائه بازخورد به کرسی ها
  • اطلاع رسانی و تهیه منابع آموزشی جدید مورد نیاز اعضای هئیت علمی

3- پژوهش در آموزش

  • ترغیب اعضای هیأت علمی کرسی ها جهت انجام طرحهای پژوهش در آموزش
  • ارایه مشاوره در زمینه اجرای طرحهای پژوهش در آموزش
  • مشارکت در اجرای نیاز سنجی کارگاههای آموزشی ویژه اعضای هیأت علمی و دانشجویان
  • مشارکت در برگزاری کارگاههای آموزشی اعضای هیأت علمی و دانشجویان

4- مجازی سازی در آموزش

  • ارائه کارگاه های تخصصی ویژه و متناسب با نیازهای دانشگاه به شکل مجازی
  • ارائه دروس رسمی ارائه شده  به شیوه ترکیبی Blendedدر قالب تک درس مطابق مقررات دانشگاه
  • تولید محتوای الکترونیک جهت جلسات مجازی
  • جلب همکاری اعضا هیات علمی دانشکده و سایر مدرسین برای اجرای دوره های آموزشی
  • انعقاد تفاهم نامه و قراردادهای همکاری برای برگزاری دوره های ترکیبی و مجازی
  • ایجاد و پیگیری بسترهای لازم برای برگزاری هرچه بهتر و بیشتر دوره های آموزشی در قالب مجازی
  • کنترل و نظارت کیفی بر کلیه مراحل اجرای دوره های آموزش ترکیبی و دوره های مجازی
  • اعطای گواهی/ مدرک پایان دوره های مجازی
  • برقراری تله کنفرانس های مجازی

 


 

  • تاریخ انتشار : 1394/05/14 - 11:57
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 16
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

بازدید هیأت پزشکی عراق از بیمارستان امام خمینی (ره)، پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم و پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد

هيأت پزشكي وزارت آموزش عالي عراق با حضور در دانشگاه علوم پزشكي تهران، از بيمارستان امام خميني (ره)، پژوهشگاه علوم غدد و متابوليسم و پژوهشكده بيماري‌هاي گوارش و كبد واقع در بيمارستان شريعتي بازديد كردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، این گروه متشکل از دکتر البیاتی، رئیس هیأت بورد وزارت آموزش عالی عراق، دکتر الشاوی، رئیس دانشگاه میسان، دکتر صاحب الشمری، رئیس دانشگاه جابر ابن حیان و دکتر احمد دخیل، وابسته فرهنگی سفارت عراق در تهران به همراه دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل دوشنبه 12 مرداد از توانمندی‌های دانشگاه دیدن کردند.
هیأت پزشکی وزارت آموزش عالی عراق نخست از مرکز تحقیقات و بانک فرآورده‌های پیوندی ایران واقع در بیمارستان امام خمینی بازدید و با دکتر بهرامی نسب، مدیر اجرایی این مرکز دیدار کردند.
دکتر بهرامی نسب در جریان این دیدار با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات و بانک فرآورده‌های پیوندی ایران اولین و تنها بانک نسوج با امکانات متعدد در ایران است، اظهار داشت: نسوج مورد نظر از بیمارانی که مرگ مغزی شده‌اند و با رضایت خانواده‌هایشان برداشته و فرآوری می‌شود.
وی تصریح کرد: آنچه مرکز تحقیقات و بانک فرآورده‌های پیوندی ایران را از سایر مراکز مشابه متمایز می‌سازد، دسترسی به بانک نسوج است.
مدیر اجرایی مرکز تحقیقات و بانک فرآورده‌های پیوندی ایران با بیان اینکه ماهانه 5 هزار واحد محصول در این مرکز تولید می‌شود، گفت: در حال حاضر امکان انتقال تکنولوژی تولید این محصولات به کشورهای منطقه وجود دارد.
دکتر بهرامی نسب همچنین از تحصیل دو دانشجوی خارجی مقطع PhD by Research در این مرکز خبر داد و نسبت به پذیرش دانشجویانی از کشور عراق نیز اعلام آمادگی کرد.
این گروه همچنین با حضور در بخش لاپاروسکوپی بیمارستان امام خمینی (ره) در نشستی مشترک با دکتر طولابی، فوق تخصص لاپاروسکوپی و عضو هیأت‌علمی دانشگاه حاضر شدند.
دکتر طولابی با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) به عنوان یکی از بیمارستان‌های پیشگام جراحی لاپاروسکوپی در ایران شناخته می‌شود، گفت: نخستین جراحی لاپاروسکوپی در این بیمارستان حدود 20 سال پیش انجام شد.
وی افزود: با توجه به تجربیات ارزنده‌ای که طی سالیان گذشته در بیمارستان امام خمینی (ره) در خصوص جراحی لاپاروسکوپی به دست آمده است، آمادگی همکاری و تعامل با کشورهای منطقه به ویژه عراق در این زمینه وجود دارد.
عضو هیأت‌علمی دانشگاه همچنین در خصوص پذیرش دانشجو در این رشته تخصصی نیز اعلام آمادگی کرد.
هیأت پزشکی وزارت آموزش عالی عراق در بیمارستان شریعتی نیز مهمان پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم شدند و با دکتر پژوهی، معاون پژوهشی، دکتر مهرداد، دبیر و دکتر حبیبی، مدیر روابط بین‌الملل پژوهشگاه دیدار کردند.
دکتر حبیبی در جریان این دیدار به ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی پژوهشگاه پرداخت و گفت: پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم با محوریت دو حوزه اصلی دیابت و پوکی استخوان فعالیت می‌کند و 9 مرکز تحقیقاتی غدد، استئوپروز، دیابت، بیوسنسور، مدل‌سازی مولکولی، سلامت سالمندان، اختلالات متابولیک، بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج و بیماری‌های غیر واگیر زیرمجموعه این پژوهشگاه هستند.
مدیر روابط بین‌الملل پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم به همکاری ارزشمند این پژوهشگاه با سازمان بهداشت جهانی در زمینه دیابت و استئوپروز اشاره کرد و افزود: از سال 2007 تاکنون از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان مرکز همکار این سازمان انتخاب شدیم و این همکاری پس از گذشت یک دهه برای سومین دوره متوالی تا سال 2017 تمدید شد.
وی با بیان اینکه درهای پژوهشگاه برای همکاری‌های بین‌المللی باز است،‌ گفت: پژوهشگاه علوم غدد با قدمت 20 ساله، پیشگام در بسیاری از زمینه‌های دیابت و استئوپروز بوده و سمینار های و کنگره‌های ملی و بین‌المللی زیادی نیز در این خصوص برگزار شده است.
هیأت پزشکی عراق نیز ضمن قدردانی از اطلاعات ارائه شده در این نشست در خصوص اجرای همکاری‌های مشترک به ویژه تحصیل دانشجویان عراقی در دانشگاه علوم پزشکی تهران ابراز علاقمندی کردند.
بخش پایانی بازدید و دیدارهای این گروه در پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد و به میزبانی دکتر ملک‌زاده، رئیس دکتر مرآت، عضو هیئت‌علمی این پژوهشکده انجام شد.
دکتر مرآت در توضیح فعالیت‌های این پژوهشکده گفت: پژوهشکده بیماری‌های کبد و گوارش اولین مرکز در زمینه بیماری‌های گوارشی و کبدی است که باهدف اصلی فراهم کردن بستری مناسب برای پژوهش در زمینه بیماری‌های کبد و گوارش در ایران راه‌اندازی شده است.
وی تصریح کرد: ترویج پژوهش‌های مرتبط با بیماری‌های گوارش و کبد به شیوه‌ای یکپارچه، جذب فارغ‌التحصیلان با استعداد از دانشگاه علوم پزشکی کشور و آموزش آن‌ها در جهت انجام فعالیت‌های پژوهشی و تمرکز بر روی پژوهش در مسائل مهم بهداشتی و درمانی محلی و منطقه‌ای از طریق پیشبرد پژوهش‌های مشترک با دیگر مراکز تحقیقاتی ملی و بین‌المللی از دیگر اهداف این پژوهشکده است.
عضو هیأت‌علمی پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد بیان داشت: زمینه اصلی پژوهش‌های ما در مورد سرطان‌های دستگاه گوارش است که  حدود 50 درصد از کل سرطان‌ها را در ایران تشکیل می‌دهد.
دکتر مرآت خاطرنشان کرد: پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد به طور رسمی با آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان (IARC) و بسیاری از سازمان‌ها و مراکز تحقیقاتی در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی همکاری می‌کند.
در ادامه طرفین ضمن تبادل اطلاعات، توسعه تعاملات و همکاری‌های بین‌المللی را میان دانشگاه‌های علوم پزشکی عراق و دانشگاه علوم پزشکی تهران مورد تأکید قرار دادند.
خبر و عکس: مهناز وحیدی
  • گروه خبری : گروه های مطالب,اخبار معاونت
  • کد خبر : 53487
مهناز  وحیدی
Author

مهناز وحیدی

Enter your desired term to search
Theme settings